Ostin 3 tuntia kotisiivousta kaksiooni eikä siivoja ehtinyt kuin imuroida.
Imuroitu on joo, mutta eipä voi sanoo että olis yhtään siistimpää mitä ennen siivoojan tuloa, joka paikka täynnä tavaraa.
Kommentit (30)
yleensä tavaroita paikalleen järjestelekään? Ainakin jos ostat normaalin kotisiivouksen, se sisältää tosiaan vaan siivousta, ei tavaroiden järjestelemistä. Ja jos sinulla on joka paikka täynnä tavaraa, voi olla että imurointikin on kestänyt kun on pitänyt raivata pintoja puhtaaksi.
Meillä ainakin enenn siivoojan tuloa pitää järjestellä tavarat paikalleen että siivooja saa työnsä tehdä. Samoin pitää laittaa puhtaat liinavaatteet odottamaan kuhunkin makuuhuoneeseen että siivooja saa ne sänkyihin vaihtaa.
Kyllä sinun olisi varmasti ollut syytä palvelua ostaessasi erityisesti sopia että haluat siivoojan nimenomaan järjestelevän tavarat paikalleen. Se olisi sitten ollut palveluntuottajan asia päättää myydäänkö tämmöistä palvelua.
Mutta jos sullla on ollut kovin sekaista, niin siivooja on joutunut siirtelemään tavaroita (ja ehkä jotenkin järjestänytkin niitä, niin siihen se aika on mennyt.
Mun teoria siivojan tehokkuudesta perustuu siihen, että itse on PAKKO tyhjentää pinnat kamasta, jossa siivooja pääsee tekemään työtään. Itsellä loppuu puhti just siihen järjestämiseen, ja on ihanaa, että joku tulee ja hoitaa pinnat huolella kuntoon heti sen jälkeen.
imuroi, pyyhkii ja pesee lattiat, tiskialtaat, vie matot ulos jne, mutta EI JÄRJESTELE TAVAROITA!!!
Se siis siivoaa roskat pois, mutta ne tavarat pitäisi järjestellä ihan itse :D
pois lattiolta ja sama kaaos jatkuu mikä oli ennen siivoojan käyntiä sillä erotuksella ettei nurkissa pyöri vuoden vanhat villakoirat.
tavaraa on liikaa ja säilytystilaa liian vähän.
Polku on tehtävä keskelle tavarakasoja että pääsee asunnossa kulkemaan.
Sille olisi tarvetta monella tuntemallani henkilöllä, myös itselläni. Sen jälkeen kyllä imuroisin itse mielihyvin.
Jos sinulla joka paikka täynnä tavaroita niin ei se siivooja kodistasi siistiä saa.
Mitä oikein odotit?
Että siivooja taikoo ne tavarat jonnekin piiloon?
Tavararöykkiöiden siivoamiseen menee oikeasti todella paljon aikaa, ellei suosiolla kanna kaikkea roskiin tai kierrätykseen.
Sun kannattaisi palkata ensin personal organizer, jonka kanssa kävisit rojusi lävitse ja heittäisit osan pois.
kun kämppä on ollut vuoden siivoomatta ei sitä ihan heti siistiksi saa.
Imuroitu on joo, mutta eipä voi sanoo että olis yhtään siistimpää mitä ennen siivoojan tuloa, joka paikka täynnä tavaraa.
jos sullla on lattiat täynnä romua.
saa asiakkaan tavaroita alkaa järjestellä ja siirrellä. Siivooja siivoaa sen jälkeen, kun olet itse ne röykkiöt raivannut. Varmaan meneekin kolme tuntia imurointiin, kun yrittää löytää jotain vapaata imuroitavaa pintaa...
firmaan että en ota siivoojaa ollenkaan just siksi etten ole ehtinyt raivata paikkoja. Mut ne puhui mut ympäri ja sanoi ettei siivoojan tuloa varten tartte alkaa siivoomaan.
Mä kyllä tiesin että tässä käy näin, mut tulipahan kokeiltua.
