Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka toteutatte unikoulun..voimat loppuu.

Vierailija
13.02.2012 |

miten saatte unikoulun toteutettua kotona?varsinkin jos mies ei ole apuna..?lapsi osaa nousta seisomaan ja tassuttelu on yhtä tuskaa.ei pysy makuullaan vaan huutaa kuin palosireeni.otan aina syliin ja rauhoitan vaan ei auta.kun lasken sänkyynsä alkaa taas hirveä raivohuuto.miten voi silitellä selkää tai hartioita jos lapsi huutaa selällään?niinkuin mll:n unikoulussa kehotetaan tekemään..lasta ei saa pysymään mahallaan eikä kyljellään vaan kääntyy väkisin selälleen huutamaan.mahasta silittely ei auta.lopulta olen jo niin väsynyt että haen vaikka velliä että nukahtaa nopeaan.toivoisin että olisi sellainen unikoulu täällä mihin veisin lapsen jotta saisin nukkua edes yhden yön kunnolla..tyttö nyt 10kk vähän yli..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta en saanut ketään kiinni ja soittoaikakin on 9-10..haluaisin kuulla muiden kokemuksia että jaksaisin jatkaa :(

Vierailija
2/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä asiaa pyrit parantamaan unikoululla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän kestää ja kestää. meidän unikoululaisella (lapsi numero 2) meni reilu viikko siihen.

Kun itki otettiin syliin ja rauhoiteltiin, sitten takaisin sänkyyn. Tätä toistettiin niin monta kertaa, että lapsi nukahti sinne sänkyyn. Ja toistoja oli hirmuinen määrä.

Tsemppaukset vaan ja kerran kun aloitat, vie se loppuun asti, muuten ei siitä ole mitään hyötyä.

Vierailija
4/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin samassa tilanteessa on oltu ja vähän saatu yöt paranemaan.

minä otan lapsen ihan viereen, jos ei tassuttelulla rauhoitu. nukkuu samassa huoneessa kanssani. päiväunilla olen opettanut itsekseen nukahtamista, ja minusta on rauhoittanut noita öitäkin. siis ihan ensin rauhoitellut mun sänkyyn, luettu kirjaa ym, sitten siirtänyt omaan ja sanonut kauniita unia ja lähtenyt huoneesta (alkuun ei päässyt kuin ovelle). sitten kun itkee palannut heti takaisin, silitellyt, laittanut takas pitkälleen mutta en enää ottanut syliin vaikka itkee. taas kun rauhoittunut lähtenyt pois jne kunnes nukkuu. ekalla kerralla menee KAUAN, tyyiliin pari tuntia, ja pelkkään rauhoitteluun sänkyyn vartti-puoli tuntia, mutta kolmen päivän jälkeen meillä alkoi sujua. Samaahan vois tehdä yölläkin, en oo vielä jaksanut vaan.

meillä tuntui välillä tarviivan vielä ruokaa aamuyöllä just tuossa 10 kk iässä.

olisko jotakuta tuttua, joka voisi tulla vaikka teille lasta yöksi hoitamaan, että saisit välillä yhden yön nukkua? tai voisitteko mennä vaikka vanhemmillesi? tuo on tosi raskasta, tiedän!

(älä muuten huolestu jos et sitten osaakaan nukkua kun voisit, itse tarvitsin kuurin unilääkettä ennenkuin osasin taas nukkua. mutta nyt osaan!)

Vierailija
5/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen että lapsi alkaisi nukkumaan omassa sängyssään ja syömättä koko yön.alkaa 3 vuoden valvomiset verottaa kun isoveljen kanssa tapeltiin jo vauvaikä ja tassuttelusta hänen kanssaan ei tullut mitään.nyt jo kokeneempana haluan viedä edes toisen lapsen unikoulun loppuun ja onnistua.

Vierailija
6/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellä mikä saa ihmisen tekemään lapsia vapaaehtoisesti. Valvoa päivät yöt, mättää paskaa ja kusta ekat 5 vuotta, teini pissin/amisviiksen kiukuttelut ja isona kuriton yhteiskunnan elätti??????!!!! Koita nyt kestää vaan, ota vaikka energia juomaa että jaksat vielä seuraavat 5 vuoota...otan osaa, mut vain itseäsi syyttää tilanteestasi.

Vierailija
7/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ole tähän koko yö yksin nukkumiseen vielä valmis? omaan sänkyyn on kyllä ihan realistinen tavoite, mutta luultavasti ghaluaa yöllä tarkistella että äiti on paikalla. Monestiko yössä herättää?

Pyrin siihen että lapsi alkaisi nukkumaan omassa sängyssään ja syömättä koko yön.alkaa 3 vuoden valvomiset verottaa kun isoveljen kanssa tapeltiin jo vauvaikä ja tassuttelusta hänen kanssaan ei tullut mitään.nyt jo kokeneempana haluan viedä edes toisen lapsen unikoulun loppuun ja onnistua.

Vierailija
8/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan tiedä jaksaisiko hän yövalvomista jos veisin joskus hänelle hoitoon että saisin yön nukkua.ja isovelikin pitäisi sitten viedä samalla kun sekin tahtoo taas nykyään valvottaa :) ihanaa että joku tsemppaa kun oma mies ei jaksa kiinnostua..

Vierailija
9/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat lapset unikoulutettu samalla tavalla, toisella meni 1 yö ja toisella 2. Eli kun eka kerran herää, mentiin heti rauhoittelemaan, laitetaan pitkälleen ja sanotaan että nyt nukutaan. Sitten odotetaan 5 min ennen kuin mennään, 10 min jne. Eli suomeksi sanottuna annetaan vähän huutaa.

Esikoinen heräili tunnin välein ja sen yhden unikouluyön jälkeen ei enää heräillyt. Kakkonen itkeskeli eka yönä 40 min ja toisena 5. Sen jälkeen ovat nukkuneet 12h/yö.

Varmaan julmaa ja kamalaa joistakin. Minusta on ihanaa että meillä nukkuu nykyään niin lapset kuin aikuisetkin.

Vierailija
10/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ensin se yösyöttö. Se on sitten totaalistoppi. Huutoon ei voi velliä antaa. Mä tein esikoisen kanssa niin, että pikkuhiljaa siirsin ekaa yöimetystä myöhäisemmäksi. Vajaa viikko siihen meni. Sillä ei ollut heräilyyn vaikutusta, mutta ei tarvinnut imettää. Yöunet hänellä parani itsestään 1,5-vuotiaana, mutta vieläkin heräilee vähän. Ei läheskään joka yö kuitenkaan, on 4.

Jälkeenpäin ajatellen ei olisi pitänyt pitää sitä omassa sängyssä nukkumista niin tärkeänä aluksi. Selvästi haki vanhemmista turvaa.

Nyt meillä mennään nukkumaan niin, että imetän vauvan yöunille vanhempien sänkyyn ja esikoinen nukahtaa samalla siihen. Nostellaan sitten omiin sänkyihin. Tosi kivuttomasti menee.

Vierailija
11/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä äiti ja maito on niin yhtä, ettei siitä tule mitään.

kaksi viikkoa jouduttiin nukkumaan niin, että minä en öisin nähnyt vauvaa, koska jos hän edes haistoi minut, alkoi huuto.

tekniikka siten, että mies teki hyssyttely ja rauhoittelu niin kauan kuin siinä kesti, mutta ei seurustelua ja sen verran unta kuin tuli. ei meinannut nukkua ilman maitoa ollenkaan ja usein huusi monta tuntia, mutta yksin ei jätetty.

kahden viikon päästä nukkui yöt.

Vierailija
12/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulu

Lasten unihäiriöt ovat melko tavallisia ja harmittomia, mutta joskus perhe tarvitsee ulkopuolista tukea. Lastenlääkäriltä ja unihoitajalta perhe voi saada lisätukea ja ohjausta lapsen unihäiriöihin. Unikoulussa

vanhemmat saavat neuvoja lapsen normaaliin unirytmiin siirtymisessä

lapsen päivä- ja yörytmi paranee, ja lapsi nukkuu yönsä ilman yöpalveluja rauhallisesti

Ajanvarausohjeet asiakkaille

Tiedustelut/ajanvaraus: 010 414 0414

Lastentautien erikoislääkäri / unikoululääkäri Jukka Vakkila

Sairaanhoitaja / unikouluhoitaja Tiina Kauppinen

tiina.kauppinen@mehilainen.fi

Mehiläinen Töölö

Pohjoinen Hesperiankatu 17 C, 5. kerros

Vierailija
13/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy ihmeessä anoppia katsomaan yksi yö! meillä ainakin on mun omien vanhempien apu ollut korvaamatonta, vaikka ovat jo vanhoja niin ovat sanoneet että yksi yö aina menee, kun saavat sitten muut yöt nukkua. mutta he ovat terveitä kyllä.

ja itse asiassa meidän uniongelmainen nukkuu siellä yhdellä heräämisellä koko yön, kun minun kanssa hyvänä yönä herää pari-kolme kertaa. kerran kuussa on käynyt vanhemmillani hoidossa yhden yön yli, nyt jos puolisen vuotta.

Vierailija
14/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me ei onnistuttu millään lailla, vaikka mieskin oli auttamassa :( Kokeilimme tassuttelua ja lapsi reagoi juuri noin kuin kuvaat. Sitten Anna Wahlgrenin unikoulua -> ei mitään hyötyä. Yritimme myös hyvin hellää huudatusta (tyyliin annoimme huutaa ensin 15 sek ja lohdutusta-sitten 30 sek - sitten minuutin) -> ei apua. Lapsi heräili aivan järkyttävän paljon 2-vuotiaaksi asti. Moni on kuitenkin onnistunut, joten kannustan kokeilemaan vielä järjestelmällisesti jotain versiota unikoulusta. Mutta jos ei toimi tai väsyt liikaa niin ehdotan, että otat lapsen nukkumaan viereen ja annat olla kaikki opetukset, tärkeintä on, että saat nukkua.

Vierailija
15/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hänellä tahtoo olla käsitys että kun hän käy töissä ja minä olen kotona niin minä myös hoidan.voisin kokeilla jos anoppi ottaa vaikka tässä viikolla yhdeksi yöksi että voisin kokeilla saisinko nukuttua.olisi suuri helpotus saada levätyksi.

Vierailija
16/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unikoulu googlesta niin huudatusunikoulu tulee ja yliopistosairaalan ohjeilla ei tarvi miettiä onko väärin huudattaa. Vaikeeta mut sit niin helppoo kun auttaa ja se auttaa. Tassuttelu ei ollu meijän kiukkuselle pikku murmelille hyvä todellakaan ei ees kokeiltu.

Vierailija
17/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hänellä tahtoo olla käsitys että kun hän käy töissä ja minä olen kotona niin minä myös hoidan.voisin kokeilla jos anoppi ottaa vaikka tässä viikolla yhdeksi yöksi että voisin kokeilla saisinko nukuttua.olisi suuri helpotus saada levätyksi.

minusta epäreilua. Kerro miehelle, että et jaksa enää, ei kukaan jaksa jos ei saa vuoteen nukkua kokonaista yötä! Hänen on pakko ottaa edes viikonloppuyöt hoitaakseen.

Vierailija
18/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan halua sitä kiukkuilua mikä seuraa jos pakotan hänet lapsenhoitoon..vaikka hän hoitaisikin yön niin seuraava päivä menee raivotessa jokaisen pikkujutun takia.siksi olenkin vaiennut ja hoitanut nykyään kaiken itse.

Vierailija
19/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva valvominen voi jopa aiheuttaa masennusta, saati toimintakyvyn laskua, mikä ei ole hyvä jos on päävastuussa lapsesta. Miehesi on vastuussa lapsesta siinä missä sinäkin ja sitä kautta myös sinun jaksamisestasi. ja sun vastuulla on toimita niin, että pysyt kunnossa. Ota ystävällisesti ja syyttelemättä asia esille, selitä että väliaikaisesti miehen on osallistuttava, koska pelkäät mitä seurauksia on jos joudut vielä valvomaan kaikki yöt. Selitä, että sinä valvot kaikki yöt ja jaksat silti kohdella lapsia hyvin ja raivoamatta, joten ei ole kohtuutonta että hänkin osallistuu välillä.

Tämä ei nyt kuulunut tuohon unikouluasiaan (koska miehesi ei varmaan suostu hoitamaan mitään monen yön putkea), mutta kuitenkin. Me olemme hoitaneet yöheräilyt vuoroöin siitä lähtien kun lapsi oli 7kk ja kumpikin on käynyt töissä ja ollut kotona.

En vaan halua sitä kiukkuilua mikä seuraa jos pakotan hänet lapsenhoitoon..vaikka hän hoitaisikin yön niin seuraava päivä menee raivotessa jokaisen pikkujutun takia.siksi olenkin vaiennut ja hoitanut nykyään kaiken itse.

Vierailija
20/20 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimmäinen heräili kanssa tuonne 10 kk ikäiseksi paljon. Sitten pidettiin unikoulu (huutoversio neuvolan ohjeen mukaan) ja kolmessa yössä lapsi alkoi nukkua enemmän. Kun yöimetys loppui jouduin antamaan korviketta päivällä maidon vähennyttyä ja viikon päästä yöt oli yhtä huonoja kuin ennen unikoulua. Kokeiltiin vielä toisenkin kerran ja ihan samalla tavalla kävi.

Sitten kokeilin karsia lapsen ja oman ruokavalion (maito, kanamuna, porkkana, mausteet jne) ja kas kummaa lapsi rupes nukkumaan paljon paremmin ilman minkäänlaista unikoulua. Meillä heräilyn syynä olikin laajat allergiat.