Miksi melkein kaikilla alle kouluikäisillä poikalapsilla on armeijatukka eli malli siili?
Kommentit (36)
koska useampaa tuntui kiinnostavan, onko tytöillänikin siili. Minulla on 4 poikaa, ei tyttöjä. Jos olisi tyttö, en varmaan leikkaisi siiliä. Mutta tässä ketjussa oli kyse poikien hiuksista.
Noista täistä: ne todellakaan eivät tartu alle 1 cm hiuksiin, tai eivät ainakaan ala lisääntyä jos nyt erehtyvät siilin sekaan.
Meilläpäin maksaa lasten hiusten leikkuu 20€. Jos käytän lapset edes 4xvuodessa parturissa, menee ylin 300€/vuosi. Ja tuo 4 kk väli on sellainen, että ei kovin siistiltä enää näytä.
Ja ihan pakko yhtyä noihin tyttöjen hiusten ihmettelijöihin! Järkyttäviä itse leikattuja otsahiuksia ja kampaamattomia takkukasoja!!
a) se on helppo, nopea ja halpa
b) ei tule täitä
c) sen voi toteuttaa helposti kotona koneella, ja siistiä aina ennen juhliin lähtö tms, ei tarvitse varailla parturia joka kertaErään vanhan luokkakaverini tukka oli myös pikkukovis mallia... Isompana häntä otti hyvin suuresti päähän kun olisi halunnut olkapääpituisen.
Näin ohimennen :,DPojille leikataan siilit kun ne on niin helppo hoitaa. Tytöillä taas pitää ehdottomasti olla ainakin peppuun asti ulottuvat hiukset.
Ilmeisesti tyttöjen hiukset ovat helpommat...?
Itse olin vähän peikkolapsi pienenä ja toisaalta vähän vieläkin, mutta äitini piti minulla pitkiä hiuksia aina väkipakolla. Voi jestas että ärsytti. Olisin halunnut että minulla olisi ollut lyhyet hiukset, koska ne pitkät olivat aina tiellä ja sitten illalla äiti kiroili ja "repi" niitä takkuja auki hiuksistani. Sittenpä minä iloisesti kerran kyllästyttyäni siihen äidin hiusrumbaan, otin ja leikkasin askartelusaksilla lyhyet hiukset. Äiti väänsi itkua parturissa "voi kun hän näytti silloin pieneltä prinsessalta kun hänellä oli pitkät hiukset, olipahan jotain tyttömäistä ja nyt hän näyttää likaiselta pojalta!" Ja minä vihasin äitiä sen jollottamisen takia.
En enää suostunut pukemaan mekkoja päälleni, enkä antanut äidin koskeakaan hiuksiini. Kun hän sanoi että näytän pojalta niin ajattelin että ollaan sitten poika.
No pointtina kuitenkin että tytöiltä ei kysytä. Veljelläni sai olla juuri sellaiset hiukset kuin hän halusi, mutta minulla olisi pitänyt olla pitkät prkleen "prinsessahiukset".
Vasta äidin dementoiduttua aloin kasvattamaan hiuksiani.
Siksipä meillä saavat lapset päättää hiustensa pituuden ja mallin. Poika haluaa pitää lyhyenä, samoin kuin tyttökin.
Lähes kaikilla pojilla perustukka eli siis pidempi malli, useilla myös hieman ylikasvaneena.
Minusta taas pitkätukka pojalla on koviksen merkki.
Siilitukkaa näkee iäkkäämpien vanhempien lapsilla. Ehkä eivät niin välitä muodista ja pitävät helppohoitoisuudesta.
Asumme helsingissä.
Siis perustukka, huom. pidempi malli, sen olla pitää. Piste. Koska muut vaihtoehdot ovat huonoja. Piste. Niin ja ihan huippuna toi et iäkkäämpien lasten vanhemmat ei välitä muodista (siis siitä perustukasta, pidemmästä mallista), niin niiden lapsilla siilitukka. Hohhoijaa, en tiedä nauraisinko vai itkisinkö, ärsytti toi kommentoiti.
Mun pojalla on melkein siili, ja tässä syyt: urheilee lähes joka päivä ja hikoilee ihan hulluna just päästä, on mukavampaa kun on lyhyet hiukset. Pojalla on myös järkyn paksut hiukset ihan uskomattomilla pyörteillä varustettuna, siitä tulis sellainen pehko että afrotkin kalpenis! (Mut olis toki sit varmaan muodikas...)
Ai niin, mekin asumme Helsingissä.
tukasta koska äitini ei antanut sitä lyhentää. Ärsytti suunnattomasti, kun mitään muutosta tukkaan ei saanut tehdä. Ja se tukka piti saada kerta nutturallekin koska harrastin balettia. Vasta kun muutin pois kotoa, lyhensin tukkani enkä sen jälkeen ole enää pitkäksi kasvattanut.
