Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt Suomeen.

Vierailija
15.02.2012 |

Ahdistaa jatkuva suorittaminen, rahan kerääminen ja statuksen pönkitys. Et voi lasta mennä hakemaan verkkareissa päiväkodista kun jo katotaan suunnilleen hitaasti. Ulkonäkö ja merkkivaatteet on kaikkikaikessa.

Okei, itsepä olen soppani keittänyt, ostanut asunnon "paremmalta" alueelta ja olen hankkinut ammatin jossa vaaditaan paljon mutta siinä tienaakin kiitettävästi.

Olen tajunnut pikkuhiljaa ettei tämä ole se mitä elämältä haluan. En halua kasvattaa lastani täällä. Halua että hän elää pitkän lapsuuden ja nuoruuden, vailla kirettä aikuistumisesta.

Olemme mieheni kanssa molemmat sitä mieltä että jotain pitää tehdä, me haluamme hypätä oravanpyörästä.

Pidättekö meitä täysin hulluina, kun olemme aikeissa myydä asuntomme (saamme voittoa ja olemme maksaneet jo jonkun verran pois, arviolta käteen n. 50 000 euroa). Myymme molemmat automme, joista saamme käteen yhteensä arviolta 20 000 euroa (kun velat vähennetään).

Näillä perustaisimme Thaimaahan sukellusliikkeen tai yrityksen joka antaa sukelluskursseja. Mieheni toimisi sukellusopettajana ja minä opettaisin englantia paikallisessa koulussa.

Haluan näyttää nyt 3 vuotiaalle lapselleni että on muitakin tapoja elää kuin suomalainen stressaantunut ja itsekeskeinen kulttuuri, jossa tapetaan omia lapsia kun asiat menee vähän päin helvettiä.

Sinne menisi se mitä olemme tässä 5 vuotta rakentaneet. Jos palaisimme, meillä ei olisi mitään ja joutuisimme aloittamaan kaiken alusta.

Hullua, mutta kuitenkin sen arvoista?

Kommentit (11)

1/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta ja muuta.

Vierailija
2/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hukkaan mene, vaikka suunnitelmia joutuisi myöhemin vielä tuunaamaankin. Ymmärrän sinua oikein hyvin, minuakin harmittaa Suomessa asumisessa se, että lapsista tulee perheen esimerkistä huolimatta ihme mörököllejä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan sitä pääsee takaisin, jos siltä tuntuu. Teillä tuntuu olevan järkeväntuntuiset työsuunnitelmat, ettekä ole menossa sinne vain löhöilemään. Lapsi on mielestäni aika hyvässä iässä ulkomaille muuttoa ajatellen.

Itse selvittäisin kuitenkin ennen muuttoa tarkasti oleskelulupaan, vakuutuksiin, verotukseen ja yrityksen pyörittämiseen liittyvät asiat.

Vierailija
4/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehesi sukelluksen, niin miksi ei. mutta aika vähän teillä rahaa on.

Vierailija
5/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hullua, jos tilanteessa jossa teillä sekä on unelma, että realistinen mahdollisuus sitä toteuttaa, jättäisitte väliin. Miksi ihmeessä niin tekisitte? Vain jotta saatte turvallisesti jatkaa ilman taloudellisia riskejä elämää josta ette pidä?

Vierailija
6/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten saattaa harmittaa myöhemmin ja paljon. Itse lähtisin kanssa jonnekin lämpimään asumaan mutta kukaan ei varmasti kaipaa töihin Suomen työlainsäädäntöä tuntevaa ihmistä..

Vierailija
7/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 000 euroa on helvetin vähän

Vierailija
8/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se elo sielläkään on ruusuilla tanssimista, nuoruus pitkä tai rauha taattu. Jos sitä kaipaat, liity johonkin pallomme alkuperäisheimoon, kivikautisiin intiaaneihin tms. joita vielä vapaana taivaltaa.

Tästä huolimatta kannatan ajatustasi, ja toivotan onnea.

Teen itse parin vuoden jälkeen vastaavaa, tosin suunnitelmissa on vain muutto suomen maaseudulle jyväjemmariksi. Pidän myös huolen, että minulla on tarpeeksi säästössä, jotta paluukin onnistuu kivuttomasta, jos sitä haluan. Siis tarpeeksi, jotta saan sossupummeilulla riittävän elintason työn löytymiseen saakka jne.

Minulla on siitä hyvä tilanne, että miehellä on 13 vuotta aikaa palata työhönsä (suojatyö valtiolla) jos ei huvitakkaan se pellolla möyriminen.

Vierailija
9/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turisteille se on paratiisi olevinaan

Vierailija
10/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään pankoon oravanpyörää lähtemällä riskiyrittäjiksi ulkomaille.

Vierailija
11/11 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani asuvat jo Thaimaassa (asuneet siellä 15 vuotta). Eivät asu turistikohteessa, vaan paikassa jossa esim. farangi on nähtävyys ja puolijumala.

Työ englanninkielen opettajana olisi varma. Palkka nyt ei ole kaksinen, mutta kuitenkin niin että pärjäisi. Se että vaaleaihoinen nainen menee opettamaan esim. tuonne missä vanhempani asuvat on todella toivottua.

En oleta että thaimaassa elo olisi ruusuilla tanssimista, riskinsä kaikessa.

Rahasumma jolla lähtisimme, ei olisi kaksinen, mutta isäni olisi valmis sijoittamaan sukellusalan yritykseen. Yksi vaihtoehto on vaan että mieheni menisi opettamaan jonkun muun yritykseen eikä perustaisi omaa firmaa heti.

Työtä sukelluksen opettajalle on taatusti, siitä ei ole epäselvyyttä.

Kun vaan uskaltaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä