Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten talviurheiluvälineet

Vierailija
15.02.2012 |

Miksi ihmeessä, jotkut vanhemmat ei osta lapsilleen suksia ja luistimia?

Raha ei voi olla selitys, kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista saa edullisesti. Ja jos ei ole varaa edes sen verran lapsiin satsata miksi ihmeessä on niitä lapsia saatukaan jos heihin ja heidän tarpeisiin ei ole varaa? Joka kk tulee kuitenkin lapsilisää eli yhden lapsen perheessä vuodessa lapsilisää kertyy 1250, 28 €. Ihme on jos tuosta rahasta ei saa ostettu lapsille näitä välineitä. Kurjaa opettajillekin kun koulussa näitä lapsia jolla ei ole mitään tarvittavia välineistöä ja kurjaa lapselle kun pitää olla hylkiö eikä saa edes opetella perustaitoja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella huonot välineet lapsena, en tajua miksi ei ostettu kunnollisia tai ollenkaan...

Pidän kyllä huolen että omilla lapsilla on hyvät välineet, ei tarvitse koulussa hävetä ja muutenkin. Ja tosiaan, hyviä saa myös käytettynä, ei voi olla rahasta kiinni.

Vierailija
2/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppiksiltä ei saa halvalla mitään, ei edes niitä suksia. Viime vuonna kyselin suksipakettia lapselle ja halvin oli 220 euroa eikä ollut edes pitopohjasukset kyseessä. Aikaisempina vuosina on aina hommattu kaikki tarvittava, tämä vuosi on eka kun en ole viitsinyt ostaa ihan siitä syystä, että koulussa hiihdetään niin vähän, pilaavat sukset siellä hiihtämällä hiekalla eikä suksia voi aina kierrättääkään lapsilla, koska välillä kolmella mukulalla on samana päivänä hiihtoa eikä kaikki ole edes samassa koulussa. Muut pelit ja vehkeet olen ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppiksiltä ei saa halvalla mitään, ei edes niitä suksia. Viime vuonna kyselin suksipakettia lapselle ja halvin oli 220 euroa eikä ollut edes pitopohjasukset kyseessä. Aikaisempina vuosina on aina hommattu kaikki tarvittava, tämä vuosi on eka kun en ole viitsinyt ostaa ihan siitä syystä, että koulussa hiihdetään niin vähän, pilaavat sukset siellä hiihtämällä hiekalla eikä suksia voi aina kierrättääkään lapsilla, koska välillä kolmella mukulalla on samana päivänä hiihtoa eikä kaikki ole edes samassa koulussa. Muut pelit ja vehkeet olen ostanut.

muut olen ostanut käytettynä. Kierrätyksestä yhdet ja yhdet tutulta.

Kyllä meillä lapset tykkää hiihtää ja luistella myös koulun ulkopuolella.

Vierailija
4/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasta suksien ostamattomuus ei ole nytkään kiinni. Meillä on muutamat sukset naarmutettu. Toinen lapsista ei edes ajatellut, että olisi jotenkin huonoa hiihtää hiekan läpi ja toinen ei uskaltanut sanoa mitään. Enkä mäkään niitä suksia joka kerta vahtaa, joten selvis se hiekalla hiihtäminen liian myöhään.

Sama juttu luistimien kanssa. Luistimet laitetaan pukkarissa päälle ja sitten niiden kanssa kävellään asfalttipihan läpi. Välillä päällä on lunta, välillä ei. No se ei haittaa niin paljon, kun luistimet on suht helppo terotuttaa, mutta kyllä mä ihmettelen, että missä hemmetissä se opettajien maalaisjärki oikein luuraa.

Vierailija
5/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle lapselle suksipaketin (fisherin) prismasta 150e:lla

Käytettynä niitä saa myös.

Suksia pystyy käyttämään useamman vuoden. Monot kannattaa ostaa niin että mahtuu seuraavanakin vuonna.

Mä kans todella ihmettelen miksi ei voi hankkia lapselle oikeanlaisia välineitä.

Meillä on 5 lasta ja jonkun verran pystyy kierrättämään, mutta joka vuosi myös jotakin uutta.

Mä luulen että sellaset sohvaperunavanhemmat eivät ymmärrä kuinka tärkeetä oikeanlaiset urheiluvälineet ovat. Laiskuutta vaan.

Itse tykkään hiitää ja annan myös lapsille siihen mahdollisuuden. Jokaisella on myös luistimet.

Yhtenä aamuna kävin vanhempainvartissa ja katsoin kun ulkona oli luokka lähdössä hiihtämään. Puolella luokasta ei ollut suksia. En tiiä lähtivätkö sisältä etsimään varasuksia vai mitä mutta sisälle ohjattiin suksettomat.

Me asutaan kuitenkin sellasessa paikassa että täällä on hyvät ulkoilumahdollisuudet.

On hyviä hiihtolatuja pelloilla sekä pururadalla.

Vierailija
6/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta Fisherin lime-musta-valkoisen suksipaketin, tosi tyylikäs setti ja hintaa 150 e. Ei edes ollut halvin paketti. Peltosen suksipaketin olisi saanut 130 e.

Meillä on kolme lasta ja vanhimmalle ostetaan aina uusi suksipaketti, joka sitten kiertää kaikilla meidän perheen lapsilla. Ihan hyvin on estänyt, kun hiihto keskittyy pääasiassa koulun liikuntatunneille ja muutamaan hiihtokertaan vapaa-ajalla.

Vierailija
7/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululiikunta on vaarallista.

Vierailija
8/8 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli sukset, mutta iltapäivällä ei sitten ollutkaan. Joku tosi köyhä oli varmaan tarvinnut, sen jälkeen ei ole lapsemme kouluun suksia vienyt, eikä viekkään ennen, kun niitä saa esim. säilyttää luokassa.

Luistellussa on kypärä pakko, mutta kukaan ei niiden käyttöä valvo, viis tikkiä lapsella otsassa.