Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kohdunsuuta avaavat supistukset olla lähes kivuttomia?

Vierailija
11.02.2012 |

Mulla kolmas raskaus ja aiemmat on käynnistetty, ennen laskettua aikaa ei ole ollut yhden yhtä supistusta kummassakaan raskaudessa.

Nyt on rv 37+jotain ja muutaman viikon ollut jo satunnaisia supistuksia.

Tänään on koko illan supistellut, noin 10 minuutin välein, supistukset kestää n. 30s. Pari niistä on ollut kipeitä, suurin osa on vaan sellasia "tukalia". Eli hankala olo tulee, muttei varsinaisesti satu.

Onko tässä odotettavissa synnytyksen alkaminen piakkoin, vai voiko se olla jo alkanut? Mitään vesiä tai limatulppia ei ole näkynyt.

Kiitos, jos joku viitsii auttaa. Ei huvittaisi turhan takia lähteä 50 kilsan päähän synnärille, mutten toisaalta tahtoisi kotiinkaan synnyttää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdet, niin se on väärä hälytys ;) Mutta siis sinuna lähtisin tässä tunnin sisään näytille jos jatkuu samanlaisena.

Vierailija
2/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen naisen ilme joka teki utran kuulemma oli jotain aivan sanoinkuvailematonta. En ollut tuntenut kun pientä painontunnetta ihan kun joku hennosti painais mahaa. Olin 7 senttii auki... Ei kun synnytyssaliin ja tunnin päästä vauva maailmassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tässä pakkailee kassia jo varuiksi ja lähden tossa joskus klo 23-24, jos ei nää nyt lopu tyystin. Täytyy vielä soittaa sinne Naikkarille ja kysyä arvon henkilökunnalta "lupa". :D

Pitäkää peukkuja, että kaikki menee hyvin!!

T: Ap

Vierailija
4/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin käynnistää toista synnytystä pari vuotta sitten, mutta yritys poiki vaan vähän supistuksia, joista osa oli kipeitä ja osa kivuttomia. Olin osastolla neljä päivää, joka päivänä lääkäri tutki ja viimeisenä päivänä hän totesi, että minkäänlaista edistystä ei ole tapahtunut supistuksista huolimatta. Hän kehotti lähtemään kotiin lepäämään pariksi päiväksi (viikonlopuksi), ja palaamaan sitten jatkamaan käynnistysyrityksiä. Minä lähdin kotiin, ja koko viikonlopun aikana ei yhtään supistusta tuntunut, ei edes mitään paineentunnetta tai mitään. Sunnuntai-iltana täysin yllättäen lorahti lapsivedet, ja pari tuntia myöhemmin sairaalassa todettiin, että 6 senttiä olin auki.

Vierailija
5/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ehkä vaikutti tilanteeseen, mutta jossain vaiheessa oksentelun keskellä tajusin nojailevani jo koottuun pinnasänkyyn ja että "kai mua vissiin supistaa". Synnärillä lähdin käymään kun en kotona enää uskaltanut voinnin vuoksi olla - 4 cm auki. Sen pidemmälle ei kai ehtinyt aueta, kun pääsin sinne tarkkailuun ja tippaan (pahoinvointilääkettä ja nesteytystä). Kipeää ei käynyt kertaakaan.

Vierailija
6/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitten menin lopulta sairaalaan anelemaan että tekisivät jotain että saisin nukuttua niin lekuri kertoi että olen jo 5cm auki...jäin sille tielleni ja lekurin kopleoitua ronskilla kädellä synnytys käynnistyi kunnolla...onneksi. Sit tekikin jo melkoisen kipeetä!

Vierailija
7/7 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3. lapsen kanssa niin, etta itse synnytystilanteessa en tuntenut supistuksia juuri ollenkaan kivuliaina ennen kuin olin jo 6 cm auki vaikka niita viela vauhditettiinkin oksitosiinitipalla; sen jalkeen olivatkin sitten kivuliaita korkojen kanssa, koska loppusynnytys tapahtui 20 minuutissa... Eli lahtisin ap:na kylla kiiren vilkkaa sairaalaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän