Siis ihanko oikeasti joku täällä väittää ettei kaverilta/lle saisi lainata ripsiväriä???
Miksi ihmeessä ei? Huulirasvat ym on tietty eri asia, mutta mitä se eipsiväri nyt haittaa?
Kommentit (35)
jopa pikkuhousujaan jos toinen pyytää. Mä en henkilökohtaisesti lainaile omia henkilökohtaisia tavaroita toisille, se nyt on sitä teinitouhua ja en todellakaan ole teini enää. Eiköhän aikuinen osaa pitää ne tavarat mukanaan mitkä tarvitsee.
Toiseksi mä käytän tiettyä ripsaria ja mua yököttäsi käyttää toisten ripsaria1
Minä en puhunut pölypunkeista. On niitä punkkeja muitakin olemassa kuin pölypunkit, ajattelepas sitä. Ja ne siinä ohjelmassa todellakin olivat pikkiriikkisiä punkkeja, joilla oli pää, vartalo ja takertuvaiset kintut. Ne eivät olleet mitään bakteereja.
Mitään meikkejä ei saa lainata. Yököttää kun jotkut aina välillä pyytää. En todellakaan anna.
Kyse ei ole pelkästään silmätulehdusta aiheuttavista bakteereista, vaan kyynelnesteessä viihtyvät muutkin pöpöt. Hyvä tapa hankkia itselleen influenssa tai tavallinenkin flunssa on ajatuksissaan pyykäistä kädellään silmäkulmaa.
Hassua, että ap kyselee tällaista ihmeissään. Itsekin olen luullut kaikkien tämän tietävän (vaikka toisaalta, aika moni syöttää edelleen lapsiaan omilla lusikoillaankin...)
.
Juurihan sanoin että kaivelette kuitenkin silmiänne niillä käsillä. Ihmettelen sitä että joku on noin hysteerinen, en sitä että ripsivärissä on bakteereja. Käsilaukuissa ja ovenkahvoissa, puhelimissa, käsissä ym niitä on paljon enemmän, mikseivät nämä hysteerikot sitten pysyttele kotona ja kylve käsidesissä 24/7? Naurattaa tuollainen valikoiva hysteria :-)
Kariesbakteeri on muuten vähän eri asia...
Ap
Luin kyllä koko viestiketjun läpi ja ihmettelin jo ensi lukemalla väitettäsi siitä, että ihmiset tapaisivat kaivella silmiä likaisilla käsillä. Itse en ainakaan kaivele silmiäni yleisellä paikalla (ihan samoin kuin en suutani, nenääni tms). Tiedostan, että silmät ovat otollinen reitti bakteerien päästä elimistöön.
Ripsivärissä lisäksi ripsiharja ja ripsiväriputkilö muodostavat lisäriskin. Harjaa ei pestä käyttöjen välillä ja joka kerta ripsivärin lisäyksen jälkeen likainen harja työnnetään putkiloon, joten bakteerit voivat hyvin lisääntyä ripsivärissä.
Kuten saamasi vastaukset osoittavat, ihmiset eivät lainaile ripsivärejään, kosmetologit käytä useille asiakkaille samaa ripsiharjaa tms. Tämä on ihan yleisesti tunnettu asia, ei kyse ole mistään hysteriasta. Samaan tapaan en lainaa kaverille hammasharjaani, käytettyä nenäliinaani, ladyshavea tms. Normaalia hygieniaa.
Erikoista, että sinä et ole tästä aiemmin kuullut (se ei silti tee meistä muista epänormaaleja tai ylihygieenisia). Oletko tästä niin vihoissasi kenties siksi, että joku ystäväsi ei ole lainannut sinulle ripsiväriään? Älä turhaan siitä kiukkua, jos niin on tapahtunut, ystäväsi toimi teidän kummankin kannalta järkevästi.
15
Minulla on ollut silmätulehdus muutaman kerran ja on se aika ikävä tauti. Lääkäriin pitää vääntäytyä, että saa reseptin antibioottivoiteelle.
Joku jalkasieni ei niin paljon haittaa, mutta silmien kanssa olen kyllä varovainen. Näkökyky kun on niin tärkeä.
Että sinä siis tunkisit sinne tulehtuneeseen silmään ripsiväriä ja sitten jatkaisit sen saman ripsivärin käyttöä? Etkä kertoisi ystävällesi jos hän haluaisi lainata?
Nyt alkaa valjeta, te silmätulehduksista kärsivät siis ryvette tulehdusnesteissänne ihan omasta tahdosta. Itse pidän huolen meikeistäni, ystäväni tekevät samoin. Eipä ole ollut tulehduksia lähipiirissä. Äidilläni oli kerran, hän kertoi asiasta minulle kun meikkasin heidän luonaan, etten vahingossakaan olisi käyttänyt hänen silmämeikkejään. Tulehduksen jälkeen hän osti uudet meikit.
