Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihonut 12kg puolessa vuodessa.

Vierailija
14.02.2012 |

Kauhistuin eilen käydessäni vaa'alla, olen lihonut 12kg elokuusta.

Muutos elämäntavoissani alkusyksyllä oli liikunta, joka jäi lähes kokonaan pois, siihen asti olin liikkunut päivittäin. (juoksu, pyöräily, lihaskuntoliikkeet omalla painolla ja 10kg kahvakuulalla) Lisäksi vähensin syömistäni, karkki ja suklaa, joita olin syönyt 100g-500g/pv, jäivät kokonaan pois. Alkusyksyyn asti olin hoikistunut pikkuhiljaa noilla elämäntavoilla ja nyt siis vähemällä syömisellä, herkkujen pois jättämisellä ja liikkumattomuudella olen lihonut tuon 12kg. Syy tuohon liikkumisen lopettamiseen on masennus, en vain ole jaksanut liikkua.

Mutta voiko olla mahdollista, että se liikkumattomuus on syy, miksi olen lihonut, vaikka olen kuullut, että liikunnalla ei ole suurta merkitystä painonhallinnassa. Lisäksi matemaattisesti ajatellen, päivittäisistä herkuista tuli aikaisemmin yhtä paljon kaloreita, mitä kulutin liikkumisella ja silloinhan herkkujen pois jättämisellä ja liikunnan lopettamisella painoni olisi pysynyt ennallaan. Vai vaikuttaako tämä masennus jotenkin myös aineenvaihduntaan vai onko kehossani nyt jotain muuta häikkää?

Oudointa on tuo, että syömiseni on ollut terveellisempää tämän puoli vuotta, kun olen lihonut.

Ja kunnolla painoa alkoi kertyä vasta joulukuussa, elokuun lopusta joulukuun alkuun painoa tuli lisää 4kg ja tuo 8kg(!) joulukuun jälkeen. Lisäksi tuo todellinen kertyneiden rasvakilojen määrä on tod.näköisesti suurempikin, kun tuo 12kg, sillä lihakseni on kuihtuneet. (reidet ja käsivarret ohentuneet, takapuoli "lätistynyt")

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaskokeisiin mars.

Vierailija
2/6 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihon aina masennuslääkityksen aikana n. 10 kg, jotka kyllä putoavat kuin itsestään kun olen ne saanut ne lopettaa.

Olen kärsinyt toistuvasta masennuksesta ja aina lääkityskaudella todennut, että lääkkeistä se johtuu. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajatoimintaa ei hoideta niin se aiheuttaa masennusta. Sinuna kävisin verikokeissa. Todella nopea ja helppo tapa selvittää et onko vajatoimintaa.

Vierailija
4/6 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut 10v 20kg. JA en millään jaksa "ottaa itseä niskasta kiinni" ja laihduttaa. :/

Vierailija
5/6 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut 10v 20kg. JA en millään jaksa "ottaa itseä niskasta kiinni" ja laihduttaa. :/

10v 20kg on ihan "normaalia". 12kg puolessa vuodessa ei sitä ole.

Vierailija
6/6 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täytin 30. Lihoin ja lihoin, vaikka ennen olin ollut ns. läpipasko. TErveellistin ruokavaliota huomattavasti mutta silti lihoin. Läskiä sitten tuli äkkiä noin 20 kg mutta siihen se lihominen loppui. Kroppani vissiin haluaa tässä iässä olla jo painavampi vaan, mitään sairauksia ei ole syynä lihomiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan