Ero vai kolmas lapsi yh:na? Mies sanoi että
eroaa minusta jos pidän tämän vahinkolapsen. Pillereitä olen syönyt (cerazette) ihan ohjeen mukaan, jota ei mies nyt kuitenkaan usko :( Kyllä, olen sanonut monesti että haluaisin kolmannen, mutten silti tässä asiassa ikinä huijaisi! Nyt on tilanne se, että plussasin juuri, ilmeisesti rv 7 + jotain, ja kuulemma mies ei ehdottomasti halua lisää lapsia,eli abortti hänelle ainoa vaihtoehto, itselle ihan kauhea ajatus. Meillä lapset 4v ja 1v8kk
Kommentit (30)
Jos on oikeasti noin törppö mies, niin parempi sitten erota. Koska abortti on sinulle kauhea ajatus, niin varmasti katuisin sitä loppuikäsi. Erokin on toki rankkaa (jos siihen päädytte oikeasti, ehkä mies kuitenkin tajuaa jossain vaiheessa että syy olisi järjetön?) mutta siitä kuitenkin selviää.
siis ero ja kolmas lapsi yh:na tai sitten abortti on mun vaihtoehdot nyt :(
Haluaisin pitää lapsen, mutten todella tiedä onko mies tosissaan vai uhkaileeko erolla vain jotta tekisin kuten hän tahtoo..Erota en haluis, eikä mulla ois "varaakaan", oon rahaton kotiäiti, asumme miehen omistamassa asunnossa jne. Ahdistaa!!ap
mää kyllä saattaisin tehdä abortin mutta jättäisin tollasen miehen jokatapauksessa.
Mitä jos menisitte vaikka perheneuvolaan keskustelemaan asiasta.
eikös tuo ois niinku lost - lost - situation noille?
7. raskausviikko
7. raskausviikko
Alkion pituus 4-8 mm
ALKIO
Seitsemännen viikon alussa alkio on neljän viikon ikäinen. C-kirjaimen muotoisen alkion yhdessä päässä on pää ja toisessa häntä. Tässä vaiheessa alkio muistuttaa itse asiassa paljon enemmän katkarapua kuin ihmistä! Alkion pituutta on mahdotonta mitata samaan tapaan kuin syntyneen lapsen, sillä alkio on kippuralla eikä sillä vielä ole jalkoja. Alkion mitta otetaankin yleisesti päästä peppuun (CRL=crown-rump length).
Pienet ympyräiset muodot alkavat kehittyä pään molemmille puolille – silmät! Myös korvat alkavat muodostua. Solut, joista kehittyvät maksa, keuhkot, mahalaukku ja haima, etsiytyvät niille kuuluville paikoilleen. Maksa alkaa kehittyä ensin, mutta muut elimet seuraavat pian perässä. Viikon lopulla ilmestyvät pienet käsivarsien ja jalkojen alut. Jonkin aikaa käsivarret kasvavat jalkoja nopeammin.
Seitsemännellä viikolla sydän, joka tähän mennessä on pumpannut nestettä, täyttyy verellä. Verisolut syntyvät ruskuaispussin seinämässä ja laskimosuonet kehittyvät nopeasti riittävän ravinteiden saannin turvaamiseksi kehittymässä oleville sisäelimille. Myös valtimosuonet kehittyvät tällä viikolla ja sydämessä on jo oikea ja vasen kammio. Sydän lyö 100–120 kertaa minuutissa. Kuona-aineet kulkevat veren mukana napanuoraa myöten alkiosta pois ja arvokkaat ravinteet samaa reittiä äidistä alkioon. Näin jatkuu aina siihen saakka, kunnes lapsi syntyy.
joutuisin tuossa tilanteessa toteamaan, että minun ja mieheni arvomaailmat ja käsitykset parisuhteesta eivät enää kohtaa. Joten mies saisi mennä joka tapauksessa. Lapsen pitäisin, jos tuntisin että voimani riittävät.
Eikä kyllä kannata jäädä suhteeseen, jossa toinen painostaa.
mun huijanneen ehkäisyssä ts ei luota minuun. :(
Ja kun nimenomaan OLEN huolehtinut ehkäisystä ajoittaisesta vauvakuumeesta huolimatta!
Meidän lapset ei ole mitenkään erityisen vaativia ja minä ne olen aina etupäässä hoitanu, mutta mieheni vaan ei ole ns. "lapsi-ihmisiä" (huomasi sen kuulemma vasta kun niitä lapsia tuli), on kylä ns hyvä isä kaikin puolin, mutta ei kauhean kiinnostunut heidän tekemisistä, kokee ne monesti vain rahanmenona, taakkana,velvollisuutena jne.MUTTA EI siis näytä tätä lapsille!Meidän ainoat riidat koskee just lapsiin liittyviä asioita, muuten kaikki ok. Rakastan miestäni ja hänkin (Kai???)minua, tämä on ihan järkyttävä tilanne!!ap
MIes kuvittelee suutuspäissään, että hankkiuduit tahallasi raskaaksi. On siitä ehkä jopa varma, kun kerran olet väläytellyt kolmannen lapsen mahdollisuutta.
Suosittelen vielä asiallista keskustelua. Et voi mitenkään todistaa miehelle, että et tehnyt lasta tahallasi. Tässä asiassa hänen on sinua uskottava ja jos se ei muuta tilannetta mitenkään, hän sitten ottaa sinusta eron. Silti kannattaa vielä kerran selittää miehelle ihan rauhallisesti, että et tullut suunnitellusti raskaaksi ja että et missään nimessä voi tehdä aborttia. Jos mies on sitä mieltä, että hänestä ei ole vielä yhden lapsen isäksi, hän sitten pakkaa tavaransa ja lähtee (oletteko naimisissa? Silloin sinulla on oikeus jäädä taloon ainakin, kunnes löydät uuden asunnon).
Jos mies on kuitenkin ihan järkevä kaveri, hän varmaan tajuaa tuossa vaiheessa, että hänelläkin on aika tavalla menetettävää. Lapsia näkyisi ehkä vain joka toinen viikonloppu, sukulaiset ehkä eivät ymmärtäisi hänen ratkaisuaan jne. Mutta jos hän kokee voimiensa olevan tälläkin hetkellä äärimmillään ja että ylimääräinen lapsi ajaisi hänet hulluksi, on hänen tietenkin suojeltava itseään tilanteelta. Kurjaa, jos kolmas lapsi jää isättömäksi.
Tsemppiä tilanteeseen. Olen varma, että päädyt oikeaan ratkaisuun ja melko varma, että mieskin tajuaa, mitä voi menettää.
Völillä tosiaan ajattelin,että ei se meitä kuitenkaan jätä, mutta nyt olen ollut ihan säikähdyksissä, ikinä ei ole ollut mua kohtaan näin kylmä kuin nyt. Ja miten todistella, jos toinen ei usko, että olen syöny pillereitä?lappasin ne tyhjät laatat sen eteen,sanoi vaan että oothan sä voinu tyhjentää ne vaikka pönttöön. Miehellä on stressaava tilanne töissä minkä ymmärrän eikä tosiaankaan toisvonut tätä tilannetta, mutta pelottaa miten yksin se on mut nyt henkisesti jättäny :(( ap
Mies maksaa laskut, on vastuussa jo nyt 4 hengen elatuksesta, viides tulossa. Eikä voi itse vaikuttaa asiaan.
Onko vanhemmilla ollut ns "parisuhdeaikaa" vuosikausiin? Kun jo nyt 2 pientä lasta, pian 3 alle 5- vuotiasta. Onko suhde muutoin kunnossa? Ehkä mies jo pitkään kokenut ettei suhde toimi, ja uusi lapsi tuskin tilannetta helpottaa. Jos nyt jo riidellään lapsiin liittyvistä asioista.
Suosittelen ap.lle, että keskustelette asiasta, laittakaa molemmat paperille mitä toivotte tulevaisuudelta, millainen teidän elämä on, vaikka viiden vuoden kuluttua. Onko teidän suhteella vielä tulevaisuutta? Nainenhan sen toki päättää pitääkö lapsen vai ei. Mutta ei se aina miehelle ole reilua.
Mitä jos tilanne olisi toisin päin, mies olisi toivonut lasta, ja nainen haluaisi abortin. Mies olisi koti-isä, nainen työelämässä. Mitä sitten sanoisitte? Kumman puolella olisitte??
Katolisia paikalla tänään. Mutta se ei ole pointtini; kolme lasta menee sinä missä kaksikin, en ymmärrä oikeastaan koko juttua. Meillä on kolme lasta, samoin useilla kavereillamme. Mun mielestä kolmen kanssa on hauskempaa kuin kahden. Iät nyt 2, 5 ja 8. Kolmella vaatteet kiertää hyvin, joten kulusaralla ei tule suuremmin eroa kahteen.
Puhukaa syistä, mikä tuossa oikein on takana, ei niinkään kahdesta tai kolmesta.
Niin, että olisi henkisesti läsnä ja viettäisi oikeasti aikaa lapsen kanssa.
Taloudellisesti Suomessa pärjää, jotenkuten.
Mutta se henkinen puoli onkin paljon tärkeämpää.
(ns parisuhdeaikaa siis on, kiitos ihanien isovanhempien!)kaikki on ihan loistavasti, ollaan kuin vastarakastuneet, mutta lapsista tulee riitaa, ts miehen mielestä olen heille aina liikaa saatavilla, minusta taas mies liian ankara heille :( ap
Mies maksaa laskut, on vastuussa jo nyt 4 hengen elatuksesta, viides tulossa. Eikä voi itse vaikuttaa asiaan.
Onko vanhemmilla ollut ns "parisuhdeaikaa" vuosikausiin? Kun jo nyt 2 pientä lasta, pian 3 alle 5- vuotiasta. Onko suhde muutoin kunnossa? Ehkä mies jo pitkään kokenut ettei suhde toimi, ja uusi lapsi tuskin tilannetta helpottaa. Jos nyt jo riidellään lapsiin liittyvistä asioista.
Suosittelen ap.lle, että keskustelette asiasta, laittakaa molemmat paperille mitä toivotte tulevaisuudelta, millainen teidän elämä on, vaikka viiden vuoden kuluttua. Onko teidän suhteella vielä tulevaisuutta? Nainenhan sen toki päättää pitääkö lapsen vai ei. Mutta ei se aina miehelle ole reilua.
Mitä jos tilanne olisi toisin päin, mies olisi toivonut lasta, ja nainen haluaisi abortin. Mies olisi koti-isä, nainen työelämässä. Mitä sitten sanoisitte? Kumman puolella olisitte??
7. raskausviikko
7. raskausviikko
Alkion pituus 4-8 mm
ALKIO
Seitsemännen viikon alussa alkio on neljän viikon ikäinen. C-kirjaimen muotoisen alkion yhdessä päässä on pää ja toisessa häntä. Tässä vaiheessa alkio muistuttaa itse asiassa paljon enemmän katkarapua kuin ihmistä! Alkion pituutta on mahdotonta mitata samaan tapaan kuin syntyneen lapsen, sillä alkio on kippuralla eikä sillä vielä ole jalkoja. Alkion mitta otetaankin yleisesti päästä peppuun (CRL=crown-rump length).
Pienet ympyräiset muodot alkavat kehittyä pään molemmille puolille – silmät! Myös korvat alkavat muodostua. Solut, joista kehittyvät maksa, keuhkot, mahalaukku ja haima, etsiytyvät niille kuuluville paikoilleen. Maksa alkaa kehittyä ensin, mutta muut elimet seuraavat pian perässä. Viikon lopulla ilmestyvät pienet käsivarsien ja jalkojen alut. Jonkin aikaa käsivarret kasvavat jalkoja nopeammin.
Seitsemännellä viikolla sydän, joka tähän mennessä on pumpannut nestettä, täyttyy verellä. Verisolut syntyvät ruskuaispussin seinämässä ja laskimosuonet kehittyvät nopeasti riittävän ravinteiden saannin turvaamiseksi kehittymässä oleville sisäelimille. Myös valtimosuonet kehittyvät tällä viikolla ja sydämessä on jo oikea ja vasen kammio. Sydän lyö 100–120 kertaa minuutissa. Kuona-aineet kulkevat veren mukana napanuoraa myöten alkiosta pois ja arvokkaat ravinteet samaa reittiä äidistä alkioon. Näin jatkuu aina siihen saakka, kunnes lapsi syntyy.
voitko elää miehen kanssa joka on valmis tapattamaan lapsensa
Mutta asiaan.. Muutama onkin jo ehdottanut vakavaa keskustelua sinulle ja miehellesi. Miehesi voi tuntea olonsa huijatuksi, ja varsinkin uuden lapsen tulemisen aiheuttama shokki voi ruokkia tätä tunnetta. Kyllähän plussa testissä kuitenkin aina aiheuttaa tunnereaktion suuntaan tai toiseen.
Puhukaa siis kunnolla asiasta! Voi olla, että miehesi vihapäissään on laukonut keskeystysajatuksia, vaikka ei niin oikeasti ajattelisi. Hän vielä kamppailee omienkin ajatustensa kanssa, aivan kuten sinäkin. Olette nyt hivenen tuuliajolla, koittakaa löytää keskusteluyhteys jotta tilanne selkenisi jollakin tasolla. Voi olla, että miehesi todella on noin jyrkällä kannalla. Sitten puhutte yhdessä siitä mitä tästä eteenpäin, eroatteko vai mitä teette. Mitä kuitenkin ikinä päätät, niin pysy kannassasi! Asioilla on tapana järjestyä, johan vain itse pidät kiinni siitä mitä todella haluat.
Mies antoi ukaasin, hän tai lapsi. Laitoin miehen samantein pihalle. Rakastin miestäni valtavasti, mutta en voinut enää katsoa miestä edes silmiin noiden sanojen jälkeen.
Mies tuli katumapäälle myöhemmässä vaiheessa, mutta en kyennyt antamaan niin paljoa anteeksi, että olisin palannut yhteen. Nyt mies on aivan loistava isä myös kuopuksellekin. Varsinkin kun 3 pojan jälkeen tuli tyttö ja on tyystin kietonut isin pikkusormensa ympärille. Me olemme miehen kanssa jonkunsortin ystäviä.
Sä tulisit varmasti rahallisesti pärjäämään! Saat kolmesta lapsesta elatusmaksut (joko mieheltä tai kelalta) sekä lapsilisät korotettuna. Saisit myös asumistukea ym. tukia. Ja sossusta saat rahaa 1309,39e+vuokra (max. 750e meidän kaupungissa) + sähkölasku + terveydenhoitokulut ja reseptilääkkeet. Tuosta summasta siis vähennetään saamasi etuudet, josta sossu maksaa loput. Eli yli 2000e tod. näk. saisit käteen rahaa joka kuukausi.
Toivon silti että miehesi ei sinua tuon asian vuoksi jättäisi! Itse en ainakaan suostuisi aborttia tekemään, sillä katuisin sitä varmasti koko loppuelämäni..
tuollainen lapsellinen mies joutaakin mennä. Et kai nyt lastasi tapa hänen takia?