Just. Sossun päätös tuli ja mitä siinä olikaan!!
Tää ei voi olla laillista!
Mulle on myönnetty täksi lukukaudeksi toimeentulotuki, opiskelen opintoni loppuun. Hain tt-tukea normaalisti kuun vaihteessa ja tänään tuli postissa päätös!
Siitä oli vähennetty puolet perusosasta, koska mulla oli "jäljellä" viimekuun toimeentulotukea. Ja sitä oli jäljellä sen takia, että viimekuun tt-tuki tuli vasta puolen kuun jälkeen, koska toimistossa on niin paha ruuhka (olin sitäkin tukea hakenut jo kuun alussa)!!!
Sattui niin, että viimekuussa ei tullut isoja laskuja, joten pärjäsin odottelemalla ja jättämällä joitain maksuja rästiin, mutta nyt on tullut puhelinlasku ja nettilasku jne.
Miten tää voi olla mahollista??
Kommentit (44)
Sossu tekee laittomia päätöksiä jatkuvasti. Ja auta armias jos tilipäivä sattuu olemaan kuun puolivälissä! Silloin koko palkka pitäisi tuhlata kahdessa viikossa, jolloin seuraavan kuun alussa ei olekaan vuokrarahaa. Jos pidät vuokrarahat tilillä, niin se katsotaan säästöksi, ja tukea ei heru.
Pitäisi siis nostaa tili tyhjäksi ja maksaa vuokra käteisellä pankkiin.
En tiedä onko täällä asiat tosi eri tavalla, koska itse kysyin ekojen kuukausien aikana kun sossussa piti käydä vielä tapaamisissa kun valmistumisen jälkeen jäin työttömäksi. Kysyin, että onko väliä jääkö rahaa viime kuukaudelta yli ja vastaus oli että ei mitään väliä. Summa saattoi juuri tuossa tapauksessa kun tuki maksettiin vasta kuun lopussa olla luokkaa 200€+ ja niin vaan työnnettiin tilille lisää rahaa heti seuraavana kuukautena.
Olen myös saanut lääkärikäynnit, sähköt, henkivakuutukset, yms. yms. sossusta TT-tuen päälle, vaikka sitäkin jotkut väittää että maksavat tuista nuokin.
Senkin huomasin, että sossun setä katsoi tiliotteista vain ja ainoastaan onko vuokra maksettu ja niiden tarkasteluun meni yleensä muutama minuutti kun setä laski tuet ja ympyröi otteista milloin vuokra maksettu. Nykyään en tiedä kuka niitä mun tukia naputtelee kun kestää ja kestää yhä enemmän.
Nostan kyllä pitkin kuukautta rahaa pois tililtä ja yritän laskelmoida, että kuun lopussa rahaa on suunnilleen 0€. Työkkärin rahat kun saa jo kuun lopussa ja Kelan asumistuki tulee aina ensimmäinen päivä(jos ei vkl). Nyt tosin itsellä TT-tuki myöhässä (8 päivää käsitelty) ja en saa vielä vuokraa maksettua.
Ja ennenkuin joku sen kortin vetää esiin, niin olen kyllä ihan suomalainen enkä maahanmuuttaja.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 10:16"]
voin rehellisesti kertoa, että jos itse opiskelisin täyspäiväisesti niin en todellakaan töihin menisi! (Itse en ole yh, en opiskelija, enkä toimeentulotukiasiakas) Mutta mielestäni työt ja opiskelut samanaikaisesti yhdessä veisivät liikaa aikaa poissa lasteni luota!
Elämme täällä todennäköisesti vain kerran, joten eiköhän kukin saa elämässään tehdä ne ratkaisut mitä haluaa! Eivätkä kaikki ylipäätänsä ole niin energiapakkauksia, että jaksaisivat opiskelua ja työntekoa samanaikaisesti.
[/quote]Voi että mikä jeesus.