2-vuotiaan katkonaiset yöt...
En tiedä mikä siihen enää auttais, kun lapsi ei nuku kuin 3 tunnin pätkissä yön. Aina on ollut huono nukkuja, mutta nyt on vaan pahentunut. Itse alan oleen jo aika loppu jatkuvan yö heräilyn takia. Auttakaa ja kertokaa miten mä saan lapsen nukkumaan yhtäjäksoisesti koko yön??? Iltapalan jälkeen pesulle ja nukkumaan klo 20 ja ilta rutiinit ovat aina samat. Nukahtaa hyvin itsekseen, mutta klo 24 jälkeen alkaa jatkuva heräily. Päiväunet nukkuu klo 11.30-13.00, pitäiskö päikkäreitä lyhentää?
Kommentit (3)
Mihin aikaan teidän pieni herää? Ehkä laitatte liian aikaisin nukkumaan. Kokeilkaa pesulle asta silloin 20.00 ja sitten illalla ei liikaa juotavaa. Meillä oli maito ongelmana. jos annettiin maitoa, niin nukkui huonommin. Se maito-ongelma meni sitten aikaa myöten pois.
Päiväunia kannattaisi tosiaankin lyhentää. Mikäli mahdollista.
Meillä alkoi nukkumaan kokonaiset yöt 3 täytettyään.
jos juo pullosta vielä, niin se kuulemma häiritsee yöunia.
Tyttö on aina tarvinnut paljon unta.Päivisin ulkoillaan aamupäivällä pari tuntia, joskus illemmallakin. Nukkumaan menee 21.45-21 ja itse nukahtaa omaan huoneeseen omaan sänkyyn.
Tyttö on vauvasta asti nukkunut unipussissa, joka on mielestäni ollut rauhoittava tekijä. Illalla luetaan ja sylitellään paljon, kun iskä on tullut töistä, päivällä on aika kiirus, meillä on vauva lisäksi.
Onko kaikki hampaat jo tulleet? Meidän likalla toiset poskihampaat on alas puhkeamaisillaan ja olen antanut särkylääkettä niihin illalla.
Katsooko jo telkkaria, niistä voi nähdä huonoja unia?
Jos teidän lapsi nukkuu eri huoneessa niin kannattaa mennä sinne lattialle pariksi yöksi ja katsoa auttaako se, kun yöllä herää ja huomaa ettei ole yksin. Huone kannattaa olla vain hämärä, ei pilkkopimeä.