...joka suunnasta samanpituiset patatukat ovat vaan karmean näköisiä, oli ne sitten tytön tai pojan päässä. Yök.
pojalla noin sentin puolentoista pituinen tukka aina siksi, kun on paksua vaaleaa kiharaa, lähes afro. Hikoileva poika, jolla isohko pää.. Juu ei tule meille ikinä pitkää tukkaa. Helppo vetästä itse koneella, ja siisti on. JOskus leikattiin malliin, oli järkyttävä kihara homotukka.jaiks.
itse halusi,hänellä on niin paksu ja karkea hius,että ei voi pitää sitä pitkänä tai näyttää siltä,että on pallo päässä vaikka olisi kuinka ohennettu malli
Mä en edes tiennyt, että tuollainen sana kuuluu aikuisen ihmisen sanavarastoon. Mitä tuolla edes tarkoitetaan? Että se suloinen kolmevuotias pelottaa tätireppanoita, kun tukka ei ole yli viisi senttiä pitkä? Voi teitä...:)
pojalla 3,5v on sellainen perinteinen lyhyt hiusmalli, jota lyhennetään liian harvoin, joten yleensä on ylipitkä. Poika ilmoitti että haluaa pitkät hiuset niinkuin siskolla. Olin aika yllättynyt siitä että mun ensimmäinen reaktio oli että pienillä pojilla kuuluu olla ns. siistit pojan hiukset. Olin ajatellut että mulle ei tuolla asialla olisi mitään väliä.
No olen tässä nyt hieman sulatellut asiaa ja todennut että vaikka poika onkin vielä todella pieni niin kai niitä pitkiä hiuksia voisi kokeilla. Nyt sitten mietinkin että miten pojan hiusten kasvattaminen onnistuu. Tytölle pistettiin hiuksiin pinnit ettei ole jatkuvasti suussa tai silmillä, mutta entäs pojalle?
Jollain tavalla käsitit väärin sillä omalla lapsella on siilitukka tällähetkellä ja minä olen vanhempi äiti.
Minulla ei ole varaa käyttää lasta parturissa kerran kuussa ja toisekseen lapsi on kammonnut hiusten leikkuuta ja ei suostunut muuhun kuin, että äiti leikkaa. ja äiti ei osaa leikata kuin koneella jonkin sortin siilin. Kolmannekseen poika touhuaa aika paljon ja on pää märkänä niin lyhyet hiukset on kivemmat kun ne kuivuvatkin joskus. Tytöllä on pitkät hiukset ja ne osaan myös itse leikata aina silloin tällöin huonot latvat pois.
se on meidän kesätukka, mutta talvella on pidemmät
Kaikilla muilla pojilla normaalit hiukset. Terveisiä Italiasta :)
Tai siis oli...
Pari vuotiaana leikattiin ekan kerran pojan tukka millin siiliksi.Mua harmitti luopua niistä ihanista pelle hermanni kiharoista mutta pakko se oli kun hiukset ei meinannut millään kasvaa päältä,vaan vain ja ainoastaan takaa.
Annettiin taas sitten kasvaa hiusten ja sitten poika ilmoitti että tahtoo rokkitukan,johon äiti sitten sanoi että sitten pitää alkaa kasvattamaan pitkiä hiuksia ja ne pitää pestäkin usein ja harjata...siihen poika sitten eiku mä haluan vielä vaan sen kesätukan,eli kaikki pois.
Nooh poika täytti neljä ja taas on hiusten leikkuun aika ja taas kysytään pojalta että millanen tyyli ajetaan niin poika ilmoitti että jos en saa rokkitukkaa niin sitten tahdon samanlaisen kun kummisedällä ja kas siitä tuli sitten tälläinen jenkkisiilin tyyppinen,johon poika sitten kyllästyi nopeaan ja taas tahtoi leikkuuseen ja sieltä tulikin sitten pojan pyynnöstä irokeesi,joka tosin on aika huomaamaton...
Nyt kun on taas kasvanut yli mitastaan niin alkaa näkymään nämä äidin kaipaamat luonnonkikkarat joita poikani valitettavasti inhoaa...
Joten iskä ottaa taas koneen käteen ja kysyy mitä laitetaan....
Että sellanen pikkukovis meillä
pojalla noin sentin puolentoista pituinen tukka aina siksi, kun on paksua vaaleaa kiharaa, lähes afro. Hikoileva poika, jolla isohko pää.. Juu ei tule meille ikinä pitkää tukkaa. Helppo vetästä itse koneella, ja siisti on. JOskus leikattiin malliin, oli järkyttävä kihara homotukka.jaiks.
Tulehan sanomaan toi mulle päin naamaa...
t. 41, eli kiharatukan söpöliinin äiti :P
Lähes kaikilla pojilla perustukka eli siis pidempi malli, useilla myös hieman ylikasvaneena.
Minusta taas pitkätukka pojalla on koviksen merkki.
Siilitukkaa näkee iäkkäämpien vanhempien lapsilla. Ehkä eivät niin välitä muodista ja pitävät helppohoitoisuudesta.
Asumme helsingissä.