Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset kehtaavat kerjätä rajaa esim. kihlalahjaksi???

Vierailija
17.02.2012 |

Nyt on taas tullut pari kutsua kihlajaisiin ja kutsussa ilmoitettu oikein tilinumero!! Että ärsyttää.. Ja ilmoitettu vielä niin, että emme kaipaa mitään tavaraa. No ihan kivaltahan se varmasti heistä tuntuu, jotka nyt kuitenkin haluavat viedä jotain tavaraa, niin tietää jo kutsun perusteella, ettei juhlapari arvosta eikä välitä lahjasta.

Minusta lahjan antaminen on kivaa ja olisi todella tylsää laittaa vaan rahaa tilille ja mennä juhliin kahta kättä heittäen! Aina on muutenkin niitä, jotka vievät rahaa, joten minusta sitä on ihan turha kutsussa pyydellä. Ne rahat viedään vaan sitten shekkinä/kirjekuoressa.

Kyllä ne juhlat pitäisi järjestää ihan muista syistä kuin rahan vuoksi! Mitäs sitten ne perheet, joilla ei ole suurta summaa antaa, mutta jotka voisivat itse esim. tehdä jonkun lahjan? Laittaakko sitten se parikymppiä tilille tietäen, että kihla-/hääpari käy tiliotteen läpi ja sitten "jeesustellaan" kuinka vähän toi ja toikin antoi. Se on sama viedä lahja hintalappu kiinni!

Ihme kerjäämiseksi mennyt nykyään juhlatkin!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole mitenkään juhlimisen arvoinen asia! Todella tökeröä laittaa tilinumero. Eihän tollasen asian takia tarvii mitään lahjoja saada. Voi jeesus!

Vierailija
2/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en itse ymmärrä miksi kukaan isosti juhlii jotakin kihlajaista.. Mielestäni suuret juhlat ovat häät, eikä kihlajaiset. Eli nuo AP:n ystävät rahastaa ensin kihloilla sitten vielä häilläkin, aika törkeetä minusta... Ymmärrän jos joku haluaa vaikka tarjota kakku kahvit omien kihlojensa kunniaksi mutta että oikeen pitäs jotain saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotoisin Pohjanmaalta, ja siellä päin on tapana pitää isoja kihlajaisia, ainakin jos on nuori pariskunta kyseessä.

Vierailija
4/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmettelen, lähinnä sitä että kuka nykyään kihlajaisia edes viettää, saati kutsuu sinne enemmänkin vieraita. Enkä minä ainakaan ole ikinä saanut yhtään kirjallista kutsua kihlajaisiin. Häät ovat sitten asia erikseen, niitä kutsuja silloin tällöin tulee tiliotten kera. Minusta siinä ei kyllä ole mitään väärää että tiliote on mukana, ei kai kutsuun yleensä kuitenkaan kirjoiteta että muita kuin rahalahjoja ei oteta vastaan. Se olisi minusta törkeää, jäisi sellaiset juhalat kyllä väliin.

Vierailija
5/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en itse ymmärrä miksi kukaan isosti juhlii jotakin kihlajaista.. Mielestäni suuret juhlat ovat häät, eikä kihlajaiset. Eli nuo AP:n ystävät rahastaa ensin kihloilla sitten vielä häilläkin, aika törkeetä minusta... Ymmärrän jos joku haluaa vaikka tarjota kakku kahvit omien kihlojensa kunniaksi mutta että oikeen pitäs jotain saada?

me emme edes viitsineet mainostaa kihloihin menoa aikoinamme. meni useita päiviä ennenkuin ystävämme huomasivat sormukset ja meille riitti tosiaan ihan vain onnittelut.

muutenkin huomannut että kaikki kissanristiäisetkin juhlistetaan niin että tuntuu siltä että vaan ne lahjat ja raha on tärkeintä

meillä kun juhlitaan niin ennemmin toivon että ystävämme tulisivat meille vain sen takia että he ovat ystäviä eikä sen takia että saisimme lahjoja/ rahaa

Vierailija
6/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menet jonnekin kylään menetkö tyhjinkäsin ?

Jos joku järjestää juhlat, mitkä tahansa juhlat, menetkö tyhjin käsin sinnekään ?

Miksi et voi kunnioittaa juhlan pitäjiä ja antaa se 20 euroa mitä ajattelin käyttää lahjan ostamiseen, laittamalla tilille ?

Ja eihän pakko ole rahaa antaa ? Voit viedä mieleisen lahjan. Musta lahjan antajana on kiva että saaja pitää lahjasta.

Olet menossa juhliin ! Nauti siitä. Mä en ole ikinä saanut kutsua kihlajaisjuhliin.

Ja oikeesti !!! Luuletko että se kihlajaispari katsoo kuka antoi ja minkä verran ja lisäksi että muistais summa jälkikäteen.

Vierailija
7/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei todellakaan kaipaa tavaraa. Ja anteeksi nyt vaan eikä varsinkaan mitään itsetehtyä kötöstystä. Niin mikä siinä nyt on että niitä lahjoja pitäisi tunkea.

Meillä kummilapsi kihlautui ja menettelivät noin. Satku pistettiin tilille ja siinä se oli.

Vierailija
8/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska häät oli Hawailla. Mutta kerroimme sen kaikille ja koska olemme 40 + ilmoitimme, että jos haluaa, saa osallistua rahalla tai olla ilman.

Häämatkamme maksettiin osittain sitten niillä rahoilla.

Vierailija
9/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuollainen tilinroilmoitus on kutsussa siksi, että pariskunta (tai muu juhlakalu) kokee että tavaraa on tarpeeksi eikä mitään tarvitsisi tuoda, mutta kun kuitenkin toiset ihan _haluavat_ antaa jotain, toivovat lahjan tilille.

Ihan ok mun mielestä, eikä velvoita yhtään mihinkään. Edelleenkin voi viedä vaikka kukkia mennessään ja kukaan tuskin tykkää kyttyrää.

Meillä kihlajaiset oli, koska sukulaiset toivoivat. Ilman mitään lahjapyyntöä kutsuttiin :)

Vierailija
10/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie mitään lahjaa. Turha tavara nurkissa on rasittava juttu. Tuskin sinäkään haluaisit, että antamasi lahja raijattaisiin melko pian sen antamisen jälkeen kirpparille tai roskiin.

Tuo tilinumero nyt on sellainen, että siihen voi suhtautua ihan välinpitämättömästi. Jos teillä ei ole tapana antaa rahalahjoja eikä kihlapari halua tavaralahjoja, jätä koko lahja välistä. Kihlajaisethan tuossa ovat se juttu.

Jos taas kyse on siitä että summa hirvittää, niin laita tilisiirtona vaikka 5 euroa. Lahja se on pienikin lahja.

Toki tämä pätee vain aikuisten juhliin, usein juuri kättä heittämällä sisälle meneminen on hieno juttu! Lasten synttäreille pitää mennä lahjan kanssa.

Vierailija
11/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin (lähisuvun ja muutamien kavereiden voimin) kihlajaiset, koska se on meilläpäin tapana plus että todellakin haluttiin juhlistaa avioliittolupaustamme! On se mulle ainakin iso juttu koska en ennen ole kihloissa ollut enkä aatellut toiste mennäkään...

Lahjoja tulimme tosin ajatelleeksi vasta siinä vaiheessa kun vanhemmat tivaamalla tivasivat mitä haluaisimme. Pyysimme lopulta kolehdin ilmalämpöpumppukassaa varten, koska kahden aikuisen asunnon yhdistämisestä tavaraa jäi reilusti ylikin.

Kunnioita parin toivetta lahjansa suhteen, jos ottaa noin päähän niin jätä menemättä.

Vierailija
12/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten pitäisi tehdä lahjalista, ja siitäkin varmaan valitettaisiin. Muuten tulee jos jonkinlaista kippoa ja koristetta, jotka on pakko laittaa johonkin näytille tai kaappiin piiloon.

Vierailija
13/13 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tosiaan tajuttu, että olisi pitänyt viedä lahja... Lähisuku joi kahvit ja se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi