Siis ihanko oikeasti joku täällä väittää ettei kaverilta/lle saisi lainata ripsiväriä???
Miksi ihmeessä ei? Huulirasvat ym on tietty eri asia, mutta mitä se eipsiväri nyt haittaa?
Kommentit (35)
mä sun. Ootko koskaan kuullut silmätulehduksesta?
mutta jos kaverilla sattuu olemaan vaikka adenovirus tms. niin aika kivan taudin saa itselle, joka voi kestää viikkoja tai jopa kuukausia...
Mulla ei ole koskaan ollut silmätulehdusta
tai muusta vastaavasta lehdestä luin joskjus jutun ihmisen loisista. Väitettiin että pinen pieniä loisia on ihan jokaisella. Ne ovat vähän kuin "hyvät" bakteerit, ihan normaalia, vaikka ällöttävältä kuulostaakin.
Muistan, että ripsissä asui mikroskooppisen pieniä toukkia... Jaiks.
Oli miten oli, itse en lainale mitään. Kyllä sitä kyynelnestettä on ripsissäkin, vaikkei harjaa itse silmässä käyttäisikään, ja silmätulehdukset ym pöpöt siirtyy henkilöstä toiseen.
mutta jos kaverilla sattuu olemaan vaikka adenovirus tms. niin aika kivan taudin saa itselle, joka voi kestää viikkoja tai jopa kuukausia...
Aivan helvetin paljon vaarallisempaa koskettaa silmiä omilla käsillään. Mieti mitä kaikkia viruksia ja bakteereja käsiisi tulee ovenkahvoista ym.
En muutenkaan ymmärrä hysteeristä silmätulehduksen pelkoa. Ei minulla ole koskaan ollut silmätulehdusta, ja kavereilta lainannut maskaraa lukemattomia kertoja. Olen lainannut kynsilakkaakin eikä ole koskaan ollut mitään lepraa tai sientä. Hui!
Ette varmaan sitten voi lainata kenkiä tai vaatteitakaan? Tai ostaa kirppikseltä mitään? Tai lainata autoa joltain, siitähän voi tulla hyppykuppa! Ja siis ei ainakaan kannata lainata pankista rahaa, ajatelkaa kuinka moni laittaa rahaa sinne samaan pankkiin!
Ap
Pölypunkit eivät ole "loisia" sinänsä. Niitä on miljoonittain AIVAN joka paikassa, mukaanlukien silmäripsissä. Googlaa vaikka.
tai muusta vastaavasta lehdestä luin joskjus jutun ihmisen loisista. Väitettiin että pinen pieniä loisia on ihan jokaisella. Ne ovat vähän kuin "hyvät" bakteerit, ihan normaalia, vaikka ällöttävältä kuulostaakin.
Oli miten oli, itse en lainale mitään. Kyllä sitä kyynelnestettä on ripsissäkin, vaikkei harjaa itse silmässä käyttäisikään, ja silmätulehdukset ym pöpöt siirtyy henkilöstä toiseen.
Minulla on ollut silmätulehdus muutaman kerran ja on se aika ikävä tauti. Lääkäriin pitää vääntäytyä, että saa reseptin antibioottivoiteelle.
Joku jalkasieni ei niin paljon haittaa, mutta silmien kanssa olen kyllä varovainen. Näkökyky kun on niin tärkeä.
Ripsiväriputkilon sisällä bakteereilla on hyvä kasvualusta. Ja kuten todettua, jokaisella meistä on kyynelnestettä ripsissään ja ripsistä se sekä sen sisältämät bakteerit tarttuvat väistämättä ripsivärin harjaan.
Kyse ei ole pelkästään silmätulehdusta aiheuttavista bakteereista, vaan kyynelnesteessä viihtyvät muutkin pöpöt. Hyvä tapa hankkia itselleen influenssa tai tavallinenkin flunssa on ajatuksissaan pyykäistä kädellään silmäkulmaa.
Hassua, että ap kyselee tällaista ihmeissään. Itsekin olen luullut kaikkien tämän tietävän (vaikka toisaalta, aika moni syöttää edelleen lapsiaan omilla lusikoillaankin...)
Minulla on ollut silmätulehdus muutaman kerran ja on se aika ikävä tauti. Lääkäriin pitää vääntäytyä, että saa reseptin antibioottivoiteelle.
Joku jalkasieni ei niin paljon haittaa, mutta silmien kanssa olen kyllä varovainen. Näkökyky kun on niin tärkeä.
Että sinä siis tunkisit sinne tulehtuneeseen silmään ripsiväriä ja sitten jatkaisit sen saman ripsivärin käyttöä? Etkä kertoisi ystävällesi jos hän haluaisi lainata?
