Toivon niin paljon, ettei mun koskaan tarvi muuttaa etelä-Suomeen!
Onneksi vielä on töitä täällä. Toivottavasti on vielä tämänkin hallituksen jälkeen. Pelkään koko ajan enemmän ja enemmän, että täältä viedään työpaikat etelään ja on pakko muuttaa. En halua!
En halua vaihtaa
150 neliön omakotitaloa kerrostalokaksioon,
10 hehtaarin tonttia lasitettuun parvekkeeseen,
lähimetsää tatteineen lähiöostariin spurguineen,
kasvimaata ja marjapensaita Lidlin tuontiruokaan,
kurjen huutoa seinänaapurien perheriitaan,
minimikulutusta kulutusjuhlaan,
jne.
Kaupungissa ei ole mitään mitä haluan! Toivon vain, että saataisiin asuntolaina mahdollisimman äkkiä pois. Sen jälkeen pärjättäisiin todella vähällä.
Kommentit (37)
Minä asun kaupungissa, jossa tarjolla on kaikki tuo, paitsi että lisänä vielä meri ja pitkä historia luostareineen.
täällä kukaan ei tiedä kuka olen, jos menen kaupungille.
Jos menen kaupoille, ei tarvitse turista 20 ihmisen kanssa, jos en halua.
Täällä on taidetta, kulttuuria, älymystöä, suvaitsevaisuutta ja mielenkiintoisia ihmisiä, eikä verhot heilu koskaan.
Kuitenkin naapurit käy lainaamassa sokeria, tuovat piirakkaa ja kutsuvat juhlimaan.
Mä en lähtisi maalle, jossa kaikki juoruavat kaikkien asiat, jokainen tietää kuka olet, kaikki erilainen on ihmeellistä ja ihmiset on epäluuloisia.
Meillä on kasvimaa ja Lidl. Seinänaapurit on kivoja, kulutusjuhlaan ei tarvitse lähteä mukaan ja täällä on kaikkea...
Viimeinenkin muksu on käynyt kouluunsa täällä ja voimme muuttaa isompiin ympyröihin!!!!!! Ahdistaa tää tuppukylä!
ja mulla on 100 neliötä, järvinäköala ja oihalla kasvimaa, Lisäksi on palvelut kävelymatkan päässä. Ei kuitenkaan Alkoa, joten spurguja ei näy.
Pysy siellä vaan, toivottavasti mahdollisimman kaukana. Tollasia typeriä ja umpimielisiä ihmisiä ei täällä kaivata.
Tehokkaampaa olisi sinunkin asua neukkukuutiossa.
mutta saako 2500€ bruttotuloillakin?
Olen asunut kaupungeissa. Tiedän mitä se on, enkä enää halua. Se on epämiellyttävää, ahdasta, saastetta ja laumasieluisuutta.
ap
Tehokkaampaa olisi sinunkin asua neukkukuutiossa.
Neukkukuution energiakustannustannukset olisivat kolme kertaa suuremmat kuin tämän. ap
Ja jos valita saa niin isompaan kaupunkiin
15o neliön omakotitalosta meren rannalla, pihalla kasvimaa, marjapensaita, omena- ja kirsikkapuita, lähimetsästä 200 metrin päästä löytyy ne tatit ja muutkin sienet.
15o neliön omakotitalosta meren rannalla, pihalla kasvimaa, marjapensaita, omena- ja kirsikkapuita, lähimetsästä 200 metrin päästä löytyy ne tatit ja muutkin sienet.
Niinpä. Ei sieltä ihan perustallaajalle tuollaista ole tarjolla.
Kotimme on uudehko omakotitalo 190 neliötä, lähempänä on oikeasti aarnimetsäalue kuin kerrostalot. Leffaan keilaamaan ja Stockmannille hurautamme 15 minuutissa.
Kotimme on uudehko omakotitalo 190 neliötä, lähempänä on oikeasti aarnimetsäalue kuin kerrostalot. Leffaan keilaamaan ja Stockmannille hurautamme 15 minuutissa.
Tienaat varmaan sen paritonnia kuussa?
Pelkästään ajo maanteillä ja ajatus, että pitäisi asua jossain metsän keskellä ahdistaa. Maalla pitää hypätä autoon, kun pitää selvitä päivittäisestä elämästä, täällä on kävelymatkan päässä koulut, tarhat, harrastukset, kaupat, terveysasema, kirjasto, hevostalli, kotieläintila, jäähalli, lumetetut ladut jne. Autoa tarvitaan vain, kun ajetaan esim uimarannalle, joita löytyy liikuntaviraston sivuilta 28 kpl.!
Niinpä. Ei sieltä ihan perustallaajalle tuollaista ole tarjolla.
täältä löytyy kaikenhintaisia, tärkeintä on kai se, mihin maailman aikaan asuntonsa on hankkinut...
Pelkästään ajo maanteillä ja ajatus, että pitäisi asua jossain metsän keskellä ahdistaa. Maalla pitää hypätä autoon, kun pitää selvitä päivittäisestä elämästä, täällä on kävelymatkan päässä koulut, tarhat, harrastukset, kaupat, terveysasema, kirjasto, hevostalli, kotieläintila, jäähalli, lumetetut ladut jne. Autoa tarvitaan vain, kun ajetaan esim uimarannalle, joita löytyy liikuntaviraston sivuilta 28 kpl.!
Minua ahdistaa ihmispaljous, pidän paljon enemmän metsästä kuin muista ihmisistä. Meillä on vähän pidempi matka kouluun ja kauppaan, mutta kotieläimiä omasta takaa ja latua niin paljon kuin jaksaa hiihtää. Uimarantaan on 100 metriä. Työmatkani on kilometreissä ihan sama kuin ennen kaupungissa asuessani, ajallisesti siihen menee 15 min vähemmän.
Me ollaan tavallisia keskituloisia ihmisiä. Meillä ei olisi koskaan varaa tällaiseen elämään kaupungissa. En halua lähiöelämää, enkä varsinkaan kerrostaloon.
ap
MInulle taas olisi aivan kamalaa joutua muuttamaan täältä Helsingin keskustasta jonnekin maalle. Ja toisaalta ymmärrän hyvin myös ap:tä joka ei tänne tulisi kirveelläkään. Meitä on moneksi, ja hyvä niin, eikö?
mustavalkoista