Olen sihteeri, mitä mielikuvia sana sinussa herättää?
Kommentit (29)
Jos tarvitaan jotain, eikä tiedä, kuka tietää tai keneltä voi kysyä, kysyn aina sihteeriltä. Ovat tehopakkauksia, järjestelmällisiä huolehtijoita, jotka hallitsevat todella laajan kirjon asioita ja taitoja.
En ole itse sihteeri, mutta äitini oli ja olen tuurannut nuoruudessani sihteeriä, joten tiedän, että se on vaativa homma, jossa on oltava hyvä muisti, rohkeutta ottaa asioista selvää ja taitoa olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa.
Nostan siis hattua sihteereille!
- toimittaja, vm. 1967 -
en kans kaipaa tuollaista lässyn-lässyn -kiitosta keneltäkään sellaiselta, joka kokee jotenkin olevansa mun "yläpuolellani"
ap
Mulla myyntisihteerin tausta mutta amk-tutkinto eri alalta.
Olen koulutukseltani HSO-sihteeri. Tein 10 vuotta sitten töitä osastonsihteerinä parissakin isossa sairaalassa. Nykyään olen toisaalla ja pidän tästä työstä kyllä enemmän. Nykyisessä työssäni voin muokata omaa toimenkuvaani enemmän omien vahvuuksieni suuntaan, sairaalassa työ oli melko ennalta määrättyä ja ylhäältä saneltua. Ainakin osastolla.
Koen olevani erittäin organisointikykyinen, joustava, omalla alallani lahjakas, erittäin oppimiskykyinen ja tehokas. Aikataulut ovat joskus kireitä mutta saan vieläkin 24 sihteerivuoden jälkeen iloa työstäni. Nautin monimutkaisten aikataulujen kokoamisesta ja monenlaisten toimijoiden saattamisesta samaan aikaan samaan paikkaan ;)
Haluaisin hallita vähän isompia projekteja, olla vastuussa isommista kokonaisuuksista. Nykyisessä työssäni se on melko mahdotonta.
Mielikuvat sihteereistä ovat melko värikkäitä ja B-luokan elokuvien värittämiä. Totta on ehkä kuitenkin se, että haluan pitää itseni huolitellun näköisenä ja timmissä kunnossa. Liittyykö sen nyt sitten ammattiin vai minuun ihmisenä, en tiedä.
mitä mielikuvia minunkin ammattini teissä herättää :D Eli täällä sihteeri myös.
En koe olevani matalapalkattu, kk-palkkani on 3100 euroa eli kaipa ihan keskiverto? Työskentelen finanssialalla.
Koulutus tradenomi eli en nyt kai aivan kouluttamatonkaan?
En pane pomoani ja käytän alushousuja.
..Hymyä huuleen kollegat :)
on sellainen vaaleat pitkät hiukset,pitkä, hoikka, jakkupuku tai hame ja kauluspaita, korkokengät :) Ja tiedän kyllä että olen väärässä mutta sellainen mielikuva tulee heti
Minä kanssa sihteerinä sairaalassa ja pidän kyllä työstäni :) Meillä on samanlaiset puvut kuin sairaanhoitajilla. Joku tuolla jo mainitsikin kuinka ärsyttävää on sellainen lässynlässyn-kehuminen (esim. hoitajilta), josta paistaa ihan selkeästi läpi ettei arvosta PÄTKÄÄKÄÄN!
Autan tulostamaan papereita - asia jonka varmasti JOKAINEN hoitaja osaa tehdä (ei välttämättä nämä vanhemmat, jotka eivät tietokoneita käytä) ja siitä saa pään taputuksia ja "kuinka me pärjättäis ilman sua" iiiiih... Sillain että no just joo, kyllä mun työhöni ja osaamiseeni kuuluu PALJON kaikkea muuta kuin vain tulostaminen!
Kaikki epämieluisat potilasasiat ohjataan sihteerille ja joskus tuntuu, että hoitajat osaisivat tuon asian PALJON paremmin ja siinä sitten itse hukkuu paperitöihin ja yrittää selvittää ko. asiaa ja siihen yleensä tarvitaan myös hoitajien apua.
Ja se mikä ärsyttää eniten on se, kun tullaan selittämään asiaa, kun on puhelimessa! Ei voi sen vertaan odottaa ja tullaan tyyliin naputtamaan sormella pöydän kulmaan ja kertomaan kuinka tarvisi se ja se asia hoitaa - vaikka hoitajat olisivat sillä välin joutilaana ja varmasti osaisivat hoitaa tuon asian ;)
Nyt tuli oikea purkautuminen, mutta kyllä pidän työstäni! :D Mutta inhoan aliarvioimista ja pompottelua! Ja osaan kyllä pistää vastaan ja siitä ei aina tykätä...
Olen sihteeri, mitä mielikuvia sana sinussa herättää?
että joka tämän kirjoitti, on myös osastonsihteeri. ;)
Tällaisen kuvan meistä minusta saa. Hoidetaan paljon asioita mitä muut eivät ehdi tai "ehdi", monenlainen homma siis hoituu, mutta ei ole yhtä tiettyä, missä olisi(n) erityisen hyvä. Vähän sellainen yleisjantunen siis. Ja tunnun todellakin olevan muiden juoksutettavissa, varsinkin silloin, kun eivät "ehdi"... =D Mutta ei se mua häiritse, teen mitä tahansa työtä. Eikä mulla just mitään erityistä ammattiylpeyttä olekaan siis! =D Mutta enemmän tarkoitin tällä sitä, että miksi me sairaalan sihteerit emme pitäisi isompaa ääntä itsestämme, vaikka emme olekaan terveydenhoitoalan ammattilaisia? =)
Tuo toisten alentuva käytös on kyllä erityisen ärsyttävää... Hei, mä teen vaan työtäni, en minä siitä tarvitse mitään päähän taputusta sen enempää kuin minäkään taputan näitä muita osastolaisia päähän, "ai että kun taitavasti taas pistit piikkiä potilaalle, hyvä sinä"...