minkä ikäinen esikkosi oli kun
Kommentit (22)
Toteutukseen meni vähän enemmän keskenmenon myötä...
Miten se liittyy lapsien saantiin?
tosin eka sisarrus ei jaksanutkaan kasvaa vauvaksi :( toine kyllä!
ennen kuin sain esikoisen. Toinen ja kolmas syntyivät, kun esikoinen oli juuri täyttänyt 2v, mutta missään vaiheessa ei kyllä tuntunut siltä, että "toinen lapsi olisi mukava". Hankinpa silti useampia, niille on sitten iloa toisistaan kasvaessa.
on nyt reilu 3 -vuotias eikä vielä ole tullut sellaista tunnetta, että toisen haluaisin.
kun päätettiin, että kaksi lasta tehdään.
(Esikoinen tuli sitten yllättäen sektiolla, joten lääkäri kielsi tulemasta raskaaksi vuoteen. Esikoisen ja kuopuksen ikäero on sen takia 1v 9 kk.)
kun lapseni olivat 3- ja 5-vuotiaat
toinen lapsi oli jo tulossa. Ikäeroa 1 v 1 kk
pienestä vauvasta. Ikäeroa tuli puolitoista vuotta.
Tuli 2,5 vuotta, mut ikinä en varsinaisesti haaveillut toisesta lapsesta. Tehtiin toinen koska näin kuuluu tehdä. En suosittele kyllä kenellekään, ei kenenkään pitäisi syntyä tähän maailmaan vain siksi, että esikoiselle saadaan sisarus, vaan jokaisen pitäisi olla toivottu ja haluttu omana yksilönään, ei suhteessa ensimmäiseen lapseen.
Jotka näsäviisastelevat kukista.
Esikoinen oli jotain 4-vuotias kun oikeasti aloin haluta toista lasta.
esikko on tosiaan kukkanen ja perheen ensimmäinen lapsi taas on esikoinen. Eli aika pahasti mennyt suomen kielen sanat sekaisin ap:ltä.
Kuka täällä kirjoittaa täydellistä suomea tai käyttää aina oikeita sanoja?
Esikko ja pikkukakkonen, voi että. Oksettavaa.
Esikoinen on mahassa vielä, olen päättänyt jo etukäteen ettei toista tule ennen kuin ensimmäinen on vähintään 2v, jolloin ikäeroa tulee se kolmisen vuotta. Mielellään enemmänkin.
niin tuntuu ettei toista tule ainakaan muutamaan vuoteen jos ollenkaan. Tämä yksikin tehtiin perillinen-ajatuksella..
eikä ole käynyt pienessä mielessäkään tehdä toinen. Mullekin on tyrkytetty jo synnärillä ajatusta "eka menee harjotellessa" ja neuvolassa "monethan tekee toisen seuraksi esikoiselle". No, tehköön vaan, ei se ole multa pois, itse uskon että lapseni saa seuraa ja leikkikavereita muutenkin. Eli toista ei tule, ikinä.
tosin kyllä mä olen aina halunnut ison perheen.