Millainen alue on Kartanonkoski?
Risto Räppääjä ja polkupyörävaras -elokuvaa katselin lapsien kanssa ja asuinalue kiinnitti huomion. Ei olla siis pk-seudulta eikä koskaan Kartanonkoskella käyty. Se näytti elokuvassa niin erikoiselta, kun oli kaikenlaisia värejä ja taloja. Onko se luonnossa kaunis vai kakofonia?
Kommentit (8)
ja piristää silmää harmaan päivänä. Mutta olen puolueellinen, koska olen asnut täällä jo 10 v. Silloin täällä oli vasta jokunen hassu talo, kun tänne muutettiin. Luonto liki, takapihalta pääsee hiihtelemään meillä:-)
aika paljon palveluja. Ja Tammistossa on aika paljon muita kauppoja sen lisäksi. Flamingossa on ravintoloita, elokuvateatteri, keilahalli, yksityinen terveysasema. Joku nauroi taannoin, ettei vaimolla ole syytä valittaa, kun asuu kävelymatkan päässä Stockalta.
on pieni, ahtaasti täyteen rakennettu niitä kauniita taloja, autoja molemmat kadunvarret täynnä. voisi verrata hgin ydinkeskustan alueisiin minikoossa.
talojen väliin on tehty kiva kävelytie ja sitä on kiva kävellä. koulu on hyvä ja kirjasto mukava, lähimmät palvelut on teboil josta saa ruokaostoksiakin tehtyä ja jumbo jotain kilsan päässä.
suurimmat miinukset on se järjettömän suuri autovirtaus sillä alueella, palvelujen puute (lähikauppaa kaivattaisiin) ja alue on kyllä aivan mahdottoman kallis, mutta tännehän Vantaan kaupunki tunkee niitä jononohittelijoita just tonnikaupoissa. miljonäärejä on ja sen mukaista menokin :( jos olet herkästi kateellinen tai et välttämättä pysty tarjoamaan lapsillesi samoja harrastuksia kuin täällä muut asuvat, kannattaa miettiä tarkkaan.
itse en juuri tuosta syystä viihdy, lapsi kokee olevansa köyhästä perheestä vaikka olemme keskituloisia! emme elä lainalla vaan vuokralla ja autokin on käsirahalla ostettu eli vanhahko
Enkä mä ole huomannut mitään kateusaspektia. Tosin en itse ole kateuteen taipuvainen, niin ene ehkä huomaa sitä muissakaan. Eikä mua noi ns miljonäärit haittaa, ihan mukavia ihmisiä ja samanlaisia naapureita kuin muutkin. Ja ne tontit on rakennettu jo ajat sitten. Suht pienet tontit, rajoituuu takaa kevyen liikenteen väylään. Ei minusta niin kasehtimisen arvoisia. Ja olihan niillä vastaavasti tiukemmat rakennusmääräykset. Eihän sinne mitään älvsbytaloa saanut edes rakentaa
en minäkään ole kateellinen, en asuisi täällä jos olisin :-)
lapsi jostain syystä kuitenkin pitää tärkeänä rahaa ja materiaa vaikka me miehen kanssa olemme ns. hippityylisiä (terkut tutuille!).
lapsi tässä tuntuu enemmän kärsivän kuin me.
Lapsemme on Kartanonkosken koulussa ja itse hoitovapaalla. Aina ei ole tarjota sitä uusinta ja hienoa. Lapsi kokee olevansa köyhä ja me taas tyhmiä, kun emme osta samaan tahtiin uusia DC vaatteita ja mitä lie lenkkareita. Kaveritkin kuulemma huomauttelee.
Eli jos lapsellesi on täysin sama onko vaatteet kalliita vai marketista niin tervetuloa tänne vaan. Muuten kannattaa kiertää kaukaa koko paikka.
Kouluikäiset lapset on ainakin opetettu materian päälle. Mitä kalliimpaa sen parempaa!
ja ei kotiin ole kantautunut mitään vaateita, että pitäisi olla tietynlaiset vaatteet yms. Eikä kaverinsakaan ole puhuneet sellaisesta.
tavanomaiseen ja TYLSÄÄN suomalaiseen verrattuna.
Mutta alue on vähän tylsä, keskelle peltoa rakennettu. Palvelut vähän niin ja näin, lähellä ei taida olla kuin yksi megakauppakeskus ja moottoriteitä...