Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas, miten saisimme asuntomme kaupaksi...

Vierailija
12.02.2012 |

Pitäisi päästä rakentamaan omaa taloa, mutta ei vaan asunto mene kaupaksi. Meidän sisustus on ihan surkea, kun ei ole mitenkään näiden superallergisten kanssa ehtinyt, kuin yllä pitää jotenkin huushollia... eli sitä kai voisi parantaa.

Asunnon kuvaus on myös huono, Kiinteistömaailman rustaama.

Jotenkin haluaisin niin sanoa ihmisille itse, miten ihana paikka tämä osa Espoota on. Olen asunut vaikka miss PK-seudulla ja tämä on ehdottomasti kaunein kylämäinen paikka. Siksipä emme itse muutakaan kauas. Kaikki todella hyvät pienen lapsen palvelut vieressä, lähiseutujen parhaat, monikieliset päiväkodit ja muut. Siksi niin sapettakain, kun en osaa pukea näitä sanoiksi ja välittäjä kun myy tätä, tuntuu, ettei kuitenkaan osaa kertoa näitä juttuja... tämä sijainti on ihan mielettömän hyvä, ihan kivenheitto 'kylä'kaupasta ja puutalokahviloista yms :)

Muutenkin haluaisin, että tänne muuttaisi mukavia ihmisiä, kun kuitenkin lasten kautta tutustumme kaikkiin :D

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7043239" alt="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7043239">http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7043239</a&gt;

mitä ap siis ei ole myöntänyt, kun ei ehkä halua myöntää, niin

- miksi noin vähän kuvia?? Ilmoitus ylipäänsä on TODELLA aneeminen - voitko vaihtaa välittäjää!?Tai vaatia ottamaan lisää ja kunnon kuvia nettiin. Kiinteistömaailmalla on hyviäkin välittäjiä, jotka panostavat kuviin ja ottavat niitä panoraamaesittelyjä yms.

Eikä sisustus ole niin tärkeä, kunhan ei esillä ole liikaa sekavaa krääsää, mitä teillä ei ilmeisestikään ole.

Kuvia on tosi vähän enkä niistä muuta korjattavaa löydä, kuin että olkkarin seinällä on nuo kaksi orvon näköistä taulua, vähän vinossa. Ensinnä ne on liian pieniä isolle seinälle yksinään, tai pitäisi olla ainakin jotenkin lähekkäin toisiaan, esim. n. 70 cm ovesta ja allekkain tms. Tai jos saisi lainaan yhden ison taidetaulun...

Olkkarin seinien väri on myös huono ja puuroutuu lattian kanssa, mutten ole varma kannattaako seinien uusiminen, sen kuitenkin moni tekee mielellään itse eikä ole kauhean iso juttu.

Lainamattojakaan tuskin voitte pitää kun olette allergisia, mikä toisi vähän jämäkkyyttä asuntoon (ellei sitten laita vaan esittelyn ajaksi).

Jos saisi edullisesti stailaajan, siitä ehkä voisi olla apua - ja ottaisi sitten uudet nettikuvat. Tämä ei kuitenkaan ihan välttämätöntä.

Hinnan pudotus 319t jos myyntiaika pitkittyy, viimistään kun 4vk tulee täyteen.

Toisaalta kauppa ehkä piristyy taas ihan kohta kun kevättä kohti mennään, maaliskuussa varmaan käy jo nopeammin kun hiihtolomat ohi täällä, jos pystytte sinne odottamaan.

Otatte pois netistä viikoksi (tai muutamaksi päiväksi) ja sitten uusilla kuvilla takaisin UUTENA kohteena.

Nuo kyseiset talot ei muuten ehkä ole kovin arvostettuja, arkkitehtuuriltaan aika perus, ei siis kauhean arvokkaan oloisia, mutta ihan nykyaikaisia kyllä vaikka ripauksella 70-lukulaista maustetta. Kaikkia tuo tyyli ei ehkä viehätä niin.

Tuossa asunnossa kannattaa korostaa esittelyteksteissä jne. sitä että on pieni parveke, ja että on 2 kylppäriä, myös siis yläkerrassa. Se on tärkeää kun makkariktkin ylhäällä, ettei aina tartte juosta suihkuun alakertaan asti.

Vierailija
42/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin näyttää kivalta. Mutta ehdottomasti lisää kuvia ilmoitukseen, on tosi pelkistetty ja huono kuvaus. En maksaisi kyllä välittäjälle tuosta! Itse saisit paljon paremman.

Suosittelisin purkamaan sopimuksen välittäjän kanssa ja myymään itse. Teet netti-ilmoituksen, jossa kuvaat nuo asiat, jotka tänne laitoit. Yksi lehti-ilmoitus sunnuntain Hesariin. Näyttö, jossa itse olet paikalla kertomassa alueesta. Selität samalla, miksi on huonosti sisustettu (esim. ei mattoja ja tekstiilejä). Voit jopa vähän pudottaa hintaa, kun välittäjälle ei mene 10%:a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsisi ihan uusia mattoja ja muita ostaa. Meillä on allergialiitännäisiin syihin johtuen todellakin askeettinen sisustus. Kuviakin ottaisi, mutten halua näistä typeristä verhoista ja matoista ja ilman niitä on tietysti hölmöä....

t, ap

Vierailija
44/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsisi ihan uusia mattoja ja muita ostaa. Meillä on allergialiitännäisiin syihin johtuen todellakin askeettinen sisustus. Kuviakin ottaisi, mutten halua näistä typeristä verhoista ja matoista ja ilman niitä on tietysti hölmöä.... t, ap

jostain Anttilan / Kodin1 tarjouksista, ei maksa enempää kuin vuokraaminen.

Mutta miksi et ottaisi vaikka ilman verhoja ja mattoja niitä kuvia - ei ne ole pakollisia. Ei kaikilla nykyään edes ole verhoja joka paikassa, ei meilläkään ole monessa huoneessa mitään verhoja, ei esim. olkkarissa.

Vierailija
45/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7055823

joka on vähän edullisempi, melkein saman kokoinen, ja paljon tyylikkääämmän näköinen, joten tässä tilanteessa ap:n asunto saattaa vaikuttaa hieman kalliilta (vaikka onkin 3 m2 isompi). Ja ap.n asunto on peruspehreelle parempi, koska tuo toinen asunto on 4! tasossa, vaikka nyt sitten onkin tyylikäs... Aika pieniä huoneita siinä kuitenkin, olen messujen aikaan käynyt.

Mutta silti tuo toinen on jotenkin tyylikkäämmän oloinen ainakin ulkopuolelta, ja myös sisäkuvat hyvät.

Ja kun ap:n oletettua asunnon ilmoitusta katsoo Kiinteistömaailman sivuilta, niin wtf.

Siinä alla "tutustu asuinalueeseen" kuvakohdassa on joku valokuva-panoraama-linkki varmaan johonkin ikivanhaan googlemaps tms. juttuun, missä näkyy vaan kauhea iso rakennustyömaa - ei kai siinä enää sitä ole!?

Tuolta toiselsta asunnolta taas kiva puistomainen katu.

Teidän välittäjä on oikeasti TODELLA surkea.

Itse asiassa, nämä kaikki viestit mitä tääläl on ollut "miksei asunto mene kaupaksi", niin melkein aina ilmoitus on ollut jotenkin huono, eli välittäjä ei ole tehnyt töitää kunnolla.

Vierailija
46/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lisäkuvia minäkin laittaisin jos kyseessä on tuo ilmoitus, niistä hahmottaa huoneiden kokoa, valoisuutta. Itse olen juuri ollut asunto-ostoksilla, enkä mennyt edes katsomaan asuntoja, joista ei ollut kunnon kuvia koska mulla ei ole aikaa juosta katsomassa "sikoja säkissä".

Sen sijaan tuo ympäristön kuvaus on tärkeä, koska kaikilla ostajilla ei ole tarkkaa kuvaa siitä, millaisilta alueilta asuntoa katsovat. Pyydä välittäjältä, saisitko itse laatia kuvailevamman myyntitekstin.

Mitä pyyntihintaan tulee, tässä saman postinumeroalueen toteutuneita hintoja:

4h, k, s: 102 neliötä, hinta 320000,00 rak.vuosi 2006, kunto hyvä.

4h,k,s: 102 neliötä, hinta 296000,00 rak. vuosi 2006, kunto hyvä.

4h,k,s,AT: 97 neliötä, hinta 306000,00 rak.vuosi 2006 kunto hyvä.

Ja pk-seudulla hinnat ei ole ainakaan toistaiseksi juuri notkuneet.

Omasta mielestäni hinnassa pitää myös olla jonkin verran tinkivaraa, että molemmille osapuolille jää kaupasta hyvä mieli. :) Eihän kukaan ole niin pöljä että maksaisi pyynnin, tai toisaalta hyväksyisi myyjänä alihinnan.

Vierailija
47/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuvia näytille ja tosiaaan aika pliisu tuo asunnon esittelyteksti. Krääsää ei teillä näytäkkään olevan poistettavaksi, mikä hyvä juttu!

Vierailija
48/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Kauklahden puistotien asunto vaikuttaa kuvissa tosi ahtaalta ja pimeältä. En menisi katsomaan. Tegelhagenin kämppää menisin katsomaan jos olisi enemmän kuvia ja ne yhtä lupaavia.

Jos jotain stailausta haluaa tehdä, yksi halvahko juttu olisi poistaa tapetit ja maalata seinät valkoisiksi (ainakin olkkarista ym. yleisistä tiloista). Näin huoneet tulisivat mahdollisimman valoisiksi ja ostajan olisi ehkä helpompi kuvitella, miltä omat huonekalut siellä näyttäisivät.

Vierailija
49/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Kauklahden puistotien asunto vaikuttaa kuvissa tosi ahtaalta ja pimeältä. En menisi katsomaan. Tegelhagenin kämppää menisin katsomaan jos olisi enemmän kuvia ja ne yhtä lupaavia. Jos jotain stailausta haluaa tehdä, yksi halvahko juttu olisi poistaa tapetit ja maalata seinät valkoisiksi (ainakin olkkarista ym. yleisistä tiloista). Näin huoneet tulisivat mahdollisimman valoisiksi ja ostajan olisi ehkä helpompi kuvitella, miltä omat huonekalut siellä näyttäisivät.

niin tosiaan tapetit pois ja maali seinään olisi lopulta aika edullinen keino, jos itse osaa tehdä... parempi panostaa melkein siihen kuin haalia jotain mattoja ja verhoja.

Ja sitten uudet kuvat kokonaan ja nettiin!

Ostakaa jostain Kodin1 tms. liikkeestä, jossa on palautusoikeus, joku iso taulu olkkarin tyhjälle seinälle (vaikka kun se seinä on ensin maalattu), ja kuvatkaa sitten nettiä varten. Ja vaikka "lainaatte" matot ja muutkin sieltä :).

Saatte ainakin hyvät kuvat missä vähän sisustusta!!

Kodin1:ssä on 14pv palautusoikeus.

Täytyy vaan siististi pitää ja heti ottaa pois kuvauksen jälkeen, että on palautuskuntoinen. Eikä laita taulua seinälle ennenkuin maali todella kuivaa :).

Ikeaankin saa palauttaa, oikeus taisi olla jopa 90pv, mutta sieltä ei enää saa rahoja takaisin vaan vain sellaisen lahjakortin että voi ostaa sitten jotain tilalle (joka on kyllä voimassa vaikka kuinka pitkään), eli sitten pitäisi tietää etät jotain sieltä tarttee joskus tilalle. Ei niin hyvä systeemi enää...

Vierailija
50/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata hehkuttaa lapsiperheen palveluita, ts. ruotsin-, suomen-, ja englanninkieliset pk:t naapurissa, kuvataidekoulu naapurissa ja tosiaan tosi kiva tuo aspuisto, johon tulee taas kohta hiihtolatukin, ison piha-alueen kera, kun sitten karsii muita ostajia.joenkin vaan tuntuu, ettei nyt vastaa kenellekään...

Tuo lähes naapurissa oleva asunto on kyllä myös kiva, siinä taitaa vaan hintaa laskea se nelikerroksisuus, se on oikeastiin aika työläs. Ehkä, jos on isommat lapset, niin sopii.

Ehkäpä lähdetään muokkaamaan sitä tekstiä nyt ensin ja tuo oli tosi hyvä vinkki, että siitä linkistä avautuu joku googlemapsjuttu...!

Ehkäpä vähän tyhjennän, jos vaan ehdin, näitä huoneita siistimmäksi, että saan pari neutraalia kuvaa. Jospa saisi ennen kesää myytyä, minun pihasuunnittelutaidoilla tätä ei varsinkaan myydä :D :D

ap

Vierailija
51/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä tietysti iso työ raahata huonekaluja. Siis mehän tarvitsisimme sohvan, lasten määrän lisäännyttyä on jouduttu pilkkomaan entinen sohva osiin ja nyt se näyttää oudolta (ei ehkä tuossa kuvassa tosin).

ap

tuo Kauklahden puistotien asunto vaikuttaa kuvissa tosi ahtaalta ja pimeältä. En menisi katsomaan. Tegelhagenin kämppää menisin katsomaan jos olisi enemmän kuvia ja ne yhtä lupaavia. Jos jotain stailausta haluaa tehdä, yksi halvahko juttu olisi poistaa tapetit ja maalata seinät valkoisiksi (ainakin olkkarista ym. yleisistä tiloista). Näin huoneet tulisivat mahdollisimman valoisiksi ja ostajan olisi ehkä helpompi kuvitella, miltä omat huonekalut siellä näyttäisivät.

niin tosiaan tapetit pois ja maali seinään olisi lopulta aika edullinen keino, jos itse osaa tehdä... parempi panostaa melkein siihen kuin haalia jotain mattoja ja verhoja.

Ja sitten uudet kuvat kokonaan ja nettiin!

Ostakaa jostain Kodin1 tms. liikkeestä, jossa on palautusoikeus, joku iso taulu olkkarin tyhjälle seinälle (vaikka kun se seinä on ensin maalattu), ja kuvatkaa sitten nettiä varten. Ja vaikka "lainaatte" matot ja muutkin sieltä :).

Saatte ainakin hyvät kuvat missä vähän sisustusta!!

Kodin1:ssä on 14pv palautusoikeus.

Täytyy vaan siististi pitää ja heti ottaa pois kuvauksen jälkeen, että on palautuskuntoinen. Eikä laita taulua seinälle ennenkuin maali todella kuivaa :).

Ikeaankin saa palauttaa, oikeus taisi olla jopa 90pv, mutta sieltä ei enää saa rahoja takaisin vaan vain sellaisen lahjakortin että voi ostaa sitten jotain tilalle (joka on kyllä voimassa vaikka kuinka pitkään), eli sitten pitäisi tietää etät jotain sieltä tarttee joskus tilalle. Ei niin hyvä systeemi enää...

Vierailija
52/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata hehkuttaa lapsiperheen palveluita, ts. ruotsin-, suomen-, ja englanninkieliset pk:t naapurissa, kuvataidekoulu naapurissa ja tosiaan tosi kiva tuo aspuisto, johon tulee taas kohta hiihtolatukin, ison piha-alueen kera, kun sitten karsii muita ostajia.joenkin vaan tuntuu, ettei nyt vastaa kenellekään... Tuo lähes naapurissa oleva asunto on kyllä myös kiva, siinä taitaa vaan hintaa laskea se nelikerroksisuus, se on oikeastiin aika työläs. Ehkä, jos on isommat lapset, niin sopii. Ehkäpä lähdetään muokkaamaan sitä tekstiä nyt ensin ja tuo oli tosi hyvä vinkki, että siitä linkistä avautuu joku googlemapsjuttu...! Ehkäpä vähän tyhjennän, jos vaan ehdin, näitä huoneita siistimmäksi, että saan pari neutraalia kuvaa. Jospa saisi ennen kesää myytyä, minun pihasuunnittelutaidoilla tätä ei varsinkaan myydä :D :D ap

Kyllähän sitä esim. Etelä-Espoossakin aina heti mainostetaan venesataman läheisyytät, eikä ajatella että sitten muka karsiutuisi ei-veneilijät pois =D.

Tottakai kaikki nuo hyvät seikat kannattaa mainita!! Toivottavasti sopparinne tuon välittäjän kanssa ei ole pitkä.

Koeta olla tiukkana sen kanssa, itse olen aina oikolukenut kaikki ilmoitukset ja korjannut sieltä pilkun paikatkin ja jos ei kuvat miellyttäneet, olen ottanut omia ja lähettänyt ne s-postilla perästä ja käskenyt käyttää niitä.

Välittäjistä tosiaan ei ole kauheann hyviä kokemuksia valitettavasti... sähläävät vaan välissä ja rahastavat. Nykyinen kotimme ostimme suoraan myyjiltä.

Harmi vaan, että esim. just Espoossa ihmiset mieluummin ostaa välittäjältä. se on jotenkin neutraalimpaa tulla ensinäytölle välittäjänn pitämälle näytölle, tunnelma on aina vähän vaiviintunut kun käy katsomassa asuntoa jota myyjä itse suoraan myy.

Vierailija
53/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivapohjainen rivitalon päätyasunto vuonna 2006 rakennetussa talossa

Toimivapohjainen rivitalon päätyasunto vuonna 2006 rakennetussa talossa. Sisääntulo kerroksessa yhdistetty olohuone ja ruokailutila, keittiö, saunallinen kylpyhuone sekä erillinen wc. Yläkerrassa kolme makuuhuonetta ja erillinen wc jossa myös suihku. Talo on rakennettu rinteeseen joten ikkunoista avarat maisemat. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen asunto! Tervetuloa esittelyyn!!

niin kyllähän tuo välittäjän esittely kohteesta on todella ankea. Tuollaisen tekstin voisi kirjoittaa 60-luvulla rakennetusta rivarista, jossa on suurin osa alkuperäisessä kunnossa. "Toimivapohjainen" viittaa juuri siihen, että kohteesta on vaikea keksiä mitään muuta hyvää sanottavaa. Mielestäni kuitenkin talo on jo ulospäin erittäin mielenkiintoisen ja kivan näköinen, eli teksti pitäisi olla jotain ihan muuta.

En todellakaan lähtisi poistamaan tapetteja tai maalaamaan. Kuvat pitää saada paremmiksi ja teksti myyvemmäksi. Nyt voi myös olla hieman hiljaista markkinoilla, tahti kyllä tästä kiihtyy kun aurinko alkaa tosissaan paistamaan. Lisäksi isompien asuntojen myynti on oikeasti hankalampaa kuin kaksioiden ja kolmioiden. Kauklahti on periaatteessa kivaa aluetta nimenomaan lapsiperheelle, mutta on vähän "kaukana" ja jonkun verran ylihintainen sijaintiinsa nähden. Toisaalta talot ovat uusia suurimmaksi osaksi joten eiköhän tuollekin vielä ostaja löydy. Mutta nyt ottaisin yhteyttä välittäjään ja sanoisin suorat sanat siitä että ilmoitus on ankea ja kaipaatte nyt vähän parannuksia.

Vierailija
54/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin päiväkodin ja neuvola läheisyys karkottaa lapsetonta. Miksi karkottaisi? Houkuttaa kyllä lapsiperhettä. Mainitsisin ehkä ilmoituksessa myös tuon allergiahomman, että piilopölyä ei tosiaan löydy..

Tai tosiaan myykää kokonaan itse. Samalla voitte laskea hintaa välittäjän palkkion verran. Ette tarvitse mitään verkostoa, mekin ostettiin omistajan itse myymä asunto joka löydettiin ihan tuolta Oikotieltä muiden ilmoitusten joukosta.

Vierailija
55/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä tietysti iso työ raahata huonekaluja. Siis mehän tarvitsisimme sohvan, lasten määrän lisäännyttyä on jouduttu pilkkomaan entinen sohva osiin ja nyt se näyttää oudolta (ei ehkä tuossa kuvassa tosin). ap

niin tosiaan tapetit pois ja maali seinään olisi lopulta aika edullinen keino, jos itse osaa tehdä... parempi panostaa melkein siihen kuin haalia jotain mattoja ja verhoja. Ja sitten uudet kuvat kokonaan ja nettiin! Ostakaa jostain Kodin1 tms. liikkeestä, jossa on palautusoikeus, joku iso taulu olkkarin tyhjälle seinälle (vaikka kun se seinä on ensin maalattu), ja kuvatkaa sitten nettiä varten. Ja vaikka "lainaatte" matot ja muutkin sieltä :). Saatte ainakin hyvät kuvat missä vähän sisustusta!! Kodin1:ssä on 14pv palautusoikeus. Täytyy vaan siististi pitää ja heti ottaa pois kuvauksen jälkeen, että on palautuskuntoinen. Eikä laita taulua seinälle ennenkuin maali todella kuivaa :). Ikeaankin saa palauttaa, oikeus taisi olla jopa 90pv, mutta sieltä ei enää saa rahoja takaisin vaan vain sellaisen lahjakortin että voi ostaa sitten jotain tilalle (joka on kyllä voimassa vaikka kuinka pitkään), eli sitten pitäisi tietää etät jotain sieltä tarttee joskus tilalle. Ei niin hyvä systeemi enää...

mutta tulee vaan mieleen, että jos aika tuntuu teillä liian tiukalta hakea paria sisustusjuttua vaikka Merituulen Kodin1:stä (jossa muuten on varmaan hyviä remonttitarjouksia kun sieläl on remontti - sitäpaitsi Kodin1:ssä ainakin Varistossa oli kaikki sisustustaulut -30% tiistaihin asti), ja maalata vaikka vaan olkkarin seinät, niin ...

MITEN teillä on sitten aikaa RAKENTAA / valvoa rakennusprojektia, vaikka kuinka avaimet käteen tulisikin?? =D

(Meinaan siinäkään ei suinkaan pääse kovin vähällä.)

Ja jos nyt otatte ja löydätte sen ajan jostain ja panostatte kunnolla, niin sen vähemmän aikaa teidän tarttee myydä asuntoa.

Mekin panostettiin ihan kybällä ekaan näyttöön, hulluna siivottiin ja asteltiin kaikki nätisti ja mietittiin vimpan päälle jne., ja kaupaksi meni. Ei sitä samaa panostusta montaa viikkoa jaksaiskaan.

Tosin sittne kun se on myyty, sun pitää löytää aikaa myös MUUTTOOn, se se vasta onkin rankkaa lasten kanssa - menettekö johonkin väliaikaisasuntoon rakentamisen ajaksi? onko se kuvio mietitty jo valmiiksi?

Vierailija
56/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä salaisesti toivonkin, ettemme saa vielä pitkään aikaan tätä kaupaksi, ettei synny hirveä hässäkkä. Kai minä jätän sitten opiskelut, nehän tämän aasin selän lopullisesti kaatavat :(

ap

mutta tulee vaan mieleen, että jos aika tuntuu teillä liian tiukalta hakea paria sisustusjuttua vaikka Merituulen Kodin1:stä (jossa muuten on varmaan hyviä remonttitarjouksia kun sieläl on remontti - sitäpaitsi Kodin1:ssä ainakin Varistossa oli kaikki sisustustaulut -30% tiistaihin asti), ja maalata vaikka vaan olkkarin seinät, niin ...

MITEN teillä on sitten aikaa RAKENTAA / valvoa rakennusprojektia, vaikka kuinka avaimet käteen tulisikin?? =D

(Meinaan siinäkään ei suinkaan pääse kovin vähällä.)

Ja jos nyt otatte ja löydätte sen ajan jostain ja panostatte kunnolla, niin sen vähemmän aikaa teidän tarttee myydä asuntoa.

Mekin panostettiin ihan kybällä ekaan näyttöön, hulluna siivottiin ja asteltiin kaikki nätisti ja mietittiin vimpan päälle jne., ja kaupaksi meni. Ei sitä samaa panostusta montaa viikkoa jaksaiskaan.

Tosin sittne kun se on myyty, sun pitää löytää aikaa myös MUUTTOOn, se se vasta onkin rankkaa lasten kanssa - menettekö johonkin väliaikaisasuntoon rakentamisen ajaksi? onko se kuvio mietitty jo valmiiksi?

Vierailija
57/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä paikalla. Kiinteistöalan asiantuntijana sanoisin että

-liian vähän kuvia

-pyyntihinta hieman liian korkea, neliöhinta voisi

olla hieman alle 3000 €

Jos kävijöitä on esittelyissä ollut niin liian korkeasta hintapyynnöstä kertoo se tosiseikka, että kukaan ei lähde tarjoamaan mitään. Huonekaluilla ja stailaamisella ei juurikaan voi vaikuttaa kohteen myytävyyteen mikäli hinta on pielessä.

Vierailija
58/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis kunnossa tms. ole ollut juuri eroa. Siksi en ehkä vielä lähtisi hintaa pudottamaan. Kiinteistövälittäjät muuten sanovat, että sisustuksella ei väliä, mutta kaikki muut tuntuvat olevan sitä mieltä. Kumminkohan on... en siis tiedä, mietin vaan :)

ap

hyvällä paikalla. Kiinteistöalan asiantuntijana sanoisin että

-liian vähän kuvia

-pyyntihinta hieman liian korkea, neliöhinta voisi

olla hieman alle 3000 €

Jos kävijöitä on esittelyissä ollut niin liian korkeasta hintapyynnöstä kertoo se tosiseikka, että kukaan ei lähde tarjoamaan mitään. Huonekaluilla ja stailaamisella ei juurikaan voi vaikuttaa kohteen myytävyyteen mikäli hinta on pielessä.

Vierailija
59/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis kunnossa tms. ole ollut juuri eroa. Siksi en ehkä vielä lähtisi hintaa pudottamaan. Kiinteistövälittäjät muuten sanovat, että sisustuksella ei väliä, mutta kaikki muut tuntuvat olevan sitä mieltä. Kumminkohan on... en siis tiedä, mietin vaan :) ap

hyvällä paikalla. Kiinteistöalan asiantuntijana sanoisin että -liian vähän kuvia -pyyntihinta hieman liian korkea, neliöhinta voisi olla hieman alle 3000 € Jos kävijöitä on esittelyissä ollut niin liian korkeasta hintapyynnöstä kertoo se tosiseikka, että kukaan ei lähde tarjoamaan mitään. Huonekaluilla ja stailaamisella ei juurikaan voi vaikuttaa kohteen myytävyyteen mikäli hinta on pielessä.

että haluavat mieluumin nopean ja helpon kauppa, vaikka sitten vähän edullisemminkin. Heille on parempi saada aaaaavistuksen verran pienempi provikka, kuin tehdä töitä viikko ja kuukausikaupalla jonkun kohteen eteen, että myyjä saisi siitä muutaman tonnin enemmän, mikä heidän palkkiossa olisi sitten vaan ihan pikkaisen enemmän.

Jos myyjä alkaa kauheasti värkkäämään sisustuksen kanssa ja tekemään pintaremonttia, odottaa hän siitä yleensä vähän parempaa hintaa, tai ainakin ettei hintaa tarttisi pudottaa - ja tämä just pelottaa välittäjää.

Siksi sanovat ettei sisustuksella ole väliä.

Eikä sillä kyllä oikeastikaan kauheasti väliä ole, koska ostajat tykkää monesti laittaa just etenkin seinät oman värikseksi. Toisaalta valkoinen maalattu seinä on helppo pohja mille vaan, säästyypä tapettien repimisen vaiva.

Väliä on sillä, ettei asunto tosiaan ole liian täys sälää ja krääsää, mutta tässä ei ainakaan ollut niin (tai tiedä sitten makkareista, mutta tärkeimmät päätilat oli ok).

Vierailija
60/61 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien mukaan väljää, hyväkuntoista ja siistiä. Ei askeettisuus häiritse, myydäänhän niitä asuntoja tyhjjilläänkin.

Ap:n kertoman ja ilmoitustekstin perusteella mieleeni tulee, että välittäjä ei ole ymmärtänyt asunnon ja alueen hyviä puolia eikä osaa tuoda niitä esiin. Ilmoituksessa ei ainakaan osaa, ja todennäköisesti ei osaa näytöissäkään kertoa niitä asioita, joilla asunto menisi kaupaksi.

Ap:n tilalla tekisin listan asunnon ja alueen parhaista puolista ja kävisin sen kohta kohdalta välittäjän kanssa läpi:

Kiva alue:

- Lapsiperheille hyvät palvelut

- Rauhallinen, kylämäinen alue

- Hyvät mahdollisuudet ulkoiluun...

Loistava asunto esim. lapsiperheelle:

- Toimiva pohja

- Siistit, lähes uutta vastaavat materiaalit

- Ikkuna työskentelytason edessä tuo valoa ja viihtyisyyttä keittiöön

- Hyvät säilytystilat (vaatehuone) eteisen yhteydessä ulkovaatteille ja harrastusvälineille

- jne

Tuossa nyt hihasta revitty lista, mutta pointtina se, että ap tietää, mikä asunnossa on mukavaa, ainutlaatuista, kivaa ja se pitäisi nyt saada välittäjällekin selväksi. Jos välittäjä ei muuta osaa sanoa, kuin että onhan tässä aika toimiva pohja, niin eipä ehkä mene kaupaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä