Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välit etääntyvät erilaisen varallisuuden ja elämäntilanteen vuoksi

Vierailija
12.02.2012 |

On käymässä sillä tavalla, että välini yhteen ystävääni ovat etääntymässä ikävällä tavalla, en tiedä voiko sitä mitenkään estää. Hän on perheellinen ja siksi varakkaampi kuin minä nykyään. Itselläni on vain yhden ihmisen (huono) palkka käytettävissä. En voi siksi käydä kalliissa paikoissa, enkä ostaa mitään suurempaa noin vain. Meillä ei enää ole yhteista puhuttavaa, koska ystäväni haluaa puhua vain perheasioistaan, talon kalliista remontoinnista, suurista ostoksistaan, muusta rahan kulutuksesta yms. Hän ei myöskään enää osaa ottaa huomioon minun pienempiä varojani ja siksi tulee usein kiusallisia tilanteita. Ei kai tälle mitään voi, ihmiset ystävyyssuhteet muodostuvat pitkälti varallisuuden mukaan, luonnollistahan se on, vaikkakin ikävää että ystävyydet lopahtavat. Onko joku muu kokenut vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha, raha. Muuta ei mieleen mahdu.

Miksei se ystäväsi saa puhua omista asioistaan??? Jos hänellä on perhe, hän remontoi, tekee hankintoja jne. miksei niistä saa puhua?

Kuulostat ihan siskoltani. Hän kyttää ja vahtii sukulaistapaamisissakin joka sanaani. Kerroin kerran vitsiä työpaikaltani ja siitäkin tuli kolme vihapuhelua: Että mikä luulen olevani kun kehun hienolla työpaikallani kaikkien kuullen?!

Ongelma on ihan sinun omien korviesi välissä, kuule.

Vierailija
2/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylläkin melko samanlaiset tulot, mutta asumismuotomme ja elämäntapamme ovat erilaiset. Hän tosiaan puhuu vaan ostoksistaan, mitä aikoo ostaa ja miten tyhmiä muut olivat kun ostivat sen vähän halvemman jutun, koska hän tietää mikä on se parempi juttu.

Samalla kun puhuu remonteistaan ja talostaaan, tekee sivulauseessa selväksi sen, että me kerrostalossamme emme tajua mistään mitään ja olemme siten huonompia.

Raha, raha, raha todellakin...mua vaan hymyilyttää se toope.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha, raha. Muuta ei mieleen mahdu.

Miksei se ystäväsi saa puhua omista asioistaan??? Jos hänellä on perhe, hän remontoi, tekee hankintoja jne. miksei niistä saa puhua?

Kuulostat ihan siskoltani. Hän kyttää ja vahtii sukulaistapaamisissakin joka sanaani. Kerroin kerran vitsiä työpaikaltani ja siitäkin tuli kolme vihapuhelua: Että mikä luulen olevani kun kehun hienolla työpaikallani kaikkien kuullen?!

Ongelma on ihan sinun omien korviesi välissä, kuule.

Miten ongelma voi olla korvieni välissä, kun meillä ei enää ole yhteistä ihan konkreettisesti. Mielestäni ystävien kuuluisi huomioida toisiaan molemminpuolisesti, eikä vain minun häntä, kummankin asioista pitäisi puhua ja tehdä yhdessä asioita jotka ovat molemmille mahdollisia. Mutta ehkä se ei vain sitten jostain syystä onnistu.

Vierailija
4/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat, että "sinua otetaan huomioon jne." mutta otatko itse huomioon ollenkaan? Halveksit kaikkea ystäväsi tekemisiä olan takaa.

Ongelma voi myös olla se, että ystäväsi menee eteenpäin ja sinä et. Mitä sinulle on tapahtunut sillä välin, kun ystäväsi on saanut perheen ja rahaa?

Vierailija
5/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylläkin melko samanlaiset tulot, mutta asumismuotomme ja elämäntapamme ovat erilaiset. Hän tosiaan puhuu vaan ostoksistaan, mitä aikoo ostaa ja miten tyhmiä muut olivat kun ostivat sen vähän halvemman jutun, koska hän tietää mikä on se parempi juttu.

Samalla kun puhuu remonteistaan ja talostaaan, tekee sivulauseessa selväksi sen, että me kerrostalossamme emme tajua mistään mitään ja olemme siten huonompia.

Raha, raha, raha todellakin...mua vaan hymyilyttää se toope.

kun ihmiset muuttuvat ja tiet erkanevat.

Vierailija
6/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat, että "sinua otetaan huomioon jne." mutta otatko itse huomioon ollenkaan? Halveksit kaikkea ystäväsi tekemisiä olan takaa.

Ongelma voi myös olla se, että ystäväsi menee eteenpäin ja sinä et. Mitä sinulle on tapahtunut sillä välin, kun ystäväsi on saanut perheen ja rahaa?

Ei kai se ole halveksimista, että minulla on erilainen elämäntilanne. En ilmeisesti kykene kertomaan tätä asiaa ymmärrettävästi täällä. Kiitos kuitenkin vastauksista.

Vierailija
7/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastannut kysymykseen: Mitä sinulle on tapahtunut sillä välin, kun ystäväsi on saanut lapsia, menestynyt, hankkinut asunnon, tehnyt remppaa jne.?

ONKO TAPAHTUNUT MITÄÄN? Vai jumitatko samassa tilanteessa, etkä siksi kestä ystäväsi tilannetta?

Vierailija
8/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä muistuttaisin ystävääni omasta elämästäni. Ystävä joko kestää sen, tai sitten ei.

Jos ystävä pyytää kahville, ilmoittaisin, että voin lähteä, mutta olen niin PA, että joutuu tarjoamaan.

Jos pyytää esim. lintsille, niin sama juttu.

Paljon voi myös tehdä asioita, jotka ei maksa mitään: esim. piknik puistossa, kävelylenkki ym. ym.

Kuinka paljon olet itse valmis satsaamaan ystävyyssuhteeseen ja/tai muokkaamaan sitä?

Vierailija
9/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 no se suorastaan tihkuu! Et vastannut kysymykseen: Mitä sinulle on tapahtunut sillä välin, kun ystäväsi on saanut lapsia, menestynyt, hankkinut asunnon, tehnyt remppaa jne.?

ONKO TAPAHTUNUT MITÄÄN? Vai jumitatko samassa tilanteessa, etkä siksi kestä ystäväsi tilannetta?

Mitä jos pirauttaisit sille siskollesi ja antaisit tulla yhtälailla tuutin täydeltä, etkä vaan kuivaharjoittelisi täällä ap:n kustannuksella? Kai sulla on pokkaa? :D

t. ohis

Vierailija
10/10 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole ap:n ystävä, vaan se, että ap on ryssinyt oman elämänsä - eikä kestä nyt nähdä sitä.