Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin helposti sossusta saa rahaa!

Vierailija
15.02.2012 |

Tässä siis takana tarina, jonka kuulin tällä viikolla. Tämä henkilö oli hieman hunningolla ulkomailla tässä hetken aikaa, ja nyt olisi tahtotila palata tavallisten ihmisten pariin, ainakin hetkeksi. Soitti siis sossuun, sai isoon markettiin 200 euron maksumääräyksen vaatteisiin, 50 eur ruokaan, ja kun sossusta tiedusteltiin et tupakoiko hän (kyllä), sai vielä 10 eur tupakkarahaa. Tämä kaikki siis ilman että edes olisi käynyt naamaansa näyttämässä, sai ajan vasta ensi viikolle. Kyllä saa tälläsen tavallisen veronmaksajan aika raivon valtaan, ei voi mitään. Tässä olkoon vaikka se syy äänestää Kokoomusta, jotta mitkään sosiaaliturvat ei ainakaan parane yhtään tippaa!!!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan se on. Eikä sitä varten että ihmisiltä evätään apu.

Kyseessähän on melko lapsellinen henkilö, mutta ei ketään kadullekaan pidä heittää.

Lapsellinen ihminen helposti ryöstää, jos ei saa muuten rahaa. Perustuslaki tarjoaa varattomille avun.

Vierailija
22/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattajan paska provo, jossa asiaa ei ole nimeksikään ja viimeistään tuon tupakkarahan myötä. Keksi jotain parempaa, tai kouluttaudu alalle, jossa ei tarvi vikistä muiden almuista, kai tajuat itsekin sen, että sekä sinä että

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo taas! Kylläpä oli hauska juttu :D

Vierailija
24/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-bonuksenkin syynäävät jos sellasta mahdollisesti on kertynyt jostain.

Vierailija
25/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään. Mulla oli päällä merkkivaatteet ja vuittonin laukku, myöskin olin käynyt kampaajalla ennen sinne menoa. Meillä olis tänään pippalot.

No sain 200e rahaa juomiin ja pieniin suolaisiin. (Jokainen siis maksaa juomansa itse, nuo vain mulle ja miehelle) sitten sain 500e baari rahaa, 100e taksirahaa, pyysin myös 500e että sais vähän ilotella muullakin kuin alkoholilla, no sain vain 300e... Sillä pitäs sit ostaa napit mulle ja miehelle, huoh...

Ainiin ja tämä toistuu joka vkl, onneks nuorin lapsi on jo 2kk niin voi olla hoidossa.

Vierailija
26/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tuttu käy ihan surutta hakemassa rahaa.

Vierailija
27/46 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on höpöä ja vaikka olis totta, niin ei se kyllä ole todiste mistään "ylihyvinvoinnista". Ei kai kukaan kuvittele, että 200€:n vaatteet ja 50€:n sapuskat tekisi kodittoman syrjäytyneen ihmisraasun elämästä jotenkin juhlavaa? Päinvastoin, vaikka tarina olisi tosi,niin melko köyhä elämä sillä varmaan on. Ja jos se jotenkin huijaa (että oikeesti tallelokerossa onkin sata tonnii), niin sitten sen elämä on kyllä tosi kurjaa tyhmänä ja häiriintyneenä

Ap voi äänestää kokoomusta, niin saa pieneen mieleensä rauhan. Mars, äänestään

Vierailija
28/46 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa pennin latia. Tilillä jotain 5e ja palkka tulee 15 pvä ja tähän mennessä työtunteja kertynyt sen verran että ihan ehkä 20e tulossa. Oon laittanut kaikki tositteet opintolainan nostoista jne. ja silti ne saa jostain että mulla on 1100 e käytettävissä ja sen takia hylkäys.

Vierailija
30/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:45"]Itse en saa pennin latia. Tilillä jotain 5e ja palkka tulee 15 pvä ja tähän mennessä työtunteja kertynyt sen verran että ihan ehkä 20e tulossa. Oon laittanut kaikki tositteet opintolainan nostoista jne. ja silti ne saa jostain että mulla on 1100 e käytettävissä ja sen takia hylkäys.

[/quote]

Ei saanut tämäkään lapsiperhe! Vuosi taisteltiin että saatiin visa nollille. Ei siinä saa ostaa mitään ylimääräistä ( vain tarjous, -30% ruokaa). Pinna usein kireällä ja vituttaa. Samaan aikaan työkaveri sai hakea tiskikoneen, pyykinpesukoneen, polttopuut, elatusmaksut ja työpaikan väliset matkat sossun kautta maksuun! Arvatkaa oliko kiva kuunnella töissä tämän rehentelyä kuinka saa taas lähteä Tallinnasta hakemaan viinaa kun sossu maksaa muut. Itse toivoi edes pientä ruokaseteliä mutta ei niin ei.

Vierailija
31/46 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan värjätä naama mustaksi, muuten ei tule penniäkään...

Vierailija
32/46 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota.. Lähipiirissä 20v poikalapsi,jonka isä kuollut ja äiti kaappijuoppo,joutui 14 kesäisenä laitoskierteeseen ja 18v "muutti omilleen" n.200km päähän lapauudenkodistaan. Koska asuu yksin,sossu ei kustantanut esim pesukonetta. Taloyhtiössä ei pesumahdollisuuksia ja koska pojalla ei lapsia,ei vaatteita ole sossun mukaan pakko pestä. Tällä hetkellä hinkkaa vähäisiä vaatteitaan nyrkkipyykillä ja silittäen antamallani raudalla,saa vaatteet näyttämään vähän fiksummilta. Uudessa asunnossa ei ollut yhtään huonekaluja,ei ruokailuvälineitä,ei mitään. Sossu olisi nämä korvannut,mikäli olisi ollut kuitti näyttää,että on ostettu. Mistäs rahasta ne sitten ostaa,kun poika joutuu joustamaan aivan kaikesta,että saa kk-vuokran ja ruuat ostettua. Samalla kun hankaa nyrkkipyykkiään,etsii epätoivoisena työ\koulupaikkaa. Ko. poika on savuton ja raitis,joten tällainen kohtelu on mielestäni kohtuutonta. Vein pakettiautollisen vanhaa tavaraa pojalle,jotta elämä hieman hymyilisi takkuilevan uuden alun jälkeen. Voi että,miten jokin vanha kauhtunut matto tai muutama tiskarissa kulahtanut juomalasi voi saada tuollaisen ilon kasvoille. Pesukoneasiaan tekisi mieli avustaa jotenkin,mutta kun itsellä ei minkäänlaista velvollisuutta ole ollut auttaa tämänkään vertaa.. Ei ole sukulaissuhdetta tms..

Vierailija
33/46 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

herran jestas, jos nämä jutut ovat tosia. itse olen sen verran joutunut sossun palveluja käyttämään, että teini-ikäisenä sain lukioon kirjat. tai sekin taisi olla jokin hakemus mll:lle, mutta sossun kautta meni. äiti yksinhuoltaja, isä kuollut, kolme lasta. ei ollut varaa kustantaa kenellekään mitään ylimääräistä. onneksi kirkollinen apu on olemassa, niin meillä oli suhteellisen onnellinen lapsuus silti. itse en sossuun näin aikuisiällä menisi, ellei olisi ehdoton pakko. siinäkin tilanteessa koittaisin kaikki muut keinot ensin. on kyllä jäätävä järjestelmä, mikäli nämä jutut pitävät paikkansa!!!

Vierailija
34/46 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole totta! Onhan tuttavakin voinut ap:lle kertoa näin yksinkertaisen version, ja ap uskoo! Voithan ap itse testata: tekaise samanlainen tarina ja mene "hakemaan" sitä rahaa, sitten näet kysellääjkö siellä että tarvitsetko tupakkarahaakin...! :-D

Vierailija
35/46 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on tuosta vaan soittamalla saanut rahaa, kyllä sinne paperit pitää täytellä. Meinaako ap että ne noin vaan puhelimessa kirjotti tilinumeron ylös ja sopi paljonko laitetaan :D

Ja sitten vaikka tää oliskin totta niin kannattaako tuota kadehtia? Koditon ihminen saa rahaa vaatteisiin ja ruokaan, kyllä siinä varmaan on syy sunkin köyhyyteen sitten.. 

Vierailija
36/46 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sossusta saa esim maksusitoumuksen ruokakauppaan; siinä lukee selvästi, että ei käy maksuna eläinten ruokiin, ei äidinmaidon korvikkeeseen, ei tupakkaan eikä alkoholiin. Joten eivät tasavarmasti ole tarjonneet tupakkarahaa. Hyvät ihmiset, opetelkaa tulkitsemaan lukemanne provoiksi.

nimim. vähävaraisen äidin elätti (tosin jo vuosia ollut omillani)

Vierailija
37/46 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä sain vaatteisiin, laitettiin vaan sossun koneelle että "ruokaan".

Vierailija
38/46 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei tarvii hakee toimeentulotukea.En haluais selvitellä kenellekään mun menoja ja tuloja enkä ostoksiani

Vierailija
39/46 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO. Sossu ei koskaan myönnä erikseen tupakkarahaa (eikä tupakkaa voi ostaa maksukupongeillakaan)! Vaatteisiin ei varmastikaan tule tuollaista summaa, koska vaatteet täytyy ostaa perusosasta.

Kukaan ei myönnä sulle euroakaan ilman tiliotteita ja verotuspäätöstä, sori vaan.

Vierailija
40/46 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi maininnut kyseessä olevan mamu, kukaan ei epäilisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän