Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma se on tämäkin - suhdetilitystä

Vierailija
19.02.2012 |

Olen viimeinkin elämässäni löytänyt ihmisen, joka on minulle oikeanlainen, ja jolla on hyvin harvinaisia ominaisuuksia joita kumppaniltani tarvitsen. Olemme samalla aaltopituudella ja suhde toimii joka tasolla.

Paitsi... Niin, koska olemme jo keski-iän korvilla, elämän aiwmmat ratkaisut sitovat meitä monella tavalla. En erittele nyt tarkemmin, mutta varsinkin minä kärsin tästä tilanteesta, jossa yhteisen elämän elämisestä ei voi edespuhua, vaan parisuhde on väkisinkin ikään kuin harrastus, elämän täydennys - yhtä tärkeä molemmille, mutta vain rajallisesti toteutettavissa.

Alan olla ihan rikki ihmisenä, mikä toki vaikuttaa myös itse suhteeseemmekin. En kuitenkaan näe mitään ratkaisua, sillä erotessa luopuisin siiräkin hyvästä, mitä nyt on ja mies on paras ystäväni ja sielunkumppanini. Yhdessäolomme on joko onnea, harmoniaa ja intohimoa, tai ikävöintiä ja suruakin siitä, etten saa suhteesta sitä mitä haluan.

En enää oikein jaksa uskoa parempaan, mutta en oikein pysty sopeutumaankaan. Sinänsä tämä on hassua, koska järjellä katsottuna tilanne on ok eikä mitenkään mahdoton ja siinä onpaljon hyvää - tunnetasolla olen vain todella ahdistunut ja surullinen.

Onko muilla lohduttavia tai ei niin lohdullisia kokemuksia mm. siitä kun toimivakin etäsuhde ahdistaa tai parisuhteessa törmäillään eletyn elämän asettamiin rajoitteisiin? Miten olette selvinneet?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus pystynkin. Mutta luulen, että minulla on vielä ydinperheen menettäminen surematta ja siksi yritän jotenkin hakea sitä tästä suhteesta, jossa se ei tule toteutumaan.

Perhe on minulle ollut kaikki kaikessa, ja on hyvon vaikeaa kun elämä ei koskaan tule olemaan sellaista, vaan kaikki on niin hajallaan: minä ja lapset pääosin yhdessä, mutta mies ja tämän lapset kaukana.

Ärsyttää, kun tämän ei tosiaankaan pitäisi olla näin vaikeaa, mutta silti se aiheuttaa miulle suorastaan tuskaa. Osaan yleensä ohjailla toimintaani ja ajatuksiani ja sopeutua, mutta nyt se on ylivoimaista.

Nämäkin muiden ajatukset jo auttavat, kiitos niistä!

Ap.

Vierailija
22/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mars ja venus ja uusi rakkaus (Gray). Luepa se, voit saada siitä uutta ajateltavaa, mikä omissa tunteissa tökkii. Kyse on juuri siitä, että sinulla on menneisyydessä surematta/vihaamatta jääneitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä vilkaista kirjaakin.

Nyt en vain oikein tiedä, miten saan surut surtua suhteessa ollessani... Mietin jopa sitä, pitäisikö meidän ottaa muutaman vuoden tauko, selkiyttää asiat tahoillamme ja lähteä sitten rakentamaan suhdetta kokonaan alusta. Mutta sekin ratkaisu pelottaa, ja jotenkinhan asiat pitäisi voida käydä läpi tässäkin.

Vierailija
24/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kysymys: voiko surra asioita olemalla suhteessa. Periaatteessa ei, (tällä ajatuksella yksikään parisuhde, joka on tapahtunut lennosta, ei voi toimia), mutta aikamoisen riskin otat, jos pistätte suhteen katkolle.

7

Vierailija
25/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikki tai ei mitään" -periaatetta. Onnellinen vanhempi on paras vanhempi lapsille. Ei voi elää vain muiden ihmisten tarpeide kautta ja luopua yhteisestä elämästä. Mä kannatan sitä, että lyötte hynttyyt yhteen tai sitten etsit sellaisen miehen, jonka kanssa tämä on mahdollkista.

Vierailija
26/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ole kaikki tai ei mitään -tyyppi, mutta.... En ole elämässäni ikinä löytänyt tällaista ihmistä, ja tunne on molemminpuolinen. Yhteinen elämä vain ei onnistu lähitulevaisuudessa. Vaihtoehtona olisi siis se ei mitään, ja se todellakin tarkoittaisi yksinäisiä vuosia, sillä en kuvittele kovin pian löytäväni tai haluavanikaan ketään. En sinänsä pelkää yksinoloa, mutta arvostan suhdettamme liikaa, jotta voisin sen tuosta vaan kevyesti heivata elämästäni.

Toisaalta toisenlaisen ihmisen kanssa minulle saattaisi riittää vain tapailu ja yhteiset viikonloput, mutta tämä mies saa minut ahneeksi ja haluamaan kaiken. Elämän ironiaa.

Muutaman vuoden erossa olo on iso riski, mutta epätoivoani kuvaa se, että edes mietin moista. Mies tuskin siihen suostuu, eli meidänon varmaan yritettävä käydä asiaa yhdessä läpi: minun on saatava surra sitä, että yksi unelma on menetetty ja miehen on yritettävä kestää se, ettei hän olekaan täydellinen prinssi, joka tekee minut täydellisen onnelliseksi.

Ap

Vierailija
27/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla lapsia edellisestä liitosta. Olemme tulleet siihen tulokseen että tässä vaiheessa, kun lapset vielä asuvat kotona, on ehdottomasti paras vaihtoehto asua erillään ja tavata kun on mahdollisuus. Lapset saavat pitää oman kotinsa ilman että heidän pitää pelätä jonkun "vieraan" tunkevan omalle reviirilleen (jota se nimenomaan olisi heidän näkökulmastaan, jos minä ja lapset tai mies ja lapset muutettisiin saman katon alle). Sitten kun lapset on jo maailmalla, olemme suunnitelleet muuttavamme yhteen. Onneksi tämä on taloudellisesti mahdollista tämä kaksi eri huushollia. Ja siinä on sekin hyvä puoli, että suhde pysyy paljon romanttisempana pidempään, kun emme asu yhdessä ja jaa sitä arkea ihan koko aikaa. Meille tämä on paras ratkaisu juuri nyt.

Vierailija
28/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla lapsia edellisestä liitosta. Olemme tulleet siihen tulokseen että tässä vaiheessa, kun lapset vielä asuvat kotona, on ehdottomasti paras vaihtoehto asua erillään ja tavata kun on mahdollisuus. Lapset saavat pitää oman kotinsa ilman että heidän pitää pelätä jonkun "vieraan" tunkevan omalle reviirilleen (jota se nimenomaan olisi heidän näkökulmastaan, jos minä ja lapset tai mies ja lapset muutettisiin saman katon alle). Sitten kun lapset on jo maailmalla, olemme suunnitelleet muuttavamme yhteen. Onneksi tämä on taloudellisesti mahdollista tämä kaksi eri huushollia. Ja siinä on sekin hyvä puoli, että suhde pysyy paljon romanttisempana pidempään, kun emme asu yhdessä ja jaa sitä arkea ihan koko aikaa. Meille tämä on paras ratkaisu juuri nyt.

Uusperheviritykset ovat todella, todella, todella hankalia, ellei lapset ole aivan pieniä. Ja tässä mallissa arkikaan ei tule vastaan.

Vierailija
29/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla täydellinen prinssi, joka tekee ap:n onnelliseksi. Sellaisella suhteella ei ole kovin hyvät mahdollisuudet onnistua.

Vierailija
30/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatella noin, mutta ei tuntea noin. Eikä osaa selittää miksi.

Ja jostain syystä nimenomaan arki ja sen jakaminen onsitä, mitä kaipaan. Ehkä tässä kaivelee myös tunne siitä, ettei oma elämä ole omassa hallinnassa, vaan siihen liittyy loputon ketju muita ihmisiä.

Ap

Vierailija
31/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jolla on vähän vaikeaa olla muuta. Ap ei ole koskaan olettanut, että toinen ihminen on olemassa täyttääkseen toiveeni.

Vierailija
32/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä suhde tuo elämääsi

Vierailija
33/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole huomannut yltä, sepä se tavoite juuri onkin. Mutta etsin polkua, kun se ei nyt näytä olevan niin selvä kuin kuvittelin.

Vierailija
34/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta mietin, että juuri ap:n kirjoitustyylillä on kirjoitettu niin monta provoa, eli taitaa olla sama näppis taas asialla :)

Vierailija
35/35 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli, että on kanssani ollut parisuhteessa jo useamman vuoden.

Eikä tässä taida olla mitään provoon viittaavaakaan: kirjoitin tarkoituksella sen verran epäselvästi kun en halua tulla tunnistetuksi, että mistä tästä nyt saa mitään provosoitumisen aihetta irti!?

Mutta kaipaan ihan oikeasti muiden kokemuksia ja näkemyksiä, että pääsen omista ajatuskuvioistani eteenpäin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi