Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konkreettisi inkkejä ulkomaille muuttamisesta? Unelmana on...

Vierailija
16.02.2012 |

Olisin koska vain valmis vaihtamaan suomalaisittaisn hyvät, johtotason työpaikkamme ja ison omakotitalomme lämpimämpään ilmastoon! Antakaa vinkkejä erityisesti USA:an muutosta.

Muutama opiskeluvuosi siellä on takana, sekä turistikäyntejä, mutta ei vakiasumista lasten kanssa. Eli USA sekä kaukoidän lämpimät kohteet, miksei myös keski-eurooppa-vinkkejä kaivataan!

Mistä kannattaa aloittaa? Jne... Uskon että työpaikat saatuamme meidän tulotaso olisi nykyistä niin paljon korkeampi, että voisimme vierailla Suomen rakkaillamme säännöllisesti, ehkäpä useammin kuin nyt, toiselta paikkakunnalta.

Uskon mys että olisin "mukavampi" ihmisenä läpimämmässä ilmanalassa, täällä tuntuu, ettei hengenheimolaisia löydy mistään, kaikki vaan narisee. Itse olen enemmän näe/koe/uskalla-tyyppiä ja muutama vuosi vielä täällä pimeässä ja kylmässä tekee minusta ahdistuneen ja katkeran! PLEASE, auttakaa mua aloittamaan aurinkoisempi elämä positiivisemmassa ilmapiirissä.

Kiitos!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut että meillä just nyt on niiiin paljon rahaa? Tai että olemme jotenkin rikkaita? Joo, olemme hyvin toimeentulevia (Suomessa) mutta nykyiset tulomme ovat almuja siihen verrattuna, mitä muualla voisimme tienata (ja moni tienaakin).

Meidän motiivina kuitenkin on ilmasti, ei pelkästään raha. Vähemmälläkin tulee toimeen, kun vaan ois lämmintä!!!! Mikä siinä ideassa on niin arkaa, että saa palstailijat äkäisiksi ja piikikkäiksi?

ap

Vierailija
2/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ensin opiskelijavaihdossa yhdeksi lukuvuodeksi. Suomessa opiskelut olivat loppuvaiheessa ja lama paalla. Tajusin etta jos koulu antaa jaada toiseksi vuodeksi, saan kasaan MBA:n eli otin jo ekana vuonna siihen tarvittavat kurssit. Toisen vuoden rahoituksen sain suomalaiselta yksityiselta saatiolta. Kun valmistuin taalta, sain vuoden tyoharjoittelua varten viisumin. Jo ennen kuin aloitin tyot, tuli tieto etta olen voittanut tuossa Green Card Lotteryssa ja sita kautta tuli Permanent Residency. Sitten vain jain vahan silla mielella etta "vuosi kerrallaan". Tuli muuttoja, lapsi syntyi v. 2002 ja vuonna 2008 minusta tuli kaksoiskansalainen.

Eipa ole oikein antaa vinkkeja. Suurin osa suomalaisista kavereista on taalla naimakaupan kautta, seuraavaksi eniten on kai lahetettyja tyontekijoita, ja sitten mina, jolle kavi pari onnenpotkua. Paitsi en itse koskaan mitenkaan himoinnut muuttaa USAan. Tassa vain kavi nain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän, että myös New Yorkissa talvet ovat huomattavasti lyhyempiä kuin meillä...

ap

Ja kylmempiä.

Vierailija
4/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän olet päätellyt että kaltaisenne pikkupomot saa Usassa jotain ihmeliksaa.

Vierailija
5/35 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyota jenkkiyrityksista, ehka joku tyonantaja sita kautta suostuisi hakemaan viisumia puolestanne. Jos haluaa tulla maahan viisumiarpajaisten kautta, pitaa teilla olla joku USA:ssa oleva sponsori, joka sitoutuu vastaamaan elatuksestanne, mikali omat rahanne eivat siihen riita. Muuten ei kasittaakseni arpajaisviisumilla paase maahan.

Vierailija
6/35 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyota jenkkiyrityksista, ehka joku tyonantaja sita kautta suostuisi hakemaan viisumia puolestanne. Jos haluaa tulla maahan viisumiarpajaisten kautta, pitaa teilla olla joku USA:ssa oleva sponsori, joka sitoutuu vastaamaan elatuksestanne, mikali omat rahanne eivat siihen riita. Muuten ei kasittaakseni arpajaisviisumilla paase maahan.

pitaa ITSE pystya todistamaan etta pystyy ITSE itsensa ja perheensa elattamaan muuten ei maahan paase.

Kuka hullu nyt sitoutuisi hyysaamaan jotain suomalaisperhetta?

Vierailija
7/35 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitaa ITSE pystya todistamaan etta pystyy ITSE itsensa ja perheensa elattamaan muuten ei maahan paase.

Kuka hullu nyt sitoutuisi hyysaamaan jotain suomalaisperhetta?

mikäli omat rahat ei riitä, niin sitten tarvittaisiin sponsoria...

Vierailija
8/35 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmarsitte vaarin. Ilman sponsorin tayttamia papereita allekirjoituksineen ei paase maahan ollenkaan. Sponsorin mahdollinen elatusvelvollisuus tulee ajankohtaiseksi jos siirtolaisilla tulee vaikeuksia elattaa itsensa. Tietaakseni heidan tulee silloin nostaa kanne sponsoria vastaan saadakseen sita elatukseen tarvittavaa rahaa. Tuo tilanne sinansa taitaa olla aika harvinainen, eli sponsoripapereiden allekirjoittaminen ei yleensa aiheuta muita uhrauksia kuin siita aiheutuvan paperisodan, sponsorin tulee selvittaa varallisuutensa ja tulonsa siirtolaisviranomaisille.

Vierailija
9/35 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hain green cardia tuon lottery voiton perusteella, jouduin tuon affadivitin hankkimaan. Se huolimatta siitä että minulla oli jo pysyvä työpaikka. Mutta toki jos on näyttää että tilillä on reilusti rahaa, sekin kai kelpaa.

ymmarsitte vaarin. Ilman sponsorin tayttamia papereita allekirjoituksineen ei paase maahan ollenkaan. Sponsorin mahdollinen elatusvelvollisuus tulee ajankohtaiseksi jos siirtolaisilla tulee vaikeuksia elattaa itsensa. Tietaakseni heidan tulee silloin nostaa kanne sponsoria vastaan saadakseen sita elatukseen tarvittavaa rahaa. Tuo tilanne sinansa taitaa olla aika harvinainen, eli sponsoripapereiden allekirjoittaminen ei yleensa aiheuta muita uhrauksia kuin siita aiheutuvan paperisodan, sponsorin tulee selvittaa varallisuutensa ja tulonsa siirtolaisviranomaisille.

Vierailija
10/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait niinin ihmisten sulatusuuneihin pääsee yksi varakas, nobody lisää ihan koska tahansa!

Laita paikkoja paperilapille ja pidä viikonloppuna arpajaiset ja arpokaa se paikka. Sit asutte siellä pari vuotta englanninkielisissä piireissä ja sit arvotte uuden paikan ja elätte sit siellä taas pari vuotta.

Tätä suosittelen! Hyvin menee ja saatte tuntea makean elämän makua. Viikonloppuisin sit piipahtelette lensikalla milloin missäkin!

Vierailija
11/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla pitaa olla tyopaikka joka jarjestaa tyoluvan tai opiskelupaikka johon sinut on hyvaksytty.

Vierailija
12/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että Usassa on lämmin aina?

Vierailija
13/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAan tyoluvat?

Onko teilla jotkin harvinaiset ammatit joihin ei taalta loydy tyontekijoita?

Vai aiotteko investoida suuren maaran rahaa yritykseen taalla, ja siten saada tyoluvat?

Vai tutkija/opiskelijavaihto?

Vai lahetettyna tyontekijana?

Vai miten?

Vierailija
14/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että Usassa on lämmin aina?

Vierailija
15/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tän asia jo ratkaissut, en tod.näk. enä asuisi Suomessa.

Vinkkejähän pyysin, en kysymyksiä.

Lisäinfona se, että mieheni ei ole suomalainen, mutta Norja ei nyt nappaa, kylmä kun on sielläkin. Mulla on ihan "tavis"-pomonpaikka, mutta miehelläni tosiaan ns. erikoisosaamista vaativa ala, eli se voisi avata monia mahdollisuuksia. Lasten koulunkäynti tässä nyt eniten jarruttaa esim. töiden hakemista muualta.

Mulle on ihan sama, kuinka dorkana osa teistä mua pitää, mutta en näe mitään pakkoa asua Suomessa loppuelämääni. Erityisesti kun tiedän, että terveyteni tulee myöhemmin vaatimaan lämpimämpää ilmastoa jokatapauksessa. Eli siis vinkkejä kaivataan! Kaikilla meillä on unelmalle... Tämän on minun!

ap

Vierailija
16/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän, että myös New Yorkissa talvet ovat huomattavasti lyhyempiä kuin meillä... Ja kesät pidempiä. Että muuttoa ajatellen alue on melko laaja!

ap

Vierailija
17/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös arpajaisvaihtoehdon olen otanut huomioon (tiedän ettei mikään todennäköinen vaihtoehto). Eli greencardin arpajaisiin aion otta osaa ;)

Mitäpä siinä hävitä voi, kuin vähän rahaa. Eli vähän kuin Lotto.... :DDDDD

ap

Vierailija
18/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se vasta suomalaista white trash ajattelua onkin! Näin sitä white trasiä just syntyy, kun lähdetään huiteleen ympäri maailmaa ja luullaan et ollaan jotain kun sattumalta on vähän rahaa juuri nyt.

Menkää vaan pois täältä niin saadaan tänne Suomeenkin kunnon porukat!

Vierailija
19/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse olet sinne päässyt/joutunut/päätynyt?

Suomesta kai olet lähtöisin sinäkin, vinkkisi olisivat todella tervetulleita.

ap

Vierailija
20/35 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös arpajaisvaihtoehdon olen otanut huomioon (tiedän ettei mikään todennäköinen vaihtoehto). Eli greencardin arpajaisiin aion otta osaa ;) Mitäpä siinä hävitä voi, kuin vähän rahaa. Eli vähän kuin Lotto.... :DDDDD ap

ei maksa mitaan. Jos joku sinulta rahaa pyytaa se on huijari. Ainoa oikea sivusto on .gov loppuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän