Kuinka usein peset hampaasi?
Kommentit (62)
Yleensä aamuin illoin, mutta joskus satunnaisesti iltaharjaaminen jää.
Iltaisin ainakin ja jos on aamulla lähtö kouluun/töihin, niin myös aamuisin. Vapapäivisin pyrin mutta tuppaa jäädä välistä. Tämän lisäksi jos olen lähdössä johonkin (ulos kavereitten kanssa ravintolaan, juhliin tms.) niin pesen hampaat ennen lähtöä, on osa laittautumisrituaalia. Hammaslanka on pop, koittakaapa te jotka ette lankaa kerran kaikki välit ja haistakaa lankaa, haisee ihan kirjaimellisesti tarkoitettuna paskalle. En myöskään tajua ihmisiä jotka ei putsaa kieltä samalla kun hampaat. Jos henki haisee, syy on luultavasti kielessä!
Kerran päivässä ja ollut vain 1 reikä elämän aikana (27v.)
Kaksi kertaa ja aamuisin käytän hammaslankaa. Joskus lapset illalla niin väsyneitä, että harjaaminen jää. Ei tulisi mieleenikään lähteä aamulla mihinkään etten olisi pessyt hampaita.
Hammaslankaa käytän epäsäännöllise säännöllisesti, n. kerran kuussa tavoite mutta en ihan niin usein yleensä muista.
[/quote]
Miten olis kerran päivässä?!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2012 klo 15:28"]etten ole omistanut hammasharjaa päälle 3 kuukauteen.
[/quote] wtf???
Hampaat pesen 2-3 kertaa ja hammaslankaa käytän n. 4 kertaa viikossa.
Aamulla ja illalla. Ja sit jos päivällä meen käymään jossakin (kaupassa, kahvilla, ystävillä, kirjastossa jne.) niin ennen sitä.. :) välissä sitten toisinaan purkkaa jauhan.
onko suussa kariesbakteeria ja huolehtimalla suuhygieniasta voi a) edesauttaa suun pysymistä kariesbakteerittomana b) estää reikiintymistä, jos kariesbakteeri jo suusta löytyy.
Käytännössä niillä aikuisilla, joilla ei ole lainkaan reikiä suussaan, ei tuota bakteeria ole mutta sen voi koska tahansa saada esimerkiksi pussailemalla tai vaikkapa hörppäämällä toisen limupullosta.
Itse pesen hampaat kahdesti päivässä ja usein ihan uloslähtiessä kun olen saanut meikattua ja tukan laitettua, kuuluu normaaliin laittautumiseen. Hammaslankaa yritän muistaa käyttää, mutta se jää usein tekemättä ja sitten muistan taas langata hammasvälit kun tulee semmoinen olo, että henki haisisi.
Ihan lapsuudesta asti olen noin tehnyt.
Lisäksi käytän iltaisin yleensä myös hammaslankaa. Useimpiin väleihin käytän tavallista lankaa ja implanttihampaan viereisiin väleihin tuohon tarkoitukseen soveltuvaa lankaa (jäi yksi pysyvä hammas aikanaan tulematta, joten sen kohdalle piti hankkia implantti).
Aamulla ei ehdi, illalla ei jaksa. Mut yleensä kerran päivässä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2012 klo 14:33"]
Eilen pesin ja seurauksena taas järkyttävät vatsakivut, vaikka käytin sitä vitun tahnaa niin vähän kuin mahdollista.
En ole löytänyt tahnaa, jossa ei olisi xylitolia tai sorbitolia. :(
sitten mietoa suolavettä, ja harjaa sillä 2 x päivässä.
Aamuisin. Yleensä viikonloppuna saattaa jäädä kokonainen päivä väliin.
Mä oon aivan järkyttynyt tästä ketjusta! Luulin että on ihan automaatio pestä aamuin illoin. Katson kyllä ihmisiä eri tavalla tästä eteenpäin. Hyi helvetti teitä!
Aamuin illoin.. illoin käytän myös hammaslankaa, mutta oon aika laiska suuveden käyttäjä ja purkan syöjä :( Niitä käytän aina sellasina viikon sysäyksinä ja sitten unohdan..
Aamuin illoin hammasvälien lankaus, hammasväliharjalla harjaaminen, hampaiden ja kielen harjaus. Aamulla suuvedellä purskuttelu, illalla suolavedellä. Lounaan jälkeen hampaiden harjaus ja purkkaa jokaisen ruokailun jälkeen. Silti hengitys haisee aina ja ihmiset varmaan luulee etten hoida hampaitani :(