Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä saatte lapsen hiukset pestyä?

Vierailija
15.02.2012 |

Mulla on tuuheatukkainen parivuotias, joka vihaa hiusten pesua. On varmaan mennyt joskus shampoota silmään tai jotain, koska nyt siitä on tullut sellaista draamaa että en tiedä mitä teen. Kylpyyn mennessä aletaan jo huutaa ei pestä hiuksia... ääärrgh. Shampoota on pakko käyttää kun tukka on likaantuvaa sorttia. Oon varmaan tehnty jotain väärin juu, mutta milläköhän sais asiaa helpotettua. Vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän pitää silmät tiukasti kiinni tukanpesun ajan?

Vierailija
2/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika 4v ja tyttö 2v eikä kummankaan hiuksia yleensä pestä shampoolla. Vedellä vaan suihkun alla vähän hierotaan ja se on siinä.

Tyttö on kyllä nyt viime aikoina ruvennut tahtomaan shampoota omaankin tukkaansa kun näkee että mä pesen omaani. Hyvässä sovussa se sitten onnistuukin jos pikkutipan hänenkin päähänsä laitan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on harjoiteltu suihkussa oloa myös tarralistan avulla, hienosti mennen pesulla käynnin jälkeen tulee tarra ja 5-10 tarralla pieni lelu.

Vierailija
4/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset tarvi mitään pesuaineita. Hiuksetkin lähtee oikein hyvin puhtaiksi lämpimällä vedellä ja helposti saa selväksi kun huuhtelee viileällä vedellä.

Vierailija
5/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat aivan järkyn näköisiä, jos ei pesis. Ja hoitoainetta laitan myös, selvittely helpottuu ja kiiltävät kauniisti. Upea tukka molemmilla onkin. Ei se vastustus siitä ole kiinni, käyttääkö shampoota vai ei!

Ap, otat nyt vaan asenteen, että hiukset pestään, sillä sipuli. Huudon kestää kyllä ja ne voi pestä ripeästikin. Sitten mietit lapsen kanssa, mikä ehkä auttais. Uimalasit? Lapsi voi myös peittää kasvot huuhteluvaiheessa pienellä pyyhkeellä tai jotain. Mutta älä missään nimessä luovu pesusta vastustelun takia. Ohi menee ihan vamasti.

Vierailija
6/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi laittoi pään takakenoon, käsillään sulki silmänsä ja korvansa, minä pesin ja huuhtelin.

Vierailija
7/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä kanssa n. 2-4 vuotiaana ihan törkee huuto hiusten pesusta. Mä laitoin sellaisen saunan alajakkaran niin että tyttö makas siinä selällään ja pää vähän roikkui alaspäin sieltä laidan yli ettei mennyt mitään silmiin. Leikittiin kylpyläleikkiä.

Nyt 6 v ja hiustenpesu onnistuu ongelmitta. Pikkusiskolla ei koskaan mitään onglemaa vaikka meni vettä ja shampoota silmiin.

Vierailija
8/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsalla ettei menisi silmiin ja toki lapsella on silmät vielä kiinni. mutta yks mikä on auttanut on se että antaa lapsen itse pestä samalla vaikka latvoja kun itse pesee päältä

Vierailija
9/9 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minne mun jo kirjoittamani viesti katosi, mutta kirjoitin siinä että uimahallissa näin yhdellä äidillä sellaisen hiustenpesuapurin, se oli sellaista lötköä kumia/muovia, oli vähän kuin hatun lieri vaan ois laitettu lapsen päähän. Oli kuulemma jostain nettikaupasta tilannu.

Kyllä meidänkin lapsien hiukset on pestävä shampoolla, sanoi sitten mitä tahansa, niistä tulee ällöttävät jossei käytä jotain vettä vahvempaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme