Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidillä ja viisivuotiaalla korkea kuume, kuopus hoitoon?

Vierailija
12.02.2012 |

Mietin tässä huomista, et mitä tekkis. Joku korkeakuumeinen tauti on iskenyt eli minulla ja vanhemmalla lapsella 39,5 kuumetta, ei kauheasti pysty mitään tekemään. Poika 1v7kk on täysin terve ja meno energisellä lapsella täysin sen mukainen.



Nyt mietityttää et laittaisko huomenna päiväkotiin, jotta voisi itse toipua, kun ei tässä sohvalta vaipanvaihtoon yms. kiipeilyyn estämiseen kuumeisena kykene. Päivä toki olisi miehen työaikojen mukainen 7.30-17 eli pitkä, mutta äh.



Tuomitseeko av-raati välittömästi vai saako viedä hoitoon teidänkin mielestä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin vakuttaa että tuon taudin kanssa ei taaperoita hoidella. Itselläni oli täällä niskoillani pari koululaista ja sekin oli jo liikaa!

Vierailija
2/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en veisi. Mulla on periaate jos olen itse kotona vaikka kipeena silloin ei ole lapsen paikka olla tarhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin lapseni kotona 4- ja 6-vuotiaiksi, mutta en silti näe mitään järkeä siinä ,että oman terveyden ja taaperon turvallisuuden vaarantaen aletaan esittää superäitiä.



Tää tauti pahenee siitä alusta, minulla alkoi viime maanantaina ja keskiviikkona olin valmis itsemurhaan päästäkseni tästä olotilasta.



Ja takuulla tästä saa jälkitaudin, jos ei tätä hoida kunnolla pois!



2

Vierailija
4/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tota vanhempaa lasta ja sen vointia perjantaista lähtien oon seurannut. Oma vointi on alkanut eilen pahentua, joten huomista odottelen kauhulla...



Eiköhän jos vointi tosiaan vain pahene, niin en ala leikkimään täydellistä äitiä ja poika menee hoitoon. Jos tässä olis vain flunssa kyseessä ja vähän lämpöilis niin ei tulis pohdittua ees. Ehkä tässä samalla ajattelin antaa av:llekin pohdittavaa, et ei aina tarvii olla itse täydellisyys.



-ap

Vierailija
5/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli toi tauti. Se on a-influenssa, itse olin kuumeessa puolitoista viikkoa ja hoidin lapset buranan ja panadolin avulla. Ei mitään järkeä laittaa pienintä hoitoon tartuttamaan toisia, influenssa kun tarttuu jo päivää ennen näkyviä oireita! Järki käteen ja ajatelkaa muita perheitä!!

Vierailija
6/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- se tauti on tod.näk. tullut nimenomaan sieltä tarhasta...



2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta sitten kova influenssa ja en yksinkertaisesti jaksanut viedä nuorempaa tarhaan (ikää silloin 5v).

Olen yh joten ei ollut ketään muutakaan viemässä poikaa hoitoon.

Vierailija
8/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin 6v ja 4v menevät huomenna tarhaan, minä ja 2v ollaan kotona. Itselleni influenssa iski to-pe yönä ja kuopukselle eilen.



Influenssassa kuume kestää 3-4pv ja paraneminen 1-2 viikkoa. Kannattaa varoa jälkitauteja.



itse menen kyllä töihin jo viimeistään ylihuomenna, pakko mennä. Mummu tulee hoitamaan kuopusta silloin.



Isommat lapset luultavasti saaneet tartunnan jo, mutta eivät ole tulleet kipeäksi. Molemmilla yskä ollut viisi päivää, ei kuumetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se vielä kuitenkaan kaikilla tarhalaisilla on. Itseä vaan ärsyttää jos ei osata ajatella muita, se on kuitenkin aika iso juttu jos jonkun perheen voi säästää tolta taudilta. (ei itselle, mutta sille perheelle) Mutta jos ei itelle ole mitään väliä niin siitä vaan sitten. Tolla asenteella ne taudit ainakin saa leviämään.

Vierailija
10/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos sitä taaperoa ei ole rokotettu niin se saa tieltä ihan varmasti saman taudin. Ja se tartuttaa ennne oireita jotka puhkeavat parissa tunnisss.

Missä tässä on mies? Jos teillä kerran jo on vanhempi lapsi sairaana niin eikö se voi jäädä hoitamaan perhettään? Mun arvaus on että taaperollakin on influenssa ennen huomenaamua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen voi saada ihan mistä vain. Sitä varten sitä vastaan onkin kehitetty rokote, mikä kannattaa ottaa, jos haluaa taudilta välttyä.



Maailmassa kun on esimerkiksi tuhansia yksinhuoltajia ilman tukiverkkoa, jotka influenssan itse saatuaan eivät yksinkertaisesti pysty hoitamaan tervettä lastaan --> pakko viedä tarhaan.

Tai tapauksia, missä molemmat vanhemmat ovat saaneet pahan influenssan, eikä kumpikaan pysty hoitamaan tervettä lastaan.

Tai pariskuntia, missä mies on reissuhommissa ja äiti sairastuu influenssaan, eikä pysty hoitamaan tervettä lastaan.



Jne. jne....

Vierailija
12/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaitse muuten saisi jäädä kotiin, jos äiti on sairaslomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen taaperon sairauspäiviin.

Vierailija
14/14 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi viedä tartuntavaaran lisäämisen vuoksi, mutta toisaalta ymmärrän toisin tekeviäkin. Mielestäni miehen pitäisi olla tuossa tilanteessa se sankari ja tehdä keinolla millä hyvänsä lyhyt päivä tai ottaa vapaapäivä teidän toisten hoitamista varten.