Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako valittaa, jos oma elämä on tälläista? Olenko vaan masentunut?

Vierailija
17.02.2012 |

Olen kolmekymppinen nainen, naimisissa, ja miehen kanssa menee ihan mukavasti.

Yritämme parhaillaan saada ensimmäistä lastamme. Olemme kokeneet yhden varhaisen keskenmenon. Jos se raskaus olisi onnistunut, olisin ollut äiti jo 30-vuotiaana. Nyt ikää vaan tulee lisää koko ajan, mikä hermostuttaa minua. Yritystä on takana nyt 6 kk, mutta emme ole vielä onnistuneet.

Mies on työn vuoksi viikot toisella paikkakunnalla. Tunnen oloni yksinäiseksi. Ajatuksen pyörii vauvan ympärillä, tulemmeko koskaan saamaan lapsia?

Töistä on vaikea saada otetta. Oma elämä pitäisi jotenkin saada kuntoon ensin.

Mikä avuksi? Onko kukaan muu samanlaisten ongelmien kanssa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ahdistaa se, että nyt kun olemme saaneet asiat lasten saamisen kannalta kuntoon, muut asiat haittaavat elämää.

Mies sai vakituisen työn toiselta paikkakunnalta, ja nyt olen saanut syyttelyä siitä, että sellaiseen tilanteeseen ei saisi tehdä lapsia.

Eikö meidän elämä ole koskaan lapsille valmis?

Ap

Vierailija
2/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen epäonnistunut elämässäni.

Siitäkin huolimatta tunnen niin, vaikka minulla on työpaikka, muutama ystävä ja aviomies.

Olisi pitänyt yrittää saada lapsia jo aiemmin, vaikka meillä olikin työttömyyttä ja elämässä ja parisuhteessa ongelmia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ihan luonnollista tuntea tuollaisia tunteita.

Vierailija
4/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmenkympin kriisiltä. Luulet että elämä on just nyt loppumassa ja vanhenet pikavauhtia ja pitäisi olla saanut tai saada kaikki aikaan, ja lapset viimeistään nyt. Älä huoli, tuommoinen fiilis menee ajan kanssa ohi. Ja nykyään niitä lapsia hankitaan vanhempanakin, eli ei hätää vaikkei ihan vielä muutamaan vuoteen onnistuisi.

Vierailija
5/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei koskaan tule täydellistä ja stressitöntä hetkeä saada lapsia. Onneksi, sillä lapsikin on vaan epätäydellinen pieni ihminen, ja elää ihan onnellisen elämän vaikka kaikki puitteet ei olisikaan niin viimeisen päälle. Ei kannata edes ajatella, että yritättekö lasta vai ettekö, koska jos nyt jäätte odottamaan sitä täydellistä hetkeä, ei sitä koskaan tule. Aivan kuten se elämä, jota elätte jonain päivänä lapsen kanssa, ei tule koskaan olemaan stressitöntä ja surutonta, täydellistä lapsiperheen elämää.

Koetko, että elämässä pitäisi kaiken olla kontrollissa - siis että monet asiat ovat tahdon asioita? Miksi ajattelet näin? Voi olla, että tuollainen asenne saa sinut tuntemaan jatkuvasti epämääräistä syyllisyyttä, riittämättömyyttä ja tyytymättömyyttä itseesi. Elämää ei voi kontrolloida. On turha miettiä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai aiemmin.

Vierailija
6/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttää ovulaation, harrasta seksiä silloin. Jos ei näytä ovulaatiota, mene naistentautien erikoislääkärille.

Puolen vuoden projekti.

Vierailija
7/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kolmenkympin kriisiltä. Luulet että elämä on just nyt loppumassa ja vanhenet pikavauhtia ja pitäisi olla saanut tai saada kaikki aikaan, ja lapset viimeistään nyt. Älä huoli, tuommoinen fiilis menee ajan kanssa ohi. Ja nykyään niitä lapsia hankitaan vanhempanakin, eli ei hätää vaikkei ihan vielä muutamaan vuoteen onnistuisi.

Voi olla, että tämä on sitten sitä kolmekympin kriisiä.

Lastenhankintaa en halua enää yhtään siirtää, oli elämäntilanne mikä hyvänsä.

Nytkin olen jo ihan liian vanha, ja pelkään että jäämme lapsettomiksi sen vuoksi.

Ap

Vierailija
8/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei koskaan tule täydellistä ja stressitöntä hetkeä saada lapsia. Onneksi, sillä lapsikin on vaan epätäydellinen pieni ihminen, ja elää ihan onnellisen elämän vaikka kaikki puitteet ei olisikaan niin viimeisen päälle. Ei kannata edes ajatella, että yritättekö lasta vai ettekö, koska jos nyt jäätte odottamaan sitä täydellistä hetkeä, ei sitä koskaan tule. Aivan kuten se elämä, jota elätte jonain päivänä lapsen kanssa, ei tule koskaan olemaan stressitöntä ja surutonta, täydellistä lapsiperheen elämää.

Koetko, että elämässä pitäisi kaiken olla kontrollissa - siis että monet asiat ovat tahdon asioita? Miksi ajattelet näin? Voi olla, että tuollainen asenne saa sinut tuntemaan jatkuvasti epämääräistä syyllisyyttä, riittämättömyyttä ja tyytymättömyyttä itseesi. Elämää ei voi kontrolloida. On turha miettiä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai aiemmin.

Myönnän, että minussa asuu sisällä pieni kontrollifriikki. Yritän päästä siitä irti.

Tällä hetkellä haluan lapsen, vaikka mies joutuukin kulkemaan toisella paikkakunnalla jatkossakin. Asioille ei voi mitään. Minun pitää sitten vain pärjätä yksin, jos mies ei ole kotona. Olen vain saanut hurjasti syytöksiä siitä, että yritämme saada lapsen, ja isä ei voisi ihan jokaisena päivänä olla kotona töiden vuoksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme