Mihin aikaan yösähkö Vattenfallin alueella?
En löydä vastausta Vattenfallin sivulta. Kierolta tuntuu, kun ei tietoa löydä helposti...
Kommentit (4)
Se napsahdus on eri asia kuin yösähkön kytkeytyminen päälle. Olen tätä kerran Vattenfallille kummastellut/valittanut ja sain ihan asiallisen vastauksen.
Osaankohan selittää...
Tuo napsahdus koskee sellaisia juttuja, mitkä on kytketty pysyvästi käyttämään yösähköä, esim. veden lämmitys. Jos kaikki nämä kaikissa kotitalouksissa napsahtaisivat päälle yhtäaikaa, tulisi iso piikki sähkönkulutukseen, ja jotain voisi mennä rikki. Niinpä nuo kytkeytyvät eri aikaan eri päivinä päälle, seuraapa napsahdusta.
Sen sijaan ne sähkölaitteet, jotka laitat itse toimimaan yösähkön aikaan, kyllä käyttävät yösähköä (ainakin näin minulle Vattenfallilta vakuuteltiin).
Tarkoittaa sitä että yöajan hinta astuu voimaan jo klo 22, mutta kuormien ohjaus alkaa sitten satunaisella viiveellä, ettei kaikkien varaava lämmitys napsahda päälle yhtä aikaa ja aiheuta kuormituspiikkiä.
Ja tieto kyllä löytyy Vattikisen verkkosivuiltakin osoitteesta: http://www.vattenfall.fi/fi/file/Verkkopalveluhinnasto_LNI_19928052.pdf
Kello on kohta 24:00 eikä vieläkään ole vattenfalin yösähkö paukahtanut päälle, krllo ilmeisesti Vattenfalilla väärässä ajassa jos kerran pitäisi kytkeytyä päälle kello 22:00.