Olen sihteeri, mitä mielikuvia sana sinussa herättää?
Kommentit (29)
Jos tarvitaan jotain, eikä tiedä, kuka tietää tai keneltä voi kysyä, kysyn aina sihteeriltä. Ovat tehopakkauksia, järjestelmällisiä huolehtijoita, jotka hallitsevat todella laajan kirjon asioita ja taitoja.
En ole itse sihteeri, mutta äitini oli ja olen tuurannut nuoruudessani sihteeriä, joten tiedän, että se on vaativa homma, jossa on oltava hyvä muisti, rohkeutta ottaa asioista selvää ja taitoa olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa.
Nostan siis hattua sihteereille!
- toimittaja, vm. 1967 -
en kans kaipaa tuollaista lässyn-lässyn -kiitosta keneltäkään sellaiselta, joka kokee jotenkin olevansa mun "yläpuolellani"
ap
Mulla myyntisihteerin tausta mutta amk-tutkinto eri alalta.
Olen koulutukseltani HSO-sihteeri. Tein 10 vuotta sitten töitä osastonsihteerinä parissakin isossa sairaalassa. Nykyään olen toisaalla ja pidän tästä työstä kyllä enemmän. Nykyisessä työssäni voin muokata omaa toimenkuvaani enemmän omien vahvuuksieni suuntaan, sairaalassa työ oli melko ennalta määrättyä ja ylhäältä saneltua. Ainakin osastolla.
Koen olevani erittäin organisointikykyinen, joustava, omalla alallani lahjakas, erittäin oppimiskykyinen ja tehokas. Aikataulut ovat joskus kireitä mutta saan vieläkin 24 sihteerivuoden jälkeen iloa työstäni. Nautin monimutkaisten aikataulujen kokoamisesta ja monenlaisten toimijoiden saattamisesta samaan aikaan samaan paikkaan ;)
Haluaisin hallita vähän isompia projekteja, olla vastuussa isommista kokonaisuuksista. Nykyisessä työssäni se on melko mahdotonta.
Mielikuvat sihteereistä ovat melko värikkäitä ja B-luokan elokuvien värittämiä. Totta on ehkä kuitenkin se, että haluan pitää itseni huolitellun näköisenä ja timmissä kunnossa. Liittyykö sen nyt sitten ammattiin vai minuun ihmisenä, en tiedä.
mitä mielikuvia minunkin ammattini teissä herättää :D Eli täällä sihteeri myös.
En koe olevani matalapalkattu, kk-palkkani on 3100 euroa eli kaipa ihan keskiverto? Työskentelen finanssialalla.