Tiedätkö mikä aiheuttaa silmätulehduksen? Ei välttämättä mikään erikoinen "silmätulehdusbakteeri", vaan yleensä ihan se sama pöpö, joka aiheutta flunssan. Joskus se saattaa silmään päästessään aiheuttaa myös silmätulehduksen.
Ostaako ap ja ystävänsä uudet meikit aina flunssan jälkeen? Tai ole käyttämättä toisten meikkejä flunssien vuoksi? Ilmeisesti ei, koska viestiensä perusteella on huolestunut vain silmätulehdusten "tulehdusnesteistä", mitä ikinä tällä tarkoittaakaan. (Ja ihan turhaahan uusien meikkien ostaminen flunssan vuoksi olisikin, riittää, kun pitää ne vain henkilökohtaisessa käytössään).
15
Entäs jos kaveri on saanut vaikka klamydiabakteerin silmäänsä. Kerran yhdellä tutulla silmälääkäri epäili sitä, mutta onneksi ei ollut. Jos lainaisit esim. tällaisen tyypin meikkejä, voisit saada itsekin tartunnan. Yöks!
Entäs jos kaveri on saanut vaikka klamydiabakteerin silmäänsä. Kerran yhdellä tutulla silmälääkäri epäili sitä, mutta onneksi ei ollut. Jos lainaisit esim. tällaisen tyypin meikkejä, voisit saada itsekin tartunnan. Yöks!
voi tarttua silmaan. Ja voi olla taysin oireeton, eli se jolta ripsaria lainaat, ei tieda kertoa siita.
Lainaisiko AP kaytettyja nenaliinojakin? Ihan sama asia, limakalvojen nesteita vaihdellaan?
Maskeeraajalle kysymys: Kun kaytat puhdasta harjaa jokaiselle, kaytetaanko sita harjaa useaan otteeseen siella ripsivarissa, eli kaikkien kayttajien bakteerit on siella sekaisin?
Vai onko joku systeemi, jolla ripsivariin laitetaan vain puhdas harja tai muu otin?
multa ei ole ikinä kukaan lainannut ripsiväriä, joskus teininä viimeksi joku lainannut kajaalia.
Ei kai kenelläkään aikuisella enää ole edes tarvetta lainata?? Jos haluaa meikata, niin omat meikit mukaan. Eipä kävisi mielessäkään pyytää tuttavalta lainaksi MEIKKIÄ. Liikun ihmisten ilmoilla yleensä joko meikattuna ja omat meikit mukana tai sitten olen ilman.
Ihan sama mulle jos joku haluaa lainata kaverille/kaverilta.
Itse en lainaile. Ei tarvitse kun mun tuttavapiirissä jokaisella on varaa ostaa omat meikkinsä.
Ap, haluaisitko lainata ripsiväriäni?
Ehkä sellaset ihmiset on hysteerisempiä ketkä on olleet useemmin kipeänä. Kyllä mä olen kaverilta lainannut kaikkia meikkejä ja jopa ladyshaveriä. Luotan siihen että ystäväni on terve.
Ja voisin käyttää samaa hammasharjaa mieheni kanssa... en kyllä käytä, mutta voisin jos olis pakko. Ja mua ei haittais jos mun mies ajais peniksenvartensa mun gillettellä. Olisin vain tyytyväinen että ajoi sen vihdoin.
Mulla on kerran ollut silmätulehdus, sain sen armeijassa olleelta poikaystävältä, joka sai sen joltain armeijassa, kun siellä oli pieni epidemia.
Ja mä hieron silmiäni aina... En pelkää toisten ihmisten pöpöjä, paitsi flunssapöpöä.
En pelkää toisten ihmisten pöpöjä, paitsi flunssapöpöä.
Tulin muutaman tunnin tauon jälkeen ja tämähän löytyi etusivulta :-) Ihanan tietäväisiä te olette, ja etenkin huvitti tuo sivujuonne pölypunkkeihin!
Provoahan tää, oli ensimmäinen kerta kun kokeilin! Valitsin tällaisen aiheen koska täällä on aina noita "siis ihanko oikeasti joku pesee perseensä" tyyppisiä aloituksia.
Anteeksi jos loukkasin jotakuta.
AP
mutta en todellakaan ihmettele miksi jotku eivät niin tee. Minulla ei ole ikinä ole ollut silmätulehdusta, joten varmaan senkin vuoksi olen rennompi asian suhteen. Toisaalta lainaillaan lähimpien kavereiden kanssa kyllä ihan huulirasvojakin jne. Jotku vaan on pöpöfobisempia, eikä siinä ole mitään pahaa. Suhteellisen luonnollista ihmiselle luulisin. En siis pahastuisi jos joku ei lainaisi minulle ripsariaan :), mutta en liioin jäisi siitä saarnaakaan kuuntelemaan ;)
Minä en puhunut pölypunkeista. On niitä punkkeja muitakin olemassa kuin pölypunkit, ajattelepas sitä. Ja ne siinä ohjelmassa todellakin olivat pikkiriikkisiä punkkeja, joilla oli pää, vartalo ja takertuvaiset kintut. Ne eivät olleet mitään bakteereja.