Naapurin vauvalla on joku hätä(ehkä kuoli) :/ kamalaa
Naapurin äiti soitti äsken ovikelloa ja kysyi voinko katsoa hänen 8v poikaansa. Hänen on lähdettävä sairaalaan. Poikamme ovat samalla luokalla ja olemme tuttuja. pihalla oli ambulanssi ja lähtivät pillit päällä. En kuullut että olisivat tulleet pihaan. Äiti oli itkuinen. Perheen isä on jossain työmatkalla. Äiti sanoi että soittaa jonkun hakemaan pojan.
Kysyin pojalta että tietääkö mitä on tapahtunut. Hän sanoi että X ei herännyt päikkäreiltä ja sitten tulivat ambulanssi miehet. Minulla on ihan kamala olo :/ pojat nyt katsovat piirrettyjä lasten huoneessa... hirveä olo!
Kommentit (37)
verenkierto häiriö ja sitä nyt tutkitaan. Selvisi siis. Ilmeisesti mitään hengenhätää ei ollut(?). Näin sanoi lapsen setä joka tuli häntä hakemaan. Äiti ja vauva ovat siis ilmeisesti vielä sairaalassa.
Myönnän itsekin että oli ehkä vähän tyhmää tulla tänne raportoimaan asiasta, mutta olen sellainen että jos jotain "pahaa" tapahtuu niin haluan kertoa siitä jollekin etten pidä sitä pahaa oloa sisällä enkä todellakaan viitsinyt soittaa kenellekään ettei vauvan isoveli kuule.
ei sitä ihminen shokissa niin järkevästi mieti mitä tekee. Kaikkea hyvää sinne kaikille.
Naapurin äiti soitti äsken ovikelloa ja kysyi voinko katsoa hänen 8v poikaansa. Hänen on lähdettävä sairaalaan. Poikamme ovat samalla luokalla ja olemme tuttuja. pihalla oli ambulanssi ja lähtivät pillit päällä. En kuullut että olisivat tulleet pihaan. Äiti oli itkuinen. Perheen isä on jossain työmatkalla. Äiti sanoi että soittaa jonkun hakemaan pojan. Kysyin pojalta että tietääkö mitä on tapahtunut. Hän sanoi että X ei herännyt päikkäreiltä ja sitten tulivat ambulanssi miehet. Minulla on ihan kamala olo :/ pojat nyt katsovat piirrettyjä lasten huoneessa... hirveä olo!
Kukaan ei ole noin tollo, että tuollaista kirjoittaisi tänne. Oli miten oli. Tuollainen seikkaperäinen kirjoitus, jossa on pakko sitten ilmoittaa lasten iät jne. ei ole uskottava ja sehän ap:n tarkoitus onkin. Keksiä juttua ja sitten seurata mitä väki sanoo.
seuraavan kerran kun tulee järkyttävä tilanne, pura tuntojasi sähköpostilla, chatilla, mesellä tai vaikka tekstarilla jollekin tietylle henkilölle, äläkä tänne nettiin.
mut loppuun komppaan tätä:
ei sitä ihminen shokissa niin järkevästi mieti mitä tekee. Kaikkea hyvää sinne kaikille.
Naapurin äiti soitti äsken ovikelloa ja kysyi voinko katsoa hänen 8v poikaansa. Hänen on lähdettävä sairaalaan. Poikamme ovat samalla luokalla ja olemme tuttuja. pihalla oli ambulanssi ja lähtivät pillit päällä. En kuullut että olisivat tulleet pihaan. Äiti oli itkuinen. Perheen isä on jossain työmatkalla. Äiti sanoi että soittaa jonkun hakemaan pojan. Kysyin pojalta että tietääkö mitä on tapahtunut. Hän sanoi että X ei herännyt päikkäreiltä ja sitten tulivat ambulanssi miehet. Minulla on ihan kamala olo :/ pojat nyt katsovat piirrettyjä lasten huoneessa... hirveä olo!
Kukaan ei ole noin tollo, että tuollaista kirjoittaisi tänne. Oli miten oli. Tuollainen seikkaperäinen kirjoitus, jossa on pakko sitten ilmoittaa lasten iät jne. ei ole uskottava ja sehän ap:n tarkoitus onkin. Keksiä juttua ja sitten seurata mitä väki sanoo.
oli kyllä aika pöyristyttävää tulla tänne tunteita purkamaan tuollaisessa asiassa. Hiukan voisi aikuinen ihminen aina miettiä. Jos asia koskisi sinua, niin ole hyvä vaan, mutta lähteä nyt toisten asioita julkisesti vuodattamaan on minusta erittäin epäkorrektia !
seuraavan kerran kun tulee järkyttävä tilanne, pura tuntojasi sähköpostilla, chatilla, mesellä tai vaikka tekstarilla jollekin tietylle henkilölle, äläkä tänne nettiin.
mut loppuun komppaan tätä:
Ketä täällä on?
joille nuo asiat eivät millään tavalla kuulu. Ja hienotunteisuus on aina kultaa.
Joille voisit vastaavassa tilanteessa tekstata?
Vaikuttaa siltä, että sulla on nyt tullut palstailtua vähän liikaa, ja rajat hämärtyneet.
No sehän olisikin kuulostanut tältä:
-moi täällä Ritva, siis apua! Mun naapurin vauva kuoli äsken!
-Eikä, mistä tiedät?
-Kun äiti toi vanhemman lapsen hoitoon mulle ja lähti sairaalaan.
-Sanoiko, että vauva kuollut? kauheeta.
-Ei sanonut, mutta isoveli sanoi ettei se herännyt enää päiväunilta.
-Menivätkö ruumisautolla?
-Ei kun ambulanssi lähti pillit päällä.
-Ai, no oisko sitten kuitenkaan kuollut?
-En tiedä, mutta voi olla. Mää raportoin sulle heti ku tiedän lisää, hei!
puolen tunnin kuluttua.
-Ritva täällä taas, ei se vauva kuollut, ei ollut mitään kauheen vakavaa. Hakivat pojan pois. Nyt katson täällä säleverhojen välistä, josko kohta jotain uutta kerrottavaa näkyis. Mun oli ihan pakko avautuu tästä netissäkin. Ja just ku soitin mun mutsille ja yhelle toiselle naapurille niin olivat kyllä järkyttyneitä. Hei, mun on pakko nyt kyllä soittaa vielä parille tyypille. Kauheeta! Hei!
Eikö ketään muuta ihmetytä että ap laittaa mahdollisesti hyvinkin järkyttyneen (vaikka ei sitä näyttäisi) lapsen katsomaan piirrettyjä oman samanikäisen kanssa eri huoneeseen ?
Jos minulle tuotaisiin tuollatavalla 8v lapsi niin todennäköisesti katsottaisiin porukalla piirrettyjä niin että olisin samassa huoneessa "henkisenä tukena" tai pelattais jotain lautapeliä ym.
Sinällään ymmärrän kyllä ap:n tarpeen "kertoa" asiasta heti jollekkin. Ehkä paikka ei vaan ollut paras mahdollinen.
Eikö ketään muuta ihmetytä että ap laittaa mahdollisesti hyvinkin järkyttyneen (vaikka ei sitä näyttäisi) lapsen katsomaan piirrettyjä oman samanikäisen kanssa eri huoneeseen ?Jos minulle tuotaisiin tuollatavalla 8v lapsi niin todennäköisesti katsottaisiin porukalla piirrettyjä niin että olisin samassa huoneessa "henkisenä tukena" tai pelattais jotain lautapeliä ym.
Sinällään ymmärrän kyllä ap:n tarpeen "kertoa" asiasta heti jollekkin. Ehkä paikka ei vaan ollut paras mahdollinen.
aivan samaa ajattelin ja jos olisin tuo äiti josta täällä kerrottiin, en taatusti toisi lastani ikinä enää ap:lle hoitoon.
Nykyaikana ei sitten osata pitää mitään sisällä vaan kaikki täytyy hölöttää eteenpäin (ja tosiaan jättää se mahdollisesti hyvinkin järkyttynyt lapsi tuijottamaan TELEVISIOTA).
Nyt saatiin sitten tietää diagnoosikin - hyvä tietysti että kaikki ok mutta varmaan olis riittänyt tieto että vauva on kunnossa, ilman tarkempaa selvitystä.
Kai tajuat, että täällä palstalla käy kymmeniätuhansia ihmisiä ja ennemmin tai myöhemmin se kantautuu naapurisi korviin, että olit käynyt kirjoittelemassa tosta tragediasta jonnekin netin keskustelupalstalle sillä aikaa, kun lapsi oli teillä hoidossa!!??
Sairas olet.
ettet raportoisi naapurin hätää täällä netissä; globaalisti, kaikkien mahdollisten tuntemattomien silmille. Mikä vaivaa ihmisiä nykyään, pikään ei ole pyhää vaan kaikki pitää syytää nettiin??
Tuli vain kauhea olo enkä viitsi kellekkään soittaa ettei isoveli kuule!
Ymmärrän että sitä ajattelee tämän olevan aivan nimetön paikka, johon voi purkaa ahdistustaan "eikä kukaan tunnista" itseä tai sitä kenestä kertoo... mutta kun tarpeeksi dramaattinen tapahtuma on, niin yksityiskohdat muuttuvatkin tunnistettaviksi.
Älä ainakaan enempää kirjoittele. Kauhea tilanne siellä :-(
Ymmärrän ahdistuksesi mutta en olisi ehkä silti tullut tekemään yksityiskohtaista selontekoa tänne.
verenkierto häiriö ja sitä nyt tutkitaan. Selvisi siis. Ilmeisesti mitään hengenhätää ei ollut(?). Näin sanoi lapsen setä joka tuli häntä hakemaan. Äiti ja vauva ovat siis ilmeisesti vielä sairaalassa.
Myönnän itsekin että oli ehkä vähän tyhmää tulla tänne raportoimaan asiasta, mutta olen sellainen että jos jotain "pahaa" tapahtuu niin haluan kertoa siitä jollekin etten pidä sitä pahaa oloa sisällä enkä todellakaan viitsinyt soittaa kenellekään ettei vauvan isoveli kuule.