Kuinka usein peset hampaasi?
Kommentit (62)
Kerran päivässä tavallisella hammasharjalla ja kerran sähköhammasharjalla.
Lisäksi jos olen menossa johonkin harjaan ennen lähtöä hampaat, en tarkoita mitään kauppaan menoa, mutta esim. kaverein kanssa ravintolaan sömään tmv.
Hammaslankaa käytän epäsäännöllise säännöllisesti, n. kerran kuussa tavoite mutta en ihan niin usein yleensä muista.
kaikki pesevät hampaat aamuin illoin, joka päivä eikä vain useimpina päivinä. Myös 2,5v lapsen hampaat pestään aina, kitinää voi kuulua joskus, mutta pestään silti.
Ylpeänä totean että kaksi kertaa päivässä, iltaisin lankaan hammasvälit ja parina kertana viikossa kaavin kielestä mahdolliset peitteet. Ksylitolia syön myös joka päivä aterioiden jälkeen.
En pystyisi pesemään edes vain kertaa päivässä, saatikka vain paria kertaa viikossa! En yhtään ihmettele että suomalaisilla on niin huonot hampaat. Tosin kaikille ei reikiä tule harjaamattomuudesta huolimatta jos ei sitä kuuluisaa kariesbakteeria ole suussa.
Aamulla kun herään ja illalla ennenkun menen nukkumaan. Joskus myös päivällä. Kaikki meillä pesee 2x/pvä. Myös 1v8kk lapsi. Yhden käden sormilla voi laskea kerrat kun lapselta on unohtunut iltahammaspesu.
Ottakaa nyt edes joskus joku Corsodyl-kuuri, että saatte bakteerimääriä alemmas. Apteekista saatte ilman reseptiä.
Yök teitä!!
Ja sit on aina hammashoidon toimimattomuuden syy, kun hampaat on huonossa kunnossa. Katsokaa nyt peiliin, kyllä se hammashoito oikeasti tehdään kotona!
t. poraaja
Aamulla siis. En voisi kuvitella, että lähtisin jonnekin ulos aamulla pesemättä hampaita. Mulla ainakin maistuu tunkkainen aamulla suussa ja sillä ei ole mitään merkitystä iltapesun kanssa edes.
Illalla pesen miltei aina. Joskus jää, jos nukahdan sohvalle ja raahaudun puoliunessa sänkyyn, niin en vaan jaksa.
Aamulla tavallisella harjalla, illalla sähköhammasharjalla. Joskus myös päivällä, jos olen menossa jonnekin. Yritän myös langata hammasvälit iltaisin ja muistan/jaksan sen n. 5 kertaa viikossa.
Olen tosi tarkka hampaista ja pakko myöntää, että erosin ihan aikuisiällä yhdestä miesystävästäni mm. sen vuoksi, että hän pesi hampaat korkeintaan kerran päivässä. Jos jaksoin ihan älyttömästi nalkuttaa niin silloin kahdesti. Jos en nalkuttanut juuri lainkaan, hampaat pestiin n. joka toinen päivä. Voitte varmaan arvailla, ettei kamalasti pussailtu sen jälkeen kun tämä selvisi mulle jos "todistusaineistoa" hampaiden pesusta ei ollut :)
pääsääntöisesti kerran päivässä, joskus kaksi kertaa. Hammaslankaa käytän ehkä noin 2-3 krt/kk. Hammastikkuja ruoan jälkeen silloin tällöin. Purkkaa en syö. Suuvettä käytän satunnaisesti.
Reikiä nolla ja ikää 36!
Eilen pesin ja seurauksena taas järkyttävät vatsakivut, vaikka käytin sitä vitun tahnaa niin vähän kuin mahdollista.
En ole löytänyt tahnaa, jossa ei olisi xylitolia tai sorbitolia. :(
aamuisin. Joskus myös iltaisin, yritän siis tsempata, mutta se iltapesu tuppaa jäämään, vaikka se ois hampaiden kunnolle just se tärkeämpi (kun taas aamupesu on omalle fiilikselle tärkeämpi).
Jos ruoan jälkeen ovat likaiset, niin sitten silloinkin.
Rakastan puhtaita hampaita, raikasta suuta ja ehjiä ja terveitä hampaita - siksi hoidan hampaani todella hyvin.
Siellä ne pöpöt sitten saavat mellastaa suussa koko yön...ei oo ihme, jos poraa tarvitaan.
Minä pesen hampaat aamuisin pelkällä harjalla ja sen jälkeen käytän SB-12 -suuvettä. Sen verran monella ikätoverilla henki haisee, etten halua kuulua siihen joukkoon. Iltaisin ennen nukkumaanmenoa pesen hampaat harjan ja tahnan kanssa, ja langoitan ainakin kriittisemmät hampaanvälit.
Noin kerran vuodessa käyn suuhygienistillä poistattamassa hammaskivet.
Olen 40 v ja ei reikiä :-)
Yleensä aamuisin. Iltaisin en aina jaksa. Pesen myös silloin, kun lähden johonkin.
Mies pesee ehkä kerran kahdessa päivässä, yök.
Eilen pesin ja seurauksena taas järkyttävät vatsakivut, vaikka käytin sitä vitun tahnaa niin vähän kuin mahdollista.
En ole löytänyt tahnaa, jossa ei olisi xylitolia tai sorbitolia. :(
sitten mietoa suolavettä, ja harjaa sillä 2 x päivässä.
Aamuin ja illoin, + jos lähden "ulos" muualle kuin esim. lähikauppaan.
Koiran hampaat sit pari kertaa viikossa :-)
Pesen kerran päivässä yleensä, ei haise henki eikä ole koskaan ollut hampaissa reikiä. Hammaslääkäri viimeksi kehui hampaideni kuntoa.
etten ole omistanut hammasharjaa päälle 3 kuukauteen.