Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö yllätysvieraista?

Vierailija
15.02.2012 |

Itse en henk.kohtaisesti pidä lainkaan! Oloni on, kuin kotirauhaa olisi rikottu. Ei tekisi mieli edes avata ovea.

Läheisille olemme sanoneet, että ilmoittaisivat ennen kyläilyään, mutta varsinkin anoppini tulee useasti soittelemaan ovikelloa huonoilla hetkillä (lapsen päiväuniaikaan, kesken siivoilun tai iltapuuhien jne.) Minkäs teet...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä aina avaa oveakaan. Tai jos avaan niin sanon että nyt ei käy, olen migreenissä tai jotain.

Kämppä on kunnossa kyllä ja tarjottavaakin löytyy, mutta en useinkaan ole sosiaalinen ja halua jutella ihmisten kanssa.

Vierailija
2/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran suihkusta tullessani yllätyin, kun anoppini istuikin olohuoneen sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omakotitalossa ja meillä näkee heti, jos olemme kotona, joten oven taakse ei voi piiloutua. Eme kyllä piiloudukaan, sillä harrastamme paljon ja olemme muutenkin talviaikaan paljon muualla, joten yllätysvieraat kolkuttelevat tyhjän talon ovea.

Vierailija
4/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä avaa ovea jos ei ole joku tuttu etukäteen ilmoittanut olevansa tulossa.

Vierailija
5/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aggressiivisesti, kesken seksin harrastamisemme. EN TYKKÄÄ! Arvatkaapa heräsikö vauvammekin päiväuniltaan.

Vierailija
6/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran suihkusta tullessani yllätyin, kun anoppini istuikin olohuoneen sohvalla.

Kyllä kotonaan sentään pitäisi saada olla rauhassa. En kestäisi yhtään, jos suihkusta tullessa olisi joku odottamassa.

Vierailija
7/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin valita, että ottaisinko yllätysvieraita vai en, niin en ottaisi. Mutta jos joku joskus seisoisikin oven takana, niin en kyllä ilkiäisi sanoa että nyt et voi tulla. Meille ei tule koskaan yllätysvieraita, koska lähipiirini tietää että ei välttämättä olla aina kotona ja meille sopii paremmin se, että ilmoittaavat tulostaan. Soittaavat etukäteen. Ap:n tilanteessa sanoisin kyllä anopille, että en tykkää että tuolla lailla paukitaan toisten kotiin ilmoittamatta tai varsinkaan tuolla lailla, että talon emäntä on suihkussa ja vieras tulee sisälle sohvalle istumaan.

Meillä kyllä sukulaiset tietää, että jos yllätysvierailulle tulevat, niin talo saattaa olla sekainen ja kahvileipääkään ei välttämättä ole. Siksi eivät varmaan tulekaan yllärinä :D

Vierailija
8/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotonaan sentään pitäisi saada olla rauhassa. En kestäisi yhtään, jos suihkusta tullessa olisi joku odottamassa.

Anoppi asuu 100 metrin päässä, joten välimatkakaan ei ole este yllätysvierailuille! Monesti hän keksii jonkun verukkeen vierailulleen... "Ostin teidän vauvallenne tälläisen kaupungilta ja halusin samantien tuoda sen"

Ei riitä, että ovelta sen antaisi, vaan on väkisin änkeydyttävä peremmälle saakka... Loukkaantuu muuten syvästi.

Vierailija
9/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin me tehdään. Sanot sitten että kuuntelit musiikkia etkä kuullut ovikelloa. Eihän vaan anopilla ole vara-avainta???? Törkeää käytöstä. Mitä sitten jos loukkaantuu, anna loukkaantua. Eihän lastakaan jätetä kieltämättä sen takia että tulee itku.

Vierailija
10/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän kyseisestä tyypistä vieraana, pidän myös yllätysvieraana. Jos taas en (esim. miehen vanhemmat toistaiseksi), en pidä yllättäisenäkään.

Ongelma on se, että kämppä on kaameassa kunnossa. Vaikka minua ei voisi kiinnostaa vähempää, on mukavampaa, jos vieraita varten saa hieman järjestellä paikkoja ja siivota.