Minulla on kaksio ja siivojat (2 kpl) käyvät kaksi kertaa kuukaudessa kaksi tuntia kerrallaan ja silloin he imuroivat, pesevät lattiat, pesevät saunan, wc:n ja kylpyhuoneen, pyyhkivät pölyt kaikilta vapailta tasoilta ja puhdistavat keittiössä tasot, kaakelit ja altaat ja hellan/uunin. Tavarakasojen siivoaminen jää kyllä asukkaan tehtäväksi tai sitten siitä joutuu maksamaan extraa.
joka tekisi juurikin tuota "raivaustyötä" jos asiakas sitä haluaa. Eli mitään ei tarvitse tehdä valmiiksi. Jos tarvitset palvelua tai haluat meille töihin niin laita sähköpostia sotkusoturit@gmail.com
Milloin siivoojalle on alkanut kuulua sänkyjen petaus? On kaksi eri asiaa, siivouspalvelut ja petauspalvelut.
Voisin harrastaa sitä päätöksentekoa, että mihin tavara laitetaan
1) kaappiin 2) kierrätykseen 3)roskiin
Voisitte sitten kutsua mua vaikka joksikin "personal organizer". Mä olisin siis vain "seuraneiti" enkä ota mitään palkkaa tämmöisestä hommasta.
Mutta ihan vaan pääkaupunkiseutu ja kahvit tarttee tarjota siinä järjestelyn lomassa, ehkä useampikin kupponen.
Kuka haluaa palvelujani?
Sehän oli se projekti, että autetaan sisustaan niitä koteja niille, jolta puuttuu paljon tai jopa kaikki.
Että älkääs unohtako tätäkään juttua!
"Voisin harrastaa sitä päätöksentekoa, että mihin tavara laitetaan
1) kaappiin 2) kierrätykseen 3)roskiin
Voisitte sitten kutsua mua vaikka joksikin "personal organizer". Mä olisin siis vain "seuraneiti" enkä ota mitään palkkaa tämmöisestä hommasta.
Mutta ihan vaan pääkaupunkiseutu ja kahvit tarttee tarjota siinä järjestelyn lomassa, ehkä useampikin kupponen.
Kuka haluaa palvelujani?"
Minä haluan palvelujasi! Saat mukaasi halutessasi vaatteita, tavaraa ym. Ja tämä ei ole vitsi. Miten tavoittaisin sinut?
Ei varmasti ole enempää ehtinyt jos tavaraa on paljon.
Sinun pitää itse järjestää se tavara tai hankkiutua siitä eroon .. tai palkata siivooja järjestämään. Siihen kannattaakin varata aikaa sitten enemmän kuin 3 tuntia.
Meillä on 4 h + k ja siivoojalla menee 4 tuntai perussiivoukseen (imurointi, pölyjen pyyhkiminen, vessan+kylppärin pesu) sen jälkeen kun itse ollaan järjestelty tavarat paikoilleen.
Sinä saat sitä mitä tilaat. Jos tilasit imuroinnin, sen sinä sait. Olisit tilannut järjestämään tavarat!
Eri ihmisillä on erilainen käsitys siivouksesta. Tosin ammattilaisen pitäisi ymmärtää kysyä tarkemmin, mistä asiakkaalla on kyse.
Aika tavallista on se, että juuri ennen siivoojan tuloa talossa alkaa vimmattu siivous. Muistanpa anoppini kerran kantaneen mattoja ulkoa takaisin lattialle, kun oli siivonnyt kun "Maija" on tulossa siivoamaan. Minun piti kysyä toisen ja vielä kolmannekin kerran, että mitä, kuulinko ja ymmärsinkö minä nyt aivan varmasti oikein.
Hän oli siis siivonnut nimenomaan sitä tarkoitusta varten, että talo olisi siivojan tullessa tarpeeksi siisti. Ehkä aloittajan siivoojakin olisi odottanut sellaista.
Todennäköisesti sossun maksama siivooja olisi aikuistenoikeasti tehnyt vähän parempaa jälkeä ... Siihen kun on yleensä joku vissi syy, että sossu siivoojan maksaa.
Mulla käy 2 vko välein siivooja sen 3-4h kerrallaan ja ehtii pestä ja imuroida lattiat, pestä keittiön, kylppärin ja vessan ja pyyhkiä pinnat. Neliöitä n. 100.