Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te 30v+ oletteko raskautuneet ilman tikutuksia yms. "temppuja"?

Vierailija
19.02.2012 |

Olemme yrittäneet vasta vähän aikaa lasta siinä onnistumatta. Nyt kun olen alkanut lukemaan näitä palstoja niin tuntuu, että lähes jokaiseen raskautumiseen on täytynyt tehdä jos jonkinlaisia tikutuksia ja lämmön mittailuja jne.

Itseäni ainakin stressaisi moinen "väkisin väkertäminen" niin ettei sitten ainakaan tulisi raskaaksi. Mutta onko tässä iässä oikeasti mahdollisuuksia tulla tuosta vaan itsestään raskaaksi ilman vuosien yrityksiä?

Tuttavapiirissäkin on tosi paljon ollut vaikeuksia saada lasta, monella on koeputken avulla tehtyjä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoani sai alkunsa kun olin 25-vuotias, 5. kierrosta. Toista on yritetty noin viisi vuotta, ei ole onnistunut yhtä kohdunulkoista lukuun ottamatta. Haaveet on aika lailla haudattu...

Vierailija
2/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoani sai alkunsa kun olin 25-vuotias, 5. kierrosta. Toista on yritetty noin viisi vuotta, ei ole onnistunut yhtä kohdunulkoista lukuun ottamatta. Haaveet on aika lailla haudattu...

synnytin kun olin 26, sitten oli parin vuoden tauko, olisinkohan ollut 29 kun alettiin toista yrittää, nyt 35, joten 6 vuotta mennyt. Vikaa ei ole löytynyt mistään, mutta hoitoihinkaan ei olla lähdetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kokenut niitä raskaiksi.

Käytännössä ostin ovistikkuja siinä vaiheessa kun raskaaksi tuleminen parhaiten sopi elämääni, ja ensimmäisestä kierrosta tulin jokaisella kerralla raskaaksi. Varmaan olisin raskautunut helposti ilman tikkujakin.

Tiedän, että tämä ärsyttää monia, mutta itse koen sen vain perhesuunnitteluun kuuluvaksi asiaksi.

Tiedän toki että kaikki eivät saa lapsia. Omalta kohdaltani ajattelin asian niin, että jos saan lapsia niin haluan ajoittaa heidän syntymänsä.

Esikoisen sain 31-vuotiaana.

Vierailija
4/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ihan on ilman mitään temppuja menty, en todellakaan ole jaksanut lähteä tikuttamaan (varsinkin kun siskoni malttamattomana alkoi ekasta yrityskierrosta tikuttamaan vuosi ennen oman yrityksen alkua, eikä kauaa mennyt niin oli ihan hermoraunio ja päätyi heittämään tikut mäkeen).

Enkä ole "tutkinut limoja" mitä ilmeisesti toiset hartaastikin tekee, enkä ole juonut greippimehua, ihan vaan perinteisesti yhdyntää sopivin väliajoin.

Itsellä on vielä hankaloittanut asiaa tosi pitkä kierto ja se ettei ole ollut mitään hajua ovulaation ajankohdasta epäsäännöllisyyden takia. Ekalla kerralla kesti raskautua 6kk, toisella kerralla tulin vissiin toisesta kierrosta raskaaksi.

Vierailija
5/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta mahdollisesta kierrosta olen molempien lasten kohdalla tullut raskaaksi ilman mitään temppuja. Ekan saadessa alkunsa oli ikää 28 vuotta ja tokan kanssa 35 vuotta.

Vierailija
6/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinut tikutella tai muutenkaan mitään erikoista tehdä. Raskaus alkoi ensimmäisestä yrityskierrosta eli helpommin kuin reilu parikymppisenä.

Vierailija
7/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää nyt 32v, poika satiin alulle ekasta yrittämästä 2,5 vuotta sitten, nyt taas raskaana heti kun haluttiinkin niin. Välissä on tosin pari keskenmenoa, mutta nekin raskaudet alkoi ihan heti kun päätettiin lapsen olevan tervetullut.

Vierailija
8/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan jossain vaiheessa huvin ja urheilun nimissä kokeilla tikuttamalla saatko oviksen näkymään. Jos saat, niin tiedät ainakin ovuloivasi, ja voit taas heittää tikut nurkkaan ja jatkaa stressittä.

Itse tikuttelin välillä, välillä en, yritykseen meni reilu vuosi.

Vierailija
9/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki loput eli kolme lasta saaneet alkunsa alle 6kk yritykssestä. Viimeisimmän sain ollessani 34v. Ikinä en ole lämpöjä mitannut tai ovista tikuttanut. Lähinnä ollaan oltu asenteella tulee jos tulee.

Vierailija
10/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui kyllä ovulaation aikaan. Ikää oli silloin 38 v.

Vierailija
11/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman tikutuksia. 30-vuotiaana meni 8 kiertoa, jotka olivat tosi tosi pitkiä, silloin kyllä tikutin mutta lopulta vauva sai alkunsa jostain piiitkästä kierrosta ja vielä selvästi oviksen jälkeen (tyttö). 27-vuotiaana tokasta kierrosta ilman tikutuksia. Tsemppiä :)

Vierailija
12/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen ilmoitti tulostaan kun olimme olleet ilman ehkäisyä n. yhdeksän kuukautta. Olin silloin 30v. Kuopus sai alkunsa kun olin 34-v siitä yhdestä ainoasta kerrasta kun ehkäisy (kortsut) unohtui.

Ystävä yritti lasta 15 vuotta kunnes sai esikoisensa koeputkihedelmöityksellä 39-v. Kaikki lääkärit olivat sitä mieltä ettei ikimaailmassa mahiksia luomuraskauteen. No, yllätysvauva ilmoitti tulostaan kun ystäväni oli 42-v. Ja ihana, terve tyttö onkin. ¨

Toinen ystäväni raskautui luomusti 43-v, vaikka olikin reilusti ylipainoinen (158cm/120kg). Kaikki meni loistavasti, ei ollut edes raskausajan diabetestä.

Vierailija
13/48 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 35 kun tulin ekaa kertaa raskaaksi ja vieläpä niin et mies asui työn takia 800 kilsan päässä ja tuli kerran kolmen kuukauden sisään yhdeksi viikonlopuksi käymään ja sinä sunnuntaina lapsi sai alkunsa.

Täysin vahinko raskaus=)

Vierailija
14/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin pillerit mäkeen elokuun kierron alkaessa ja joulukuussa tärppäsi. Ei tullut mieleenikään että pitäisi jotenkin poppaskonstein yrittää, seksiäkin tuli harrastettua juuri niinkuin tekee mieli, eikä sen vuoksi että tehtäisiin lasta. Väittäisin että stressaamatta paras kaikkien osapuolien kannalta.

Ikää siis 34v. Ja yrityksenä tämä on siis aivan ensimmäinen, pillerit olleet käytössä tätä ennen 17vuotta....

Vierailija
15/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 31-vuotiaana.

tuloksena 5 tervettä lasta

Vierailija
16/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan teillä on näihin yrityksiin mennyt aikaa? Siis muilla vastanneilla kuin näillä ekasta tärpänneillä

Vierailija
17/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

36- vuotiaana 7 kk. Ihan ilman laskeskeluja tai väkertämistä.

Vierailija
18/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v ja lapsen syntyessä olin 33v. Tokaa yritetty nyt 1,5v, eikä ole tärpännyt. Jokunen keskenmeno kyllä ollut.

Vierailija
19/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain nuorimmat 35- ja 36-vuotiaana

Vierailija
20/48 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimpien kohdalla 4kk ja 2kk. Kuopus siis sai alkunsa 2kk edellisen synnytyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi