Oletko ollut Jutan dieetillä? Kerrotko minulle, että
kuinka paljon laihduit ja missä ajassa?
Ruokavalio sopisi mieltymyksiini ja pystyisin ehkä kuukauden sitä noudattamaan.
Kommentit (24)
Itse olen aina ollut jojo. +- 5 kg.
Diettasin 21 pvää ja tänä aikana paino putosi 4,5 kg. Eikä kannata kytätä edes sitä painoa. Itselläni lähti selkä- ja käsiläskit, eli juuri sieltä missä se liika olikin.
Suosittelen lämpimästi. Hurjia tuloksia tuli ryhmässä mukana olleilla. Itselläni ei tosiaan ollut kamalasti pudotettavaa, mutta olo mitä mahtavin.
Itse alotin 16.2 eli kolme viikkoa tulee huomenna täyteen, ja tosi hyvin on mennyt. Painoa on lähtenyt reilu kolme kiloa, johon oon tyytyväinen.Ylipainoa ei ole kovin paljon ennestään.Nälkä ei ole tullut kuin parina päivänä, ja kun muistaa vettä juoda, niin unohtuu se nälkäkin.Olo on hyvä, ei väsytä eikä mitään muutakaan erikoista. Oon tehny kuurin ihan ohjeen mukaan, punninnu tarkasti ruuat ja pitäny ateriavälit 2-4 tunnissa, ainoastaan aamukaurapuuron oon jättäny pois, koska en sitä pysty syömään.Salilla käyn 2-3 krt viikossa ja kävelyllä saman verran.Tarkotus jatkaa vielä muutama viikko, saas nähä miten käy.
Kertokaa fiiliksiä miten menee!
"Aamiainen
* 45 g kaurahiutale
* 100 g raejuusto, rasvaton
* 1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
* + Omega 3 2 kpl
Lounas
* 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
* 1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
* 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
* 5 g oliiviöljy
Välipala
* maitorahka 250 g
* 100 g pakastemarjoja
* tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix
Päivällinen
* 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
* 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
* 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
* 5 g oliiviöljy
Iltapala
* 250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
* 1 dl mehukeitto, sokeroimaton
* 10 g vehnäleseitä
* + Omega 3 2kpl
Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)
* 40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)
Lisäksi muutamia tärkeitä asioita. Et laita suuhusi mitään, mitä ohjeessa ei sanota. Pienellä napsimisella ja lipsumisella homma ei toimi. Joku saattaa myös tietämättömyyttään syödä ohi, esim. tilaamalla kahvin sijaan cafe latten ja siinä olikin sitten 100-200 kcal. Kastikkeita ja marinadeja ei käytetä. Naudanliha voi olla paistijauhelihaa. Kala tonnikalaa vedessä. Huomioithan myös nämä tärkeät asiat:
- Pyri juomaan vettä tasaisesti koko päivän ajan – minimissään 3 litraa. Aamulla heti herättyäsi juo tyhjään vatsaan vähintään 0,3 litraa vettä. Kahvia ja teetä voitte juoda entiseen tapaan, mutta ilman sokeria ja vain tilkka rasvatontamaitoa tarvittaessa. -
- Ohjelmaan merkittu / tarkoittaa, että voit valita ruoka-aineen jota syöt, ei siis niitä kaikkia!
- Painot tarkoittavat raakapainoja, eli siis puntaroidaan ennen keittämistä tai paistamista.
- Ateriaväli minimissään 2 h ja maksimissaan 4h. Tämä on erittäin tärkeätä!
- Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40 g drinkillä. Sitä myydään melkein kaikissa isoissa tavarataloissa, samoin kuin Pro-Fx proteiinipatukoita (nam, niin hyviä ja vie makenhimon). Vastaavia muun merkkisiä tuotteita voi käyttää, kunhan ervot ovat lähellä näitä. Hankkikaa myös sekoitin, jossa jauheen saa parhaiten sekaisin, ja se kulkee siellä myös hyvin mukana. Syömättä ei siis saa olla yli 4 tuntia!
- Käytä mausteita runsaasti ja varsinkin tulisia mausteita on hyvä käyttää niiden termogeenisen vaikutuksen takia. Samoin käytä suolaa ruoissa, koska natrium on erittäin tärkeä koko prosessissa! HUOM! Lisätyn suolan määrä 2-3 g/pv.
- Makeutusjauhetta voi käyttää
- Hyvien rasvojen saannin turvaamiseksi on tärkeää ottaa 2 Omega 3 kapselia aamuin illoin. Henkilökohtaisessa ohjelmissa paneudutaan lisäravinnekarttaan aina syvällisemmin, mutta näillä yleisohjeilla mentäessä se ei ole mahdollista, mutta rasvahappojen saanti on turvattava."
tää on kopsattu joltain Jutan sivulta
mutta aika yksipuoliselta kuulostaa..missä ovat juhlapäivät, herkkupäivät, ei kukaan voi noin elää..suositan kyllä painonvartijoita kiloklubia ym...tsemppiä kaikille!
herkkupäiviä ei kannata ajatella, jos painoa meinaa pudottaa. pidetään ne sitten kun paino on tippunut ;)
Mutta itse haluaisin silleen lopullisesti muuttaa elämäntapojani. Tuota samaa diettiä kun kituuttaisi menemään muutaman viikon, niin olisi kyllä valmis vetämään muutaman suklaalevyn ja munkkipossun sen jälkeen. Ja siitäpä se syöminen jääkin sitten päälle, meikäläiselle ainakin.
Itse laihduttelen parasta aikaa aika hitaasti mutta ruokavalio on monipuolisempaa. Herkkupäiviäkin mahtuu joukkoon aina silloin tällöin ettei ruuan- ja makeanhimo pääse ihan älyttömiin mittoihin. Itse tiedän, että jo kahden viikon jälkeen tuon saman ruokavalion takominen alkaisi maistua sen verran puulta, että en jaksaisi.
Mutta joo, varmasti lähtee kilot tolla ja jokainenhan tekee tyylillään.
kehonrakentajat tekemällä dieetillä 10v sitten ja painoa sain pois kiitettävästi: koosta 42/44 kokoon 36. Herkkupäivän pidän kerran viikossa ja määrät ovat toki hiukan suurempia, mutta monipuolista ruokaa meillä syödään ilman rasvakastikkeita tms.
olo on mahtava, mutta vaaka näytti tänä aamuna samaa lukemaa kuin maanantaina, eli en olisi laihtunut ollenkaan?!? Olen punninnut ruoat tarkkaan ja merkannut ne vielä Kiloklubin kalorilaskuriin, joten en ole huijannut itseäni missään vaiheessa.
Olen todella pettynyt vaa'an lukemiin, mulla kun pudotettavaa olisi noin 20 kg, eli luulisi alkuun lähtevän helposti painoa pois tuollaisella 1200-1300 kcal dietillä. Eikä kyse voi olla siitäkään, että elimistö olisi säästöliekillä, se tilanne tulee vasta pidemmän dietin jälkeen.
No, katotaan nyt sitkeästi neljä viikkoa tällä ruokavaliolla, jos mitään muutosta ei tapahdu, niin marssin kyllä lääkäriin, koska sitten on pakko olla jotain vikaa aineenvaihdunnassa.
olo on mahtava, mutta vaaka näytti tänä aamuna samaa lukemaa kuin maanantaina, eli en olisi laihtunut ollenkaan?!? Olen punninnut ruoat tarkkaan ja merkannut ne vielä Kiloklubin kalorilaskuriin, joten en ole huijannut itseäni missään vaiheessa.
Olen todella pettynyt vaa'an lukemiin, mulla kun pudotettavaa olisi noin 20 kg, eli luulisi alkuun lähtevän helposti painoa pois tuollaisella 1200-1300 kcal dietillä. Eikä kyse voi olla siitäkään, että elimistö olisi säästöliekillä, se tilanne tulee vasta pidemmän dietin jälkeen.
No, katotaan nyt sitkeästi neljä viikkoa tällä ruokavaliolla, jos mitään muutosta ei tapahdu, niin marssin kyllä lääkäriin, koska sitten on pakko olla jotain vikaa aineenvaihdunnassa.
Mulla syy on se, että olen syönyt epäsäännöllisesti oikeaa ruokaa. Eli aamulla jää puuro väliin ja illalla yhteen pötköön lounas ja päivällinen sillä tuloksella, että painoa oli tullut aamulla lisää kilo.
Tarvii syödä kai säännöllisesti, niin aineenvaihdunta pysyy liikkeessä, tätä se Juttakin sanoi eilen ohjelmassaan.
ateriarytmi on jo ennestään kunnossa. Vettäkin olen juonut sen 3l. No, jospa tää olis vaan alkujumi ja sitten hurahtaa kerralla kiloja! :) Mulla kyllä vaakakin reistailee, voi se olla siitäkin tuo +100g. Seli seli... :D
-5-
Paino ei välttämättä edes putoa. Dieetin tarkoituksena on polttaa rasvaa ja säilyttää lihas. Jos KIRJAIMELLISESTI noudatat, niin kapenette varmasti!
nyt olen ollut yhdeksättä viikkoa tällä dietillä ja paino on tippunut 7 kg 400g. Yllättävän helppoa, mutta kaikki ateriat pitää syödä vaikkei nälkä olisikaan!
on tippunut pikkasen päälle 11 kg, ekat 2 kk melko tiukasti GFG:llä, nyt mukaillen ja kalorilaskurilla pidän huolen että kalorit ei ylity. Toimiva dieetti, nälkää ei tarvitse nähdä. Vaatii pientä itsekuria syödä vaan noi ruoat, mut voin kertoa, että tälläinen selkärangaton otuskin onnistui vihdoinkin :)
Alkupaino 94 kg, nyt 84 kg. Helppoo kyllä. Hedelmiä kaipaisin kyllä paksuksi juomaksi, ja olen vähärasvaisella juustolla kokeillut lihan sijasta laittaa lautaselle.
En tarkoita siis ollenkaan kritisoida dieettiä, olen itsekin kokeillut sitä viime vuonna, ja ne pari viikkoa mitkä jaksoin, oli kyllä tehokkaat. Totesin vaan, että ei jatkossa enää mulle.
Alussa oli tosi hyväkin juttu, että ruokaohjeet on määrätty niin tarkkaan, mutta sitten vaan kyllästytti. Vaikka totta kai siitä voi tehdä monipuolista noissa puitteissa, multa vaan loppui mielikuvitus. :)
Nyttemmin olen todennut parhaaksi syödä mitä vaan miinus huonot hiilarit ja merkata syömiset Kiloklubiin pitäen kalorit n. 1300:ssa. Toimii parhaiten mulle, kun ei tarvitse luopua mistään ja samalla opettelen syömään oikeasti kohtuudella.
Pudotettavaa vielä n. 5 kg. :)
Aamupala oli ainakin aika tuhti ja just ja just meni alas. (hyvä siis ettei tarvitse kituutella ja nälkää nähdä ainakaan heti aamusta)
Tsemppiä sinnekkin laihdutuspuoleen! :)