Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EN JAKSA IMETTÄÄ KOKO AJAN

Vierailija
12.02.2012 |

Vauvani on 2 kk, hän on ollut täysimetyksellä koko ajan ja kasvaa tosi hyvin. Olen vaan niiin totaalisen kyllästynyt siihen että koko ajan pitää imettää. Vauva ei viihdy juuri lainkaan ilman rintaan. syö siis koko ajan vähän. tyyliin syö 10 min sitten nukkuu 15 min, sitten taas rintaa vähän. ja siis tää jatkuu koko ajan. ainoastaan yöllä nukkuu pidempiä pätkiä. mä en pysty tekemään yhtään mitään. mitä teen? olisko tyytyväisempi korvikkeella?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissillä haluaa olla koko ajan. Muistan niin tuon ajan, nyt lapsi jo 1v ja olen vieroittamassa. Äkkiä tuo aika kuluu ja anna imeä! Sillä se vauva varmistaa, että maito tulee tarpeeksi. Ja näitä tiheämmän imun kausia voi tulla aika ajoin, älä huolestu. Luota vauvaan, se tietää koska on nälkä ja kuinka paljon tarvitsee imeä. Itse tarjosin vauvalle rintaa aina kun vähän kitisi, miehen mielestä liikaa. Vauva oli tyytyväinen ja täyimetyksellä mentiin 6kk. Muistaakseni joskusn 3kk iässä maidontulo oli jo vähän tasaisempaa ja imetysajat lyhenivät aikaslailla. Alussa imetys keski tunnin, tuossa 3kk iässä mentiin jo 15-25min.

Tuo on siis AIVAN NORMAALIA ja älä sorru korvikkeeseen, jos teillä imetys onnistuu! Imetys on ihana matka oman vauvan kanssa, jatka mahdollisimman pitkään! Tsempit teille! :)

Niin ja sitä piti vielä sanoa, että itse usein katselin elokuvia kun imetin, ihan mukavaa ajanvietettä. Kotoa ei tietenkään kauheasti minnekään pääse, mutta juurikin leffoja voi katsella tai lukea kirjaa! Patista mies hakemaan kasa leffoja ja tekemään hyvää ruokaa. :)

Vierailija
22/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mun kuopus on jo 7 kk ja imetän enää 1-2 krt/ vrk. Toi alku oli mullekin rankkaa, tosin meillä ei kumpikaan lapsista muistaakseni enää tossa iässä ihan noin usein syönyt. Mutta silti sai olla tissi vauvan suussa koko ajan ja se oli kyllä todella sitovaa, en nauttinut yhtään.

Vaihda korvikkeelle, jos et jaksa imettää, ihan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen rytmii vauvat sairaalassakin totutetaan jos osastohoitoon joutuvat; yksikään lapsi ei kuole nälkään jos ei saa ruokaa 10min välein.

Mutta sitten sun täytyy olla todella päättäväinen

Vierailija
24/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen rytmii vauvat sairaalassakin totutetaan jos osastohoitoon joutuvat; yksikään lapsi ei kuole nälkään jos ei saa ruokaa 10min välein.

neuvooko tosiaan joku vielä näin? =( Tuossa ei ole MITÄÄN järkeä.

Vierailija
25/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne on ne tärkeät asiat, mitä pitäis tehdä?

tunnistatko nälän ja hupi-imemisen?

Vierailija
26/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei näin, hyvänen aika. Rintaruokittu lapsi syö kun hänellä on nälkä. Vaikka tunnin välein.

AP, 2kk kohdalla on tyypillinen tiheän imun kausi. Katso, meneekö viikossa parempaan suuntaan. Tsemppiä :) aikansa kutakin. Kohtahan voit jo aloitella soseita (4kk maissa).

Vierailija
27/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetys ei tarkoita sitä että vauva on koko ajan rinnalla. Täysimetys tarkoittaa ettei lapselle anneta muuta ruokaa kuin rintamaitoa.

Vauva pitää rintaasi huvituttina. Kyse ei ole oikeasta nälästä. Nyt saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi kun olet opettanut lapsellesi tavan olla jatkuvasti rinnalla.

Kolme lasta olen imettänyt eikä koskaan ole ollut kuvaamaasi tilannetta.

Imetysvälit pienimmillään ollut tunnin luokkaa mutta yleensä 2-4 tuntia ja yöaikaan pidempiäkin.

Ilmeisesti et tunnista nälkäitukua vaan tunget tissiä joka inahdukseen.

Nyt teet niin että selkeä syöttöaika ja sen jälkeen lapsi omaan sänkyyn nukkumaan. Unohdat kantoliinat ja muut hömpät.

Opettele kuuntelemaan itkun eri vivahteita, joskus itku on seuran kaipuuta joskus mahakipuja.

Tärkeää on röyhtäyttää lapsi kunnolla imetyksen jälkeen ja vasta sitten laittaa nukkumaan. Lapsen voi antaa olla itsekseen vaikka olisi valveilla.

Kun totutat lapsen kokoaikaiseen huomioon tulet olemaan myöhemmin pulassa, lapsesta tulee vaativa kaikissa ikävaiheissaan.

Siedä nyt hieman itkua niin olet kiitollinen myöhemmin.

Vierailija
28/28 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin suositellaan. Tuo 3h odottelu on 70-luvun juttuja, jo 80-luvulla on siitä neuvolassa luovuttu. (ainakin virallisesti, aina näitä vanhan kansan poikkeuksia on)

Anna lapsen imeä. Imettäminen on lapselle paljon muutakin kuin vain ruoan antamista. Samalla lapsi saa hellyyttä ja läheisyyttä, joka on todella tärkeää. Elätte symbioosivaihessa, joka voi tuntua raskaalta, mutta jos annat rintaa vauvan tahdon mukaan, sillä on kauas kantoisia vaikutuksia lapsen koko elämään.

Tsemppiä ja jaksamista, ei tuo vaihe montaa kuukautta enää kestä!:)