Nyt alkaa valjeta, te silmätulehduksista kärsivät siis ryvette tulehdusnesteissänne ihan omasta tahdosta. Itse pidän huolen meikeistäni, ystäväni tekevät samoin. Eipä ole ollut tulehduksia lähipiirissä. Äidilläni oli kerran, hän kertoi asiasta minulle kun meikkasin heidän luonaan, etten vahingossakaan olisi käyttänyt hänen silmämeikkejään. Tulehduksen jälkeen hän osti uudet meikit.
Kyse ei ole pelkästään silmätulehdusta aiheuttavista bakteereista, vaan kyynelnesteessä viihtyvät muutkin pöpöt. Hyvä tapa hankkia itselleen influenssa tai tavallinenkin flunssa on ajatuksissaan pyykäistä kädellään silmäkulmaa.
Hassua, että ap kyselee tällaista ihmeissään. Itsekin olen luullut kaikkien tämän tietävän (vaikka toisaalta, aika moni syöttää edelleen lapsiaan omilla lusikoillaankin...)
.
Juurihan sanoin että kaivelette kuitenkin silmiänne niillä käsillä. Ihmettelen sitä että joku on noin hysteerinen, en sitä että ripsivärissä on bakteereja. Käsilaukuissa ja ovenkahvoissa, puhelimissa, käsissä ym niitä on paljon enemmän, mikseivät nämä hysteerikot sitten pysyttele kotona ja kylve käsidesissä 24/7? Naurattaa tuollainen valikoiva hysteria :-)
Kariesbakteeri on muuten vähän eri asia...
Ap
t: mm. äitinsä kakkumaskaraa lainaillut ja sinnekin syljeskellyt
Pölypunkit eivät ole "loisia" sinänsä. Niitä on miljoonittain AIVAN joka paikassa, mukaanlukien silmäripsissä. Googlaa vaikka.
Kenelle se aukko olikaan sivistyksessä?
LOL, sinä puhut nyt luteista, vitun juntti-idiootti :-D
Pölypunkkeja on maailma pullollaan. Niitä ei näe ilman mikroskooppia.
Mutta tosi hieno, pidetään hei käynnissä!
LOL, sinä puhut nyt luteista, vitun juntti-idiootti :-D
Pölypunkkeja on maailma pullollaan. Niitä ei näe ilman mikroskooppia.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%B6lypunkit+kadonneet+Suomesta+l…
Kyllä muistan minäkin, siitä tuli kerran ohjelma televisiosta. Kyseessä on pikkuruiset mikroskooppiset punkit, jotka asuvat silmäripsien karvatupessa ja syövät silmänestettä ja juuritupen talia. Ne ovat luonnollisia ja niitä on ihan jokaisella. Minusta se on aivan kuvottava ajatus, ja vielä kuvottavampaa olisi saada jonkun toisen ihmisen ripsipunkkeja omaan silmääni. YÖÖÖÖÖK!
Kyllä muistan minäkin, siitä tuli kerran ohjelma televisiosta. Kyseessä on pikkuruiset mikroskooppiset punkit, jotka asuvat silmäripsien karvatupessa ja syövät silmänestettä ja juuritupen talia. Ne ovat luonnollisia ja niitä on ihan jokaisella. Minusta se on aivan kuvottava ajatus, ja vielä kuvottavampaa olisi saada jonkun toisen ihmisen ripsipunkkeja omaan silmääni. YÖÖÖÖÖK!
Kyse ei ole pelkästään silmätulehdusta aiheuttavista bakteereista, vaan kyynelnesteessä viihtyvät muutkin pöpöt. Hyvä tapa hankkia itselleen influenssa tai tavallinenkin flunssa on ajatuksissaan pyykäistä kädellään silmäkulmaa. Hassua, että ap kyselee tällaista ihmeissään. Itsekin olen luullut kaikkien tämän tietävän (vaikka toisaalta, aika moni syöttää edelleen lapsiaan omilla lusikoillaankin...)
. Juurihan sanoin että kaivelette kuitenkin silmiänne niillä käsillä. Ihmettelen sitä että joku on noin hysteerinen, en sitä että ripsivärissä on bakteereja. Käsilaukuissa ja ovenkahvoissa, puhelimissa, käsissä ym niitä on paljon enemmän, mikseivät nämä hysteerikot sitten pysyttele kotona ja kylve käsidesissä 24/7? Naurattaa tuollainen valikoiva hysteria :-) Kariesbakteeri on muuten vähän eri asia... Ap
Minä pesen aina kädet ennen silmien meikkausta.
Ja turhaan nyt intät, sulle on vastattu aivan totuudenmukaisesti. Ripsissä on paljon bakteereja ja ripsiväri puolestaan kerää niitä ripsistä ja pullossa ne muhivat mukavasti...
Olen itse maskeeraaja, enkä koskaan meikkaa eri ihmisiä samalla ripsiharjalla. Ne desinfioidaan jokaisen asiakkaan välissä, ja syystäkin.
niitä sinun omia bakteerejasi.. ihan samasta syystä.
Tokihan voitte lainailla, mutta silmätulehduksen riskihän siinä on. Mut ei siihen kuole...