Te 30v+ oletteko raskautuneet ilman tikutuksia yms. "temppuja"?
Olemme yrittäneet vasta vähän aikaa lasta siinä onnistumatta. Nyt kun olen alkanut lukemaan näitä palstoja niin tuntuu, että lähes jokaiseen raskautumiseen on täytynyt tehdä jos jonkinlaisia tikutuksia ja lämmön mittailuja jne.
Itseäni ainakin stressaisi moinen "väkisin väkertäminen" niin ettei sitten ainakaan tulisi raskaaksi. Mutta onko tässä iässä oikeasti mahdollisuuksia tulla tuosta vaan itsestään raskaaksi ilman vuosien yrityksiä?
Tuttavapiirissäkin on tosi paljon ollut vaikeuksia saada lasta, monella on koeputken avulla tehtyjä.
Kommentit (48)
Sain uuden miehen vuosien huorauksen jälkeen 45v.
Vuoden kesti sopeutua vakiospermaan, sitten tärppäsi.
Kaksi keskenmenoa tuli, mutta tärppäsi uudelleen välittömästi. Eli suunnilleen kolme panoa, kolme hedelmöittymistä.
33v. ja parit kuukautiset oli välissä ennen kuin onnistui. Sen jälkeen vielä 3 muuta. Mulla vielä epäsäännölliset kuukautiset. Joskus olen odottanut noin ½ vuotta, mutta ei mitään erikoista yritetty. Jopa aika harvoja yrityksiä. 3. sai alkunsa yhdestä kerrasta sen kierron aikana
on yrittänyt 3 kuukautta vielä onnistumatta :/ Ovulaation ajan luulen tietäväni oireista aika hyvin, mutta vielä ei ole onnistunut.
Meillä esikoista tehtiin yli 5 vuotta... :(
vuotiaana. Ihan normaali meiningillä 32 vuotiaana ja 39 vuotiaana.
En kakskymppisenä enkä kolmekymppisenä ole mitään tikkuja apuna käyttäny :D Enkä temppuja tehny.
Tämä viimenenkin lähti heti, kun pillerit jätin pois. Ja nähtiin miehen kanssa vain joka toinen viikko. Sattui sitten sopivasti ne kriittiset päivät, kun oltiin saman peiton alla.
ja eka raskaus 30-vuotiaana, toka 32-v. Tärppäsi suorastaan odottamatta molemmilla kerroilla. Olin tuolloin perusterve, ylipainoinen tosin. Terve edelleen, ikää 45v, kaikki arvot kohdillaan nyt kuten silloin, vaikka hoikempi voisin olla.
Nykyään kaikki haluavat heti raskaaksi tai juuri tiettyyn aikaan, ja sen vuoksi tikutellaan ja mennään vaikka IVF:ään jotta kaikki menee suunitelmien mukaan. Tulee jos on tullakseen -menetelmä on kaikkein paras.. Sillä kannattaa yrittää vuoden, ja jos ei tärppää, niin sit testeihin.
Ei koeputkihoitoja tehdä siksi, että "me halutaan kesävauva". Ei niitä hormonipistoksia ja munasolupunktioita tehdä kenenkään mieliksi, vaan hoitona.
Valot päälle nyt.
Itse olen 32v. ja tulin raskaaksi 3 kuukaudessa ilman mitään tikutuksia tai ovislimojen tutkailua :) Paaaaljon vaan petipuuhia, se on ainut toimiva keino! Jos alkaa tuolle tikutuslinjalle, niin ei tule kun iso stressi ja koko raskautumisesta tulee kauhee projekti.
eka kun olin 30 ja toinen kun olin 35. seksin vähyys kylläkin venäytti tuota ikäeroa lapsilla.