Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te 30v+ oletteko raskautuneet ilman tikutuksia yms. "temppuja"?

Vierailija
19.02.2012 |

Olemme yrittäneet vasta vähän aikaa lasta siinä onnistumatta. Nyt kun olen alkanut lukemaan näitä palstoja niin tuntuu, että lähes jokaiseen raskautumiseen on täytynyt tehdä jos jonkinlaisia tikutuksia ja lämmön mittailuja jne.

Itseäni ainakin stressaisi moinen "väkisin väkertäminen" niin ettei sitten ainakaan tulisi raskaaksi. Mutta onko tässä iässä oikeasti mahdollisuuksia tulla tuosta vaan itsestään raskaaksi ilman vuosien yrityksiä?

Tuttavapiirissäkin on tosi paljon ollut vaikeuksia saada lasta, monella on koeputken avulla tehtyjä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(huom. siis en raskautunut) luomusti 42-vuotiaana.

Toisella tai kolmannella kierrolla.

Vierailija
22/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muiden vippaskonstien käyttäjiä. Sitten kun tikku näyttää ovulaatiota, niin kaadatteko miehen sänkyyn ja ilmoitatte, että nyt pannaan?

Äitini sai kaikki lapsensa yli 30-vuotiaina, ensimmäisestä kierrosta kuulemma tärppäsi joka kerralla. Monelle se kuitenkin näyttää olevan vaikeaa, joten miksi pitää väkisin odottaa sinne kolmeenkymppiin? Jos ehdottomasti haluaa lapsia, niin miksi riskeerata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaationi ajankohdasta, enkä ole koskaan havainnut mitään kipuja tai limoja. Silti tulin raskaaksi. Ei jotenkin jaksa ymmärtää näitä ovistestien tekijöitä ja päivien kyttäämisiä, kuulostaa hirveän rasittavalta.

Vierailija
24/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan järkevä idea. Käytettiin niitä ekallakin kerralla (no, olin jo 29 silloinkin). Kun ei sitä omaa ovulaatiotaan välttämättä niin tarkasti tiedä, ja kuukaudessa on kuitenkin käytännössä vaan 1-2 päivää joina voi tulla raskaaksi (toki siittiöt voi elää monta päivää, mutta testeillä parantaa mahdollisuuksia osua oikeaan kohtaan).

Nyt 33v ei ole tosin testienkään kanssa onnistunut, 10kk yritystä takana.

Vierailija
25/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muiden vippaskonstien käyttäjiä. Sitten kun tikku näyttää ovulaatiota, niin kaadatteko miehen sänkyyn ja ilmoitatte, että nyt pannaan?

kyllä (suunnilleen). Miten niin?

Vierailija
26/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotiaana, häiden jälkeen toisesta kierrosta. :)

Vierailija
27/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikuttelijoita. Etkö itse tikuttaisi, jos olisi jo vuosia kulunut, eikä raskautta kuulunut? Voi joskus nähdä asiat vähän laajemminkin kuin siitä omasta pikku vinkkelistään ja siitä luulosta, että on tavallista raskautua kertalaakista.

Vierailija
28/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli alle 30v en meinannut raskautua millään, mutta 33-vuotiaana pamahdin ekasta kierrosta raskaaksi. Niin yksilöllistä...

Vierailija
29/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla raskaaksi 36-ja 38-vuotiaana.

Vierailija
30/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana tokasta kierrosta ja 36-vuotiaana yhdestä kierrosta, tai paremminkin yhdestä kerrasta

Vierailija
31/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen 31-vuotiaana, ja kolmas 33-vuotiaana. Ei mitään temppuja yhdelläkään kerralla. Ekasta kierrosta aina raskaaksi. En tiedä mistä johtuu, tai onko mtten yleistä.

En ollut edes etukäteen ajatellut, että siinä voi olla jotain vaikeuksia (toki tiesin että voi kestää kauammin), mutta myöhemmin vasta olen lukenut kuinka paljon on heitä, joille raskaaksitulo teettää todella paljon töitä, eikä siltikään välttämättä ikinä onnistu.

Olen kiitollinen.

Vierailija
32/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana ekasta yrityksestä raskaaksi, 37-vuotiaana ekasta yrityksestä raskaaksi, joka meni kyllä sittemmin kesken 8+ viikolla... ja nyt sitten 38-vuotiaana 3.yrittämällä raskaaksi ilman tikutuksia tms. Että ilmeisen hedelmällinen olen, iästäni huolimatta :)

Vierailija
33/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yrittänyt 3 kuukautta vielä onnistumatta :/

Ovulaation ajan luulen tietäväni oireista aika hyvin, mutta vielä ei ole onnistunut.

Vierailija
34/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään tikutuksia käytössä siihen aikaan kun niitä lapsia syntyi milloin syntyi, teini-iästä vaihdevuosiin asti.

Oikeasti, älä stressaa. Ei kaikki tule helposti raskaaksi nuorempanakaan. Sitten on sellaisiakin, joiden ei pitänyt kyetä lapsia saamaan ollenkaan ja hups, 39-vuotiaana ekaa kertaa äidiksi.

Vierailija
35/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisikaan enkä ehtisi, ja ongelmallista, että pitäisi aina tehdä samaan aikaan joka päivä - en ole välttämättä aina kotona.

Me vaan harrastimme seksiä 2-3 päivän välein, ei muita konsteja.

Vierailija
36/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siinä kierron puolimain petihommia kun lasta on haluttu.

Vierailija
37/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä joka toinen päivä molemmin puolin ovulaatiota, ei mitään muita konsteja :)

Vierailija
38/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan teillä on näihin yrityksiin mennyt aikaa? Siis muilla vastanneilla kuin näillä ekasta tärpänneillä

Vierailija
39/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka takana paha kohtutulehdus, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja olen reilusti ylipainoinen.

Vierailija
40/48 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden lopettamisen jälkeen kuudennesta kierrosta raskaaksi, meni kesken. Sen jälkeen kolmannesta kierrosta raskaaksi. Yhdessä vaiheessa tikuttelin, mutta sitten lähdimme miehen kanssa lomalle, jossa rentouduttiin kunnolla, ja siellä lähti alulle. Ainoa konsti taisi olla, että nostin jalat seinää vasten.

Puoli vuotta on lyhyt aika normiraskautumiseen! Ei ne lapset ennen vanhaankaan heti alulle lähteneet, eikä ollut tikutteluja tms. Aamulämpöä taisivat jotkut mitata.

Niin, ja mulla on polykystiset munasarjat (tai toinen on), eikä haitannut mitään.

Nykyään kaikki haluavat heti raskaaksi tai juuri tiettyyn aikaan, ja sen vuoksi tikutellaan ja mennään vaikka IVF:ään jotta kaikki menee suunitelmien mukaan. Tulee jos on tullakseen -menetelmä on kaikkein paras.. Sillä kannattaa yrittää vuoden, ja jos ei tärppää, niin sit testeihin.

Ja seksiä vain joka toinen päivä. Muuten sperma on liian "laihaa" :D Näin sanoi lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme