Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on musikaalisuudessa?

Vierailija
12.02.2012 |

??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luovuus puuttua, mikä ei vielä sinänsä tee hänestä kokonaisvaltaisesti musikaalista. Onko joku ulkopuolinen pakottanut sinut lapsena soittotunneille, oletko omaksunut musiikin pelkästä tunnollisuudesta? Vai onko sinulla kaunis ääni jota et jaksa hyödyntää vaikka olet treenannut sitä teknisesti? Ihan selkeästi tekemisistäsi musiikin parissa on puuttunut "henki" ja aito luovuus.

Aito luovuus sytyttää musikaalisen inspiraation, motivaation ja sen kipinän joka esimerkiksi saa muusikon tuottamaan materiaalia. Se yllyttää musiikin pariin, koukuttaa ja saa nauttimaan musiikista. Se luo musiikista kokonaan oman maailmansa johon uppoutumiseen rakastuu niin ettei musiikin parista halua pysyä erossa.

Olen aidosti luova, osaan kehittää musiikkia todella helposti, opin soittamaan mitä tahansa soitinta hyvin nopeasti, minulla on kaunis lauluääni ja erehtymättömän puhdas sellainen. Ihan aidosti siis luova, mutta en koe sitä hyödylliseksi elämäni kannalta enkä osaa arvostaa musiikkialalla työskenteleviä ihmisiä samalla tavalla kuin esim lääkäreitä, insinöörejä ja sairaanhoitajia. Teknisesti en ole edes treenannut paljoa, olen vain AIDOSTI LUOVA. Voisin vaihtaa mihin tahansa muuhun kykyyn.

-ap

Vierailija
2/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soittaa ja laulaa sekä esiintyä. Pääsee kenties matkustelemaan ja näkemään maailmaa. Joillekin siitä tulee jopa ammatti jolla leipänsä tienaa. Hienosta harrastuksesta maksetaan.

No mutta jos ei huvita esiintyä eikä edes oikein kuunnella musiikkia? On vain musikaalisesti lahjakas. Hukkaanheitettyjä lahjoja minulla? -ap

mutta jos ei sitä kehitä on ihan sama onko sulla se vai ei. Sulla ei ole mitään tekemistä musiikkimaailman kanssa silloin- eikä myöskään hyötyä. Lahjakkuus itsessään ei ole mitään. Mistä sä tiedät että olet niin valtavan lahjakas kun se ei kuitenkaan sulla mitään herätä? Äiti aina sanoo vai?

Ammatti-ihmiset ovat sanoneet. Olen saanut lukuisia pyyntöjä ko alalta, mutta olen vastannut kieltävästi.

ap

ps.söpöä kun yritätte nyt esittää etten olisikaan musikaalinen. No miten vaan. Ette tunne minua, minä taas tunnen. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää lähteä lukemaan koulujuttuja. Anteeksi jos kolahti aihe. Ei se ketään toista tee huonommaksi, mä en vain näe siinä mitään ihmeellisen hyvää. Aika neutraalia oikeastaan.

Kiitos ja anteeksi, heippa.

-ap

Vierailija
4/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et käytä sitä mihinkään. Hukkaanheitettyä lahakkuutta. Tai no, voihan olla että siirrät sen eteenpäin jäkeläisillesi joille siitä taas voi olla hyötyä.

Mutta siis eihän mistään kyvystä tai ominaisuudesta ole hyötyä jos sitä ei käytä mihinkään. Lahjakkuus on oikeastaan vain väline jta voi käyttää tai sitten jättää käyttämättä. Ne, joilla ei tätä välinettä ole, eivät voi valita.

Vierailija
5/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkikasvusi voisi mahd. hyötyä lahjastasi.. omista lahjoistaan.

Vierailija
6/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jonkin verran tutkimusten mukaan. Monet musikaaliset ihmiset ovat hyviä matematiikassa tai kielissä. Sen huomaa myös musiikkiluokkien oppilasaineksesta.

Vierailija
7/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sentään.

Mutta onhan se loistava tapa nauttia ja saada ajatukset jonnekin aivan muualle. Ja kyllä siinä hieman älyäkin ja aivojen käyttöä vaaditaan.

Vierailija
8/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella lahjakas ikäisekseen (osaa soittaa huuliharppua jonkin verran ja ksylofonilla pienen nuottiskaalan ja hyräilee kappaleita tahdissa vaikka ei kylläkään osaa vielä laulaa mukana) ja toivon, että siitä on lapsellemme ainoastaan hyötyä! Minään lapsinerona tai muita viisaampina emme häntä pidä, mutta olisi hienoa jos hän osaa taitoja jotka auttavat sitten myös myöhemmin elämässä.

Vierailija
9/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soittaa ja laulaa sekä esiintyä. Pääsee kenties matkustelemaan ja näkemään maailmaa.

Joillekin siitä tulee jopa ammatti jolla leipänsä tienaa. Hienosta harrastuksesta maksetaan.

Vierailija
10/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa:

Mä olen aina ollut todella musikaalinen enkä ole vieläkään ymmärtänyt hyötyä... ihan yliarvostetulta tuntuu.

Vierailija
11/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soittaa ja laulaa sekä esiintyä. Pääsee kenties matkustelemaan ja näkemään maailmaa.

Joillekin siitä tulee jopa ammatti jolla leipänsä tienaa. Hienosta harrastuksesta maksetaan.

No mutta jos ei huvita esiintyä eikä edes oikein kuunnella musiikkia? On vain musikaalisesti lahjakas. Hukkaanheitettyjä lahjoja minulla?

-ap

Vierailija
12/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä joilla on eivät arvosta ja niillä joilla ei ole kadehtivat..

ap jatkaa:

Mä olen aina ollut todella musikaalinen enkä ole vieläkään ymmärtänyt hyötyä... ihan yliarvostetulta tuntuu.

Vierailija
13/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voisi olla kuumaa kamaa, varsinkin jos saat markkinoitua sävellyksiä jonnekin. Esiintyä ei välttämättä tarvitse, olihan Chisukin ensin todella pitkään kuliseissa.

Vierailija
14/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa: Mä olen aina ollut todella musikaalinen enkä ole vieläkään ymmärtänyt hyötyä... ihan yliarvostetulta tuntuu.

mitään iloa? Soittaen, laulaen, kuunnellen? Miten sun musikaalisuutesi ilmenee? Sitähän voi käyttää moneen. Pelkästä lahjasta ei ole mitään iloa jos ei sitä hyödynnä ja suuntaa jonnekin. Musikkaalisuus on lahja josta saa parhaan ilon kun sen eteen tekee töitä... silloin elämään tulee uusia tasoja, maailmoja jne- elämä on laajempaa, elämyksellisempää yms. Mutta jos eivät tällaiset asiat sua kiinnosta niin ei siitä sulle varmasti mitään hyötyä olekaan. JOkaisessa on lahjakkuuksia jotka ovat mahdollisuuksia, mutta jos ei niitä kehitä, hiipuvat pikkuhiljaa pois.

Vierailija
15/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinällään mitään hyötyä, jossei sillä mitään tee. Mitä hyötyä on matemaattisesta lahjakkuudesta, jossei sitä ole koskaan kehittänyt? Itse olen - tai olen, luulen, että matikan oppiminen vaikeutuu iän myötä, jotain aivotutkimusta muistelen lukeneeni, jossa näin todettiin - matemaattisesti lahjakas, mutta olen tyypillinen teini ja kun lukion ekalla tuli "tyhmä matikanope", en viitsinyt enää tehdä mitään matikassa.

Ja menin myös opiskelemaan alaa, jossa matikkaa ei juurikaan tarvita. Eli mulle ei matemaattisesta lahjakkuudesta ollut mitään hyötyä, mutten kai voi päätellä, etteikö siitä muille voisi olla paljonkin hyötyä. Tai iloa.

Musikaalisuuden ja matikan suhteen voisi jopa ajatella, että musikaalisuudesta saisi vähemmällä vaivalla jotain iloa harrastusmielessä.

Vierailija
16/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kupliva ilo joka syntyy soittamisesta, se tunne joka tempaisee mukaansa kun esiintyy ja uppoutuu musiikkiin jonka aistii väreinä, kun improvisoi yhtyeenä ja näkee samalla kuinka yleisökin elää täysillä mukana...en pysty kuvailemaan kuinka monella lukemattomalla eri tavalla musikaalisuus on rikastanut omaa elämääni!

Ap, saatat olla musikaalinen, mutta et tekstisi perusteella ole ollut sisällä musiikin maailmassa. Se on täynnä elämyksiä ja mahdollisuuksia joita on mahdotonta selittää sanoilla!

Vierailija
17/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soittaa ja laulaa sekä esiintyä. Pääsee kenties matkustelemaan ja näkemään maailmaa. Joillekin siitä tulee jopa ammatti jolla leipänsä tienaa. Hienosta harrastuksesta maksetaan.

No mutta jos ei huvita esiintyä eikä edes oikein kuunnella musiikkia? On vain musikaalisesti lahjakas. Hukkaanheitettyjä lahjoja minulla? -ap

mutta jos ei sitä kehitä on ihan sama onko sulla se vai ei. Sulla ei ole mitään tekemistä musiikkimaailman kanssa silloin- eikä myöskään hyötyä. Lahjakkuus itsessään ei ole mitään. Mistä sä tiedät että olet niin valtavan lahjakas kun se ei kuitenkaan sulla mitään herätä? Äiti aina sanoo vai?

Vierailija
18/18 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luovuus puuttua, mikä ei vielä sinänsä tee hänestä kokonaisvaltaisesti musikaalista. Onko joku ulkopuolinen pakottanut sinut lapsena soittotunneille, oletko omaksunut musiikin pelkästä tunnollisuudesta? Vai onko sinulla kaunis ääni jota et jaksa hyödyntää vaikka olet treenannut sitä teknisesti? Ihan selkeästi tekemisistäsi musiikin parissa on puuttunut "henki" ja aito luovuus.

Aito luovuus sytyttää musikaalisen inspiraation, motivaation ja sen kipinän joka esimerkiksi saa muusikon tuottamaan materiaalia. Se yllyttää musiikin pariin, koukuttaa ja saa nauttimaan musiikista. Se luo musiikista kokonaan oman maailmansa johon uppoutumiseen rakastuu niin ettei musiikin parista halua pysyä erossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi