Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa SATS:illa yksi ilkeä ohjaaja

Vierailija
12.02.2012 |

Olen ennenkin avautunut aiheesta, mutta harmittaa mennä jumppiin.

Onko oikein antaa erikoisneuvontaa joka liikkeen kohdalla? Voinko todella olla niin surkea? Lihava olen ja sen vuoksi käynkin jumpassa.. Ymmärrän, että hänen pitää neuvoa, jos teen niin, että kroppa hajoaa, mutta rajansa kaikella..!

Onko muilla sama kokemus, että ohjaaja seisoo ryhmätunnilla vieressäsi ja ohjaa sinun vierestä käsin melkein koko tunnin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pahinta mitä ryhmäliikuntatunnilla voi tapahtua on, että ohjaaja ei korjaa asiakkaiden virheellisiä liikkeitä. Väärillä liikeradoilla ja huonolla tekniikalla voi saada itselleen jopa elinikäisen vamman. Jos ohjaajan neuvoja ei ymmärrä, kannattaa ja täytyy ehdottomasti mennä sanomaan siitä ohjaajalle ja pyytää tarkennusta ja selvennystä. Jos itsellä on menossa elämässä semmoinen vaihe, että itsetunto on alhaalla, niin tottakai huomion kohteeksi joutuminen tuntuu silloin hirveältä. Mutta kerran kun liikkeet oppii oikein, niin johan alkaa jumpassa käyminenkin tuottaa tuloksia ihan eri tavalla ja se kasvattaa myös itsetuntoa!

Vierailija
2/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä, että hän haluaa saada sinut turvallisesti liikuntauran alkuun ja tukee harrastustasi näyttäen oikeat liikeradat ja asennot. Itse olisin tyytyväinen tuosta yksilöllisestä ohjauksesta. Joskus alkeistunneilla joogassa on tuollaista lähiohjaamista, että laji aloitetaan turvallisesti ja niveliä säästellen.

Mitä tunteja tuo ohjaaja vetää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaajan kanssa, vai alkaako hänellä aina välittömästi toinen tunti?

Ehkä sinusta tuntuu pahalta olla se silmätikku tunnilla mutta itse ainakin olen saanut hyvät neuvot, kun olen tunnin jälkeen kysynyt ohjaajalta ja on vaikka peilin kanssa katsottu joku asia. Voithan myös sanoa, että koet, että sinua korjataan tosi paljon tunnilla ja koet sen vähän vaivaannuttavana, koska muut eivät saa huomiota samalla tavalla. Mutta ota se positiivisesti joka tapauksessa! Minusta paljon pahempi tilanne olisi huidella vuosikausia, ilman että kukaan koskaan korjaa mitään.

Vierailija
4/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milssä keskuksessa käyt? Hänhän vain huolehtii sinusta, olen yli 2 vuottaa käynyt pk-seudun satseilla ja en ole koskaan nähnyt ohjaajan tuolla lailla toimivan, vaikka joskus pitäisi.

Voithan pyytää, että hän ei tulisi korjaamaan tai sitten välttelet hänen tuntejaan. Aloittevalle voisi pari PT-kertaa olla hyväksi niin saisit oikeat asennot. Tsemppiä liikkumiseen, älä luovuta!

Vierailija
5/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvooko muutkin samanlajin tunnilla paljon, vähän, ei ollenkaan? kannattaa kysyä tunnin jälkeen, jos tätä on usein, ihan tyhmänä et miten mä teen tän aina niin väärin ;)

Vierailija
6/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan pyytää, että hän ei tulisi korjaamaan tai sitten välttelet hänen tuntejaan. Aloittevalle voisi pari PT-kertaa olla hyväksi niin saisit oikeat asennot. Tsemppiä liikkumiseen, älä luovuta!

..neuvoa, ettei ohjaaja neuvoisi ollenkaan? Eikö nyt kyse ole viime kädessä siitä, että olisi vaikka hyvä käydä jonkun ohjaajan kanssa kahdestaan liikkeitä läpi erikseen, jos kerran neuvot eivät mene jakeluun tuolla tunnilla.:) Eli kerralla kuntoon rauhallisesti liikkeet katsoen.:) Onhan ohjaajallekin ikävää nähdä, että teet väärin. Ja kyllä minustakin jumppaajana tuntuisi pahalta katsoa, jos joku tekisi todella väärin, en vaan jumppaajana kokisi oikeudekseni sanoa mitään, ainoa joka voi mitään sanoa, on ohjaaja.

Eli ei kai tuo, että et saisi neuvoja ollenkaan, ole myöskään hyvä vaihtoehto?

Yksi mahdollisuus tietysti on, että jos olet aloittelija, on taas tunti sinulle liian haastava ja sinulle voisi olla parempi valinta joku yksinkertaisempi tunti. Tämänkin asian voi ehkä ottaa puheeksi?

t: jo aiemmin tässä ketjussa kommentoinut

Vierailija
7/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..neuvoa, ettei ohjaaja neuvoisi ollenkaan? todella väärin, en vaan jumppaajana kokisi oikeudekseni sanoa mitään, ainoa joka voi mitään sanoa, on ohjaaja.

Eli ei kai tuo, että et saisi neuvoja ollenkaan, ole myöskään hyvä vaihtoehto?

No ehdotin tuota sen takia, jos ihmistä oikeasti vaivaa se, että häntä tullaan korjaamaan. Todella harvoin kuitenkin näkee tuollaista ohjausta. 4 vuota olen useammalla keksukseslla säännöllisetsi käynyt, Ei ryhmänohjaajan tarkoitus olekaan antaa kenelläkään yksityisopetusta. Jokainen aikuinen saa rikkoa itsenä, jos siltä tuntuu :) SIksi ehdtinkin PT:tä esimerkkinä, että jos haluaa henkilökohtaista opetusta esim. asentoihin. Jumppaohjaajilla voi olla kiire muille tunneille, etteivät kerkiä rupattelemaan ja perehtymään yhden henkilön asioihin niin paljon.

Ap:lle jos asiaa vaivaa niin kannattaa ohjaajan kanssa keskustella. En itsekään tuollaista erityiskohtelua haluaisi.

Vierailija
8/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuossa tilanteessa ohjaaja tekee työtään kunnialla. Ohjaajan tehtävänä on ohjata asiakkaita. Ohjaaminen on muutakin kuin kannustamista. On mukava kuulla, että tuollaisia ohjaajia löytyy! Järkyttävää on nimittäin katsella tunneilla asiakkaiden "huitomista", jota suurin osa (valitettavasti) asiakkaista tekee. Tekniikka on siis hakusessa, ja valitettavasti sillä tavalla tunnista ei saa kaikkea tehoa irti. Kannattaa olla siis tyytyväinen, että saat henkilökohtaista palautetta. Ohjaaja ajattelee vain sinun parastasi. Tarkkaile seuraavalla kerralla omaa tekemistäsi! Saat tunnista paljon enemmän irti, kun otat ohjaajan neuvoista vaarin.

Vierailija
9/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinusta tuntuu pahalta olla se silmätikku tunnilla mutta itse ainakin olen saanut hyvät neuvot, kun olen tunnin jälkeen kysynyt ohjaajalta ja on vaikka peilin kanssa katsottu joku asia. Voithan myös sanoa, että koet, että sinua korjataan tosi paljon tunnilla ja koet sen vähän vaivaannuttavana, koska muut eivät saa huomiota samalla tavalla. Mutta ota se positiivisesti joka tapauksessa! Minusta paljon pahempi tilanne olisi huidella vuosikausia, ilman että kukaan koskaan korjaa mitään.

Olo on juuri todella vaivaannuttava ja muutkin alkavat tuijottaa. Ensin ajattelin, että kuvittelen, mutta kaveri huomasi saman. Oudommaksi asian tekee se, että olen harrastanut pitkään liikuntaa vaikka olenkin nyt lihava ja luulen tietäväni hieman siitä, miten liikkeet pitäisi suorittaa. Tietysti elopaino saa liikkeet näyttämään kömpelöiltä!

Kaverin mielestä moni muu tekee tunnilla myös virheitä, mutta ohjaaja ei korjaa heitä.

:( Minusta tosin paistaa jo pitkälle, että fiilis on jo valmiiksi huono kun menen jumppaan kun tiedän, että kohta taas saan esiintyä koko pumpin poppoolle. Vaihtaisin mielelläni salia, mutta tiedättehän ettei se käy tuosta vain.

Voisin jutella ohjaajan kanssa, mutta tiedän, että hän vain kertoisi, että ohjaaminen on hänen työtään.

Vierailija
10/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on juuri todella vaivaannuttava ja muutkin alkavat tuijottaa. Ensin ajattelin, että kuvittelen, mutta kaveri huomasi saman. Oudommaksi asian tekee se, että olen harrastanut pitkään liikuntaa vaikka olenkin nyt lihava ja luulen tietäväni hieman siitä, miten liikkeet pitäisi suorittaa. Tietysti elopaino saa liikkeet näyttämään kömpelöiltä!

Kaverin mielestä moni muu tekee tunnilla myös virheitä, mutta ohjaaja ei korjaa heitä.

:( Minusta tosin paistaa jo pitkälle, että fiilis on jo valmiiksi huono kun menen jumppaan kun tiedän, että kohta taas saan esiintyä koko pumpin poppoolle. Vaihtaisin mielelläni salia, mutta tiedättehän ettei se käy tuosta vain.

Voisin jutella ohjaajan kanssa, mutta tiedän, että hän vain kertoisi, että ohjaaminen on hänen työtään.

Edellinen oli siis minun kirjoittamani. Lisäisin vielä, että ohjaamisen jälkeen en koskaan tajua missä virhe on, eli mitä teen väärin ja mitä oikein. Myöskään kaverini ei nähnyt suorituksissani eroa (kutsuin kaverin ihan tulkitsemaan tilannetta kanssani). Haluan kortista eroon!

ap

Vierailija
11/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaista neuvomista, mutta en ole kokenut liikunnassa, joten kai se kuuluu asiaan?

Käynkin tämän vuoksi vain yhden ohjaajan tunneilla, joka ei oikeastaan neuvo koskaan. Tulee sellainen olo hänen tunnilla, että kiva, mäkin osaan ja kai sitten teenkin paremmin. Ellei tätä olisi niin en vain kestäisi liikaa huomiota. Olen myös aika tukevassa kunnossa raskauksien jälkeen ja itsetuntokin on huono. :/

Vierailija
12/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pyydä häntä lopettamaan. Sano suoraan, että koet itsesi silmätikuksi ja toivot, että hän ei ohjaisi liikkeitäsi, kun et kuitenkaan ymmärrä, mitä hän tarkoittaa. Siis ihan suoraan vaikkakin hymy naamalla. Onhan se nyt törkeää ihan kaikkia muitakin asiakkaita kohtaan, että yksi saa erikoishuomiota ja muut eivät mitään. Ei siis ole kyse kovin pätevästä ohjaajasta.

Vierailija
13/13 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu oikeasti ohjaajalle fiiliksistäsi! Minulla on vain hyviä kokemuksia siitä, että menee ohjaajalle puhumaan tunnin jälkeen, ovat aina kuunnelleet asiani.

Ja vielä jos kyse on pumpista, ymmärrän täysin. Olen itse reväyttänyt olkapääni pumpissa, joten pidän oikeaa suoritustekniikkaa ja ohjausta pumppitunnilla kullanarvoisina. En todella toivoisi kenellekään vammoja pumpista. (Ei kunnolla koskaan selvinnyt, mitä olin tehnyt väärin.)

Monilla kipeytyy alaselkä, kun tekniikka on huono. Fyssarit voivatkin sitten kirjoitella tähän, mitä muita vammoja pumpista voi saada.:)