Vain 50 e puolessa vuodessa omiin vaatteisiin!
Laskin, että olen käyttänyt noin pienen summan omiin vaatteisiini puolessa vuodessa. Vau, olen aivan innoissani, sillä ennen tuo summa oli noin kymmenkertainen ellei ylikin! Olen ottanut tavakseni miettiä tosi pitkään ostopäätöstä ja yleensä päätynyt siihen etten osta. Kesän matkarahat pian koossa, jee!
Kommentit (14)
harkinnut tarkasti vaateostokset. Jos yhtään epäilyttää, et tuleeko joku vaate käytettyä, niin hyllyyn jää. Ja en koskaan mene vaatekauppoihin aikaa tappamaan. Vaan jos jotain oikeasti tarvitsen, niin lähden katsomaan.
Lapsille joutuu kasvamisen takia vaatteita ostamaan, mutta mitäpä minä jatkuvasti uusilla tekisin.
Muutenkin olen tosi ahdistunu tästä nyky maailman tuhlaustyylistä. Ei tässä ole järjen hiventä.. Loppujen lopuksi todella vähällä tultaisiin toimeen.
harkinnut tarkasti vaateostokset. Jos yhtään epäilyttää, et tuleeko joku vaate käytettyä, niin hyllyyn jää. Ja en koskaan mene vaatekauppoihin aikaa tappamaan. Vaan jos jotain oikeasti tarvitsen, niin lähden katsomaan.
Lapsille joutuu kasvamisen takia vaatteita ostamaan, mutta mitäpä minä jatkuvasti uusilla tekisin.
Muutenkin olen tosi ahdistunu tästä nyky maailman tuhlaustyylistä. Ei tässä ole järjen hiventä.. Loppujen lopuksi todella vähällä tultaisiin toimeen.
Mun ei tarvii edes lapselle juuri ostaa uutta, kun niitä vaatteita saa ilmaiseksikin..
Jos menen vaatekauppaan ostoksille, niin todellakin tarvitsen vaatteita. Esim. edelliset housut saattaa olla puhkikuluneet ja paikatut. Tosin saatan kerralla ostaa sitten esim.useammat housut, koska muutenkin vihaan vaatekauppoja ja menen niihin vasta pakon edessä.
on mennyt varmaan vielä vähemmän, parit sukkahousut oon ostanut. Kun mulla ei ole rahaa.
Mitään matkarahoja en säästä, todellakaan. Kun nää muutama vaate mitä mulla on menee rikki, niin sit en tiedä mitä tehdä.
Mutta olen -ihan oikeasti- iloinen puolestasi! Kun ei sun matkat tai vaatteet multa ole pois, eikä mulla olis yhtään enempää rahaa vaikka sä et ostais enää ikinä mitään. Nauti lomastasi ensi kesänä, olet sen itse tienannut :D
mullakin meni viime vuonna omiin vaatteisiin 48e. siis tuo summa koko viime vuodelle.
Miksi sitä ostamaan lisää vaatetta jos kerran entisetkin ihan ok.
tuolla rahalla saa oikein mitään. Muutamat puuvillaiset alushousut ja sukat saa tuolla rahalla, mutta housuja, takkeja, kenkiä tai paitoja ei 50 eurolla osteta.
Ostin uudet lenkkarit tai farkut jos vanhat hajosi. Ei ollut juhlavaatetta eikä ehjiä alushousuja.
Nyt olen yrittänyt pikkuhiljaa ostaa uutta vaatetta, edes sen verran kaappiin haalia että voi joskus vaatetta vaihtaa. Alusta joutui aloittamaan kun sukatkin oli hajalla ja laihdutin 20kg. Rahaa on mennyt mutta esim. ulkoileminen on nykyään mukavaa kun on kunnon varusteet, paitsi keväällä ehkä jotain ohutta tuulen ja veden pitävää vaatetta pitää ostaa, ne vielä puuttuvat.
ja olen iloisesti yllättynyt, että monet ovat myös tarkkoja hankinnoissaan! Tosin ymmärsin, että monilla se on ihan pakollista rahan puutteen vuoksi, mutta toivon että teidän kohdalla tilanne tietenkin muuttuu rahallisesti paremmaksi. Voin kertoa ostokseni, jotka siis yhteensä noin 50 e eli alushousut 6kpl, 2 villasekoiteneuletta ja pipo!Kaikki alesta. Lapsillekin ostin jotakin alesta, mutta tosi harkitusti, toisin kuin menneinä vuosina kun saatoin välillä arvioida koot tulevaa kasvua ajatellen ihan väärin. Mua on alkanut tympiä tämä kulutuskulttuuri aika paljon, huomaan olleeni hyvin impulssiivinen kuluttaja, mutta nyt olen jo varsinainen nipo...tarkoitan tällä ihan järkyttävän harkitsevaa kulutustyyliäni. Lisäksi olen vapauttanut itseni kaikkien trendien seuraamisesta, ostan ja käytän iham mitä itse tahdon ja tykkään, en seuraa aikaani ollenkaan. Tietenkin sen huomaa, että tarjolla on sitten eniten hetkellistä trendikamaa...Ja vaikka nuukailen ja harkitsen, mulla on aina ihan siistit vaatteet ja kivoja pikku juttuja kuten koruja, huiveja yms. olen kanavoinut mielihyvän tunteeni aika onnistuneesti muuhun kuin ostamiseen. Nyt tuntuu ihan palkinnolta päästä kesällä reissuun kun olen tällaisen "remontin" itseni kanssa tehnyt! Kiitos teille kommentoijille kannustuksesta ja suosittelen tätä muillekin, jotka ennen kuluttivat aika suruttomasti! AP
Ja nekin olivat 70% treenivaatetta.Tervepä terve äitiys.Ei viitsi enää pienillä tuloilla itseensä tuhlata..
Ja nekin olivat 70% treenivaatetta.Tervepä terve äitiys.Ei viitsi enää pienillä tuloilla itseensä tuhlata..
Todellakin, ihminen ei tarvii niin paljon. Mä oon vaan saanut eri puolilta vaatetta, kenkiäkin.
Viimeks ostin farkut 70&:n alesta, uutena.
Ja Fidasta jumppahousut 5 eurolla.
Vuodessa mulla ei välttämättä siis mene 50 euroa.
Nytkin mulla on hyvä ja nätti neule vuodelta 1998..
...tähän ketjuun ole yksikään mies tullut haukkumaan suomalaisia naisia siitä kun nämä eivät satsaa ulkonäköönsä kuten venäläiset, virolaiset jne. Olen positiivisesti yllättynyt.
riittää tuo summa vuojeksi ainaski viimmevuonna ei menny etes nuinkaa paljoa
meillä on jo kaikkea enkä lisää roinaa tarvitse, joten saas nähdä paljonko säästyy =)
Vanha sanonta kuuluu " Rumat ne vaatteilla komeilee "