Mitä ääniä muistat?
Mitkä rakkaat äänet muistat vielä lapsuudestasi?
Mitä muistoja äänet tuovat sinulle?
Mikä on varhaisin ääni mitä muistat? Kaappikello? Isän kuorsaus? Traktorin tai veneen moottorin säksätys?
http://areena.yle.fi/audio/1329243966803
saa muistella vaikka äidin leivonnan tuoksuja
Nyt muisteloita :)
Itsellä varhaisin muistikuva on värikkäästä syysmetsästä, varmaan lastenrattaissa istuin. Sateen ropina.
Kommentit (10)
tuoksu johon kerhoeväät oli pakattu ja siellä kerhossa tuoksui vahakangaspöytäliina ja muovailuvaha :)
Soittorasia tai mikäs se onkaan. Sellainen ankka joka heilutti siipiä ja aukoi silmiä.
hyräileppäs näillä nuoteilla cedc fed aggfe dfdchc
...haapapuussa. Sen juurella minua nukutettiin kuulemma vaunuissa. Tuulen suhina on edelleen minulle äänistä kaunein, nautin myrskytuulesta juuri sen takia.
se oli meillä olohuoneessa. Aina kun katson vanhoja valokuvia ja näen sen, niin kuulen myös äänen.
-äiti leikkaa ruisleivästä siivuja (tulee sellainen jännä ääni)
-mummo ompelee singerin poljettavalla
Käytävillä juoksevat lapset, jotka eilen vielä makasivat nuutuneina sängyissään.
Syksyllä, kun kuulin kaksi todella kovaa pamausta, työkaverit ihmettelivät, että missä jysähti. Itselle se toi kotoisan tunnelman ja sanoin vain, että se oli yliäänipamaus sen enempää ajattelematta. Katsoimme taivaalle ja hävittäjä oli lentänyt meidän yli, silloin jo aika etäällä. Lapsuuden asuin ulkomailla ja alueella, jossa hävittäjät harjoittelivat paljon, mutta en tietoisesti olisi osannut yhdistää ääniä, ihmettelin itsekin miten se vastaus tuli mieleeni.
Kaappikello tulee mieleen, mutta sitä kuulen vieläkin. Se on siirtynyt seuraavalle sukupolvelle.
Muitakin ääniä on, mutta niitä kuulen sen verran tasaisesti, että en usko yhdistäväni niitä mitenkään erityisesti lapsuuteen.
Vanhemmat rakensi kesämökkiä kun olin ihan pieni. Tuo ääni ja hajuyhdistelmä tuo mulle mieleen lapsuuden ja tulee hyvä olo :)
Kantolan perheen joka tuli radiosta sunnuntai aamuisin(?), vaikka se tuli aina, niin yhtään henkilöä tms. en sarjasta muista. Ja Peter von Baghin elokuvaarvostelut.
Haapojen havina. Sateen ropina. Aaltojen liplatus.
Yksityiskohtaisia pysäytyskuvia leikeistä pienenä, vihreä nurmikko ja sininen taivas. Kuumuus ja ilo. Harmi ettei näitä kuvia voi kehittää.