ivf ja lääkkeiden hinta?
moi, me aloitetaan toukokuussa koeputki hoidot ja raha-asia askarruttaa. Eli miten paljon nämä lääkkeet tulee maksamaan? Mulle määrättiin: puregon, pregnyl, lugesteron ja suprecur. en tartte nyt ihan tarkkaa summaa mutta edes jotain suuntaa antavaa :) ja saanhan tiedot apteekista ja selviäähän se summa kun käy lääkkeet hakemassa mutta mietittiin että jos ovat kovinkin kalliita niin aloitamme jo hyvissä ajoin hankimaan :) kiitos etukäteen jos joku auttais tässä asiassa :)
Kommentit (4)
vastauksesta, onneksi on lääkekatto :) muistelinkin jostain kuulleeni että se menee rikki, ja aloitettiinkin hoidot heti alkuvuodesta että jos pahimmassa tapauksessa joudutaan toiseen ivf.ään niin se ei "haittaa". Pitääpä tänään käydä ostamassa jo osa lääkkeistä kun ei haluta kaikkea kerralla ostaa.
rahaa noihin menee. Kerran hain muutaman sadan euron lastin apteekista, niin jonossa takana oleva tuskaili kun meni 50 € apteekkiin! Teki mieli sanoa, et vaihdetaanko laskut, mulla meni moninkertaisesti eikä se ollut kuin yksi apteekkikeikka... Kiitos sille, joka keksi lääkekaton!
Mulla on lääkekatto täynnä ja juuri piti pulittaa reipas 50 € kolmesta rasiasta Lugeja.
Eli lääkkeisiin menee noin 700euroa. Saattavat maksaa enemmänkin (riippuu annostuksesta), mutta Kela korvaa sen yli menevän osuuden..
Kallista on, mutta luojan kiitos tuosta lääkekatosta!