Omat tuttuni tuntevat tapani jo lapsuudesta, että kun on joku projekti menossa, on lattiatkit täynnä kamaa, mutta muille se voi olla ongelma. Töhryinen paikka ei ole, vain sekaisin. Ja puolen tunnin varoajalla saisin kämpän esittelykuntoon.

Jos yllätysvieraat häiritsee, niin ei muutaku takki päälle ovea avatessa, "me oltiin just lähdössä, sori", siitäpä oppivat.

Vierailija
11/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni tuli iltavuoroviikon jälkeen kaveri mukanaan kotiin. Olin saanut lapsemme yöunille jo hyvän aikaa sitten ja odotin miestäni sängyssä "tavallista seksikkäämissä" alusvaatteissa. Kyllä siinä vaiheessa hieman nolotti...

Tässä tosin syy oli mieheni ajattelemattomuuden, kun toi kaverinsa meille ilmoittamatta!

Vierailija
12/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yllätysvieraista, siis lähinnä tarkoitan juuri anoppiani, appiukkoani, mieheni veljeä tai muita kavereita. Anoppini (pelottava hallitseva nainen) saattaa tulla appiukon kanssa ilmoittamatta pimputtelemaan ovikelloa. Jos en mene avaamaan alkavat koputtelemaan ikkunoita jne. uskomatonta! Kerran appiukko tuli takaoven taakse koputtelemaan aivan yllättäen, olin ilman paitaa imettämässä olohuoneen lattialla. Sen jälkeen asensin lukon takapihan porttiin, eli sinne ei pääse ilman avainta.

Ollaan sanottu monta kertaa, että soittakaan ennen kuin tulette. Viimeksikin oltiin just puettu ulkovaatteet ja laitettu lapsi pulkkaan ja ne pamahti tohon pihaan ja oli loukkaantuneita, kun ihmeteltiin miksi ne ei voinut soittaa etukäteen. No, ulosmeno tyssäs siihen ja lapsi oli pahalla tuulella sen takia. Luulin, että tästä olisivat jo oppineet, mutta sama toistui heti seuraavana viikonloppuna ja pamahtivat meidän sotkuiseen asuntoon kesken lapsen päiväunien, siihen lapsi sitten heräsinki. Mun pitää ensi kerralla sanoa niille selkeästi, uudestaan, että SOITTAKAA ENNEN KUIN TULETTE, kun ei tunnu menevän jakeluun hienolla vihjailulla.

Vierailija
13/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, että joku edes kävisi. Toisaalta olen kotona aina niin rähjäisen näköinen ja yövaatteissa, että että... Haluaisin myös siivota ennen vieraiden tuloa.

Vierailija
14/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole lupaa tulla omin luvin sisään. Se avain on varalla, siltä varalta että meiltä hukkuu oma tai on joku hätätilanne. Tämä on tehty alusta asti selväksi. Appivanhemmat usein ymmärtää puhetta, oletteko kokeilleet? Eikä minua erityisesti kiinnosta loukkaantuuko joku siitä ettei just heti pääse kylään kun haluaa, jos loukkaantuu niin vassokuu vaan. Meidän koti, meidän aikataulu.

Vierailija
15/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen samoin kuin sinäkin.

Minulle koti on pyhä. Minä en ala täällä kenenkään persettä nuolemaan, oli anoppi eli ei. Jos meille ei sovi nyt tulla kylään niin avaan oven ja sanon että nyt ei sovi - ja silloin vieras ei tule sisälle asti. Meille ilmoitetaan ennen kuin tullaan kylään. Ei me olla täällä passissa vieraita varten, me eletään omaa elämäämme eikä siihen sovi vieraat silloin kun HEILLE sattuu sopimaan. Tykkään siitä että käy ihmisiä kylässä, mutta molemmille sopiva aika etsitään yhdessä.

Vierailija
16/16 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan silloin paukkailisikin sisään kesken omien puuhiemme, jos emme ovea avaisi. Oveakin pidämme aina lukossa.

Ehkä annamme tästä lähtien tylysti ovikellon vaan soida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi