Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on viedä 1v 4kk lapsi hoitoon? Töihin paluu edessä... pärjääkö se siellä? :(

Vierailija
11.02.2012 |

En tiedä vielä hoitomuotoa. Varmaan päiväkoti, koska isosiskokin on olemassa, enkä usko että 4 v viihtyy kauheen hyvin perhepäivähoitajalla.

Mutta miten tuo pieni "vauvani"? Minkalaisia kokemuksia teillä on tuon ikäisen hoitoon viemisestä? Tarkoitus oli olla kotona vielä vuosi, mutta näin tää nyt meni...

Pärjääkö se siellä? Onko vain aivan säilytyksessä? Kiintyykö tuon ikäiset yleensä johonkin hoitajaan siellä? Mitä kaikkee on odotettvissa, itkua ja raivoa iltaisin?? Pelottaa...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee tosi hienosti. On hoitajien lempilapsi, jää sinne aina mielellään aamuisin. Alku ekat kaksi viikkoa oli vähän hankalaa, mutta nyt sujuu =)

..vakuutella.

näinhän se alkaa menemään, kun lapsi kiintyy jo enemmän hoitajiinsa, kuin vanhempiinsa. Kohta itkee kotiin lähtöä.

Vierailija
22/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinhän se alkaa menemään, kun lapsi kiintyy jo enemmän hoitajiinsa, kuin vanhempiinsa. Kohta itkee kotiin lähtöä.

Vai harmittaako se todella, jos lapsista "laitoksista" huolimatta tuleekin ihan huippuja?

En ainakaan muutakaan keksi miksi näihin ketjuihin tullaan ivailemaan ihan merkityksettömiä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sanottiin että "hienoa, kun on noin nuori, sopeutuu PALJON paremmin kuin jotkut 2-3vuotiaat..

Ja mä raukka kun pelkäsin niin kovasti. Lapsi viihtyy aivan loistavati päiväkodissa..

Vierailija
24/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vetoavat pakkoon..kellä se asunto..auto tms. lapset tosiaan laitostuu, mutta ikinä en veisi yhtään tenavaa alle 3-vuotiaana laitokseen.

itse en käynty 1 v. 4 kk esim. kampaajalla. Säästin joka 'pennin' jotta lasta ei tarvitse vielä liian pienenä hoitoon. Nyt on fiksu 19 vee yliopistoa käyvä tasapainoinen ihminen.

Mä en ole IKINÄ maksanu kampaajasta mitään, auto on velaton, kämpästä on alle 100000€ lainaa... Mutta silti mun on mentävä duuniin, kun lapsi on 1,1vuotias.. Revi siitä horo.. :P

Vierailija
25/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veisin juurikin tarhaan enkä perhepäivähoitajalle. Tarhassa saattavat hoitajat joskus vaihtua, mutta paikka ja tarhakaverit pysyvät.

Omani meni kuukautta nuorempana hoitoon. Luonnollisesti eroitkuja tuli, etenkin siinä vaiheessa, kun poika ensimmäitä kertaa totesi, että tarhaan tullaan joka arkipäivä. Mutta pääsääntöisesti tarha-aika oli mukavaa ja tarhaan oli aamuisin mukava lähteä, koska poika tiesi että kaveritkin ovat siellä.

1v 4kk ei ole enää 'vauva', vaikka joku tässä ketjussa niin sanoikin. Oma lapseni oli toki "äidin vauva", mutta hän osasi tarhaan mennessään kuitenkin jo kävellä, syödä itse lusikalla ja puhua sen verran, että häneltä pystyi jo vähän kyselemään tuntemuksi/muistikuvia tarhapäivästä.

Luulisin että sinun 4-vuotiaallesi on tarhaan meneminen vaikeampi paikka kuin pienemmälle. Tosin jos molemmat menevät samaan tarhaan, niin se on varmasti molemmille helpompaa.

Vierailija
26/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille päiväkodin tädeille ja sedille helpompaa, kun 1 v. "on niin nuori ja sopeutuu paljon paremmin kuin 2-3-vuotiaat". Päiväkodeissa arvostetaan sitä, että lapsi on mahdollisimman helppo ja vaatii mahdollisimman vähän.

Mutta ei sitä nyt niiden päiväkodin tätien ja setien mieliksi tarvitse alkaa kiikuttaa niitä 1-vuotiaita sinne hoitoon, vaan voi ihan hyvin ottaa kehitysspykan kirjan kouraan ja lukea mitä siellä sanotaan esimerkiksi kiintymyssuhteen kehityksestä.

Vierailija
27/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai harmittaako se todella, jos lapsista "laitoksista" huolimatta tuleekin ihan huippuja? En ainakaan muutakaan keksi miksi näihin ketjuihin tullaan ivailemaan ihan merkityksettömiä asioita.

..vanhempiin on siis merkityksetön asia???? Kelle on, kelle ei!

Vierailija
28/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitä nyt niiden päiväkodin tätien ja setien mieliksi tarvitse alkaa kiikuttaa niitä 1-vuotiaita sinne hoitoon, vaan voi ihan hyvin ottaa kehitysspykan kirjan kouraan ja lukea mitä siellä sanotaan esimerkiksi kiintymyssuhteen kehityksestä.

Kuka lapsiaan tarhaan rahjaa MUIDEN mieliksi? Sinä vai?

Vierailija
29/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vetoavat pakkoon..kellä se asunto..auto tms. lapset tosiaan laitostuu, mutta ikinä en veisi yhtään tenavaa alle 3-vuotiaana laitokseen. itse en käynty 1 v. 4 kk esim. kampaajalla. Säästin joka 'pennin' jotta lasta ei tarvitse vielä liian pienenä hoitoon. Nyt on fiksu 19 vee yliopistoa käyvä tasapainoinen ihminen.

Mä en ole IKINÄ maksanu kampaajasta mitään, auto on velaton, kämpästä on alle 100000€ lainaa... Mutta silti mun on mentävä duuniin, kun lapsi on 1,1vuotias.. Revi siitä horo.. :P

..sivistynyt äiti. Muista kasvattaa myös lapsesi tällaiseen kielenkäyttöön.

Vierailija
30/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivailet vaan ivailun vuoksi vaikka totuudesta et tiedä mitään!

Vierailija
31/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lapsiaan tarhaan rahjaa MUIDEN mieliksi? Sinä vai?

Ei tämän sivuston mammat ole lukeneet yhtään kiintymyssuhteita käsittelevää opusta. Antaa vaan synnytyselinten laulaa..ja kas kummaa..mukelo täytys jonnekin survaista alle vuoden ikäisneä.

Vierailija
32/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivailet vaan ivailun vuoksi vaikka totuudesta et tiedä mitään!

Minulle totuutta on enemmän tutkimustulokset laspen psyykkisestä kehityksestä kuin tämän sivuston eukkojen käsitykset. Joka väittää, että 1-vuotiaan lapsen paikka on laitos, on varmsti tietämätön tai ..sanoisinko yksinkertainen.

Vierailija
33/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olisin joutunut viemään lapsen alle 3-vuotiaana hoitoon.

Vierailija
34/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tuon ikäiset itkevät päivän tai kaksi, toiset kuukauden tai kaksi, toiset jopa enemmän. On ihan täysin persoonasta kiinni, ei siitä, onko 1v. vai 2v. Teillä voi mennä jopa niin, että nuorempi sopeutuu nopeammin kuin isompi. Näin on käynyt monessa perheessä, ja tulee usein vanhemmille yllätyksenä. Se ei silti tarkoita, että kumpikaan lapsista olisi tuoto oikean /väärän ikäisenä hoitoon!

Jos perhepäivähoitaja huippu persoona, niin kyllä neljävuotiaallekin siellä on varmasti hyvä olla. Kannattaa kuitenkin miettiä pidemmälle, pian 4v. on 5v. ja onko pph:lla enää saman ikäistä seuraa? Siinä vaiheessa ikävä viedä lapsia eri paikkoihin hoitoon, jos pienempi jatkaa pph:lla ja isompo pk:ssa.

Ihmettelen jos jossain päiväkodissa hoidetaan vielä lapsia "laumana" kuten joku kirjoitti, eikä jaeta pienryhmiin! Kannattaa ehdottomasti kysellä tästä jakamisesta jos käytte tutustumassa eri paikkoihin. Se kertoo paljon hoidon laadusta!

Koska aloitat työt? Hoitopaikkaa ei välttämättä saa nopeasti, varsinkaan läheltä!

Vierailija
35/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystytte yhdessä tutustumaan hoitopaikkaan, se pari viikkoa on hyvä aika, ja lapsesi näkevät että pidät hoitajista ja luotat heihin, se on erittäin tärkeää! Ja ehdottomasti mielummin päiväkotiin ja samaan ryhmään isomman sisaruksen kanssa niin on tuttu ja turvallinen olo. Mä olen kymmenen vuoden ajan nähnyt monta monta päiväkotiuraansa aloittavaa pientä lasta ja se miten homma lähtee toimimaan riippuu niin paljon lapsen tempperamentistäkin että ei siihen oikein osaa sanoa mitään tiettyjä juttuja... Hyvin se menee :)

Vierailija
36/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kuulkaas edes kampaajalla käynyt ettei tarvitse lasta hoitoon viedä ! NIIN ! ottakaan nyt huonot äidit mallia.

Vierailija
37/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka väittää, että 1-vuotiaan lapsen paikka on laitos, on varmsti tietämätön tai ..sanoisinko yksinkertainen.

Ja ainakin omasta puolestani sanon, että mulla on onneksi ihan noita omia "tutkimustuloksia" omasta takaa, ei tarvi muiden tekstiä lukea mun omien lapsien käyttäytymisesta tai käyttäytymättä jättämisestä =D

Vierailija
38/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän sivuston mammat ole lukeneet yhtään kiintymyssuhteita käsittelevää opusta. Antaa vaan synnytyselinten laulaa..ja kas kummaa..mukelo täytys jonnekin survaista alle vuoden ikäisneä.

jotka käskee toisten mieliksi kiikuttaa lapset johonkin?

Vierailija
39/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mieliksi olemisesta oli tarkoitettu sille, joka sanoi, että tädit olivat päikyssä kehuneet, että 1-vuotiaat sopeutuu niin hyvin.

Saa sitä omia aivojaankin käyttää ja saa perehtyä tutkimustuloksiin. Jos joku päiväkodin täti sanoo, että "kiva kun tuo on niin nuori, että sopeutuu hyvin", ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että LAPSELLE olisi hyväksi mennä hoitoon noin aikaisin! Hoitajillehan se on tietty helpompaa, jos lapsi ulkoisesti näyttää hyvin sopeutuvan (=alistuu, masentuu).

Vierailija
40/46 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahda mitään. Ja sen takia en jätä lapsia tekemättä, että haluan tarjota niille muutakin kuin äidin syliä. Varsinkin kun isommillekin lapsille pitää jotain olla.

Toisekseen, en ole ollenkaan varma, että kaikille lapsille se kotihoitokaan on paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän