Ei olla yhdessä, mutta mies tulee auttamaan synnytyksen jälkeen. Käytännön kysymyksiä!
Mies aikoo viettää meillä ainakin alkuviikot, koska joudun sektioon ja saatan olla aika kipeä. Muutenkin mies haluaa olla vauvan kanssa paljon. Mites nukkumajärjestelyt, ruoan osto, vuokranmaksu, siivoaminen jne. hoituisi parhainpäin?
Kommentit (5)
jos on sun takia sinne tulossa ja sua auttamaan, tai edes pelkästään vauvan takia, koska apua siitä kuitenkin sulle on. Itse en kehtaisi ruveta mitään siivoustakaan pyytämään, kyllä talo pystyssä pysyy (kun ilmeisesti eka vauva?) sen aikaa siivoomattakin, tietty molemmat siivoo omat jälkensä... Mä huolehtisin, että perusruokatarvikkeita on kaapissa runsaasti ennen miehen tuloa ja sitten kun mies kuitenkin todennäköisesti käy kaupassa, tarjoutuisin maksamaan ostokset, ja jos antaa mun maksaa, niin on ok, jos haluaa maksaa puolet on ok, tai jos haluaa maksaa kokonaan, niin on ok... Todellisuudessa en tulisi varmaan tällä tavalla edes pohtineeksi asiaa...
Millainen taloudellinen tilanne kummallakin on ? Sekin vaikuttanee esim. noihin kauppalaskuihin. Vuokraa en tosiaankaan kehtaisi pyytää.
Etkö tosiaan osaa sen miehes kanssa puhua asiasta?
#3 sanoi kaiken oleellisen.
Mies on tulossa sinne avuksi, eli siivoilee yms, ruoat puoliksi kun kumpikin niitä syötte, ja vuokraa en minäkään pyytäisi, mutta puhukaa nyt ihmeessä keskenänne niin ei vaan tule mitään harhakäsityksiä siitä, mitä mies tekee ja kuka maksaa mitä jne.
Tietysti jos teillä on kovin erilaiset taloudelliset tilanteet sekin vaikuttaa.
Mut joka tapauksessa kuulostaa hienolta et voitte tehdä tolleen "yhteistyötä":)
Eiköhän olisi parempi sopia asioista miehen kanssa, jos hän on tulossa auttelemaan sinne, niin varmaan hoitaa ruuan ja siivouksen? kaupassakäynnit yms. Varmaan voi puoliksi maksaa ostokset.
mä en ainakaan kehtaisi mitään vuokraa pyytää, jos on tulossa nimen omaan avuksi sinne, että pärjäät sektion jälkeen.