Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siitäs saitte, liikuntafanaatikot: Liikunta ei ehkä vaikutakaan mielenterveyteen.

Vierailija
11.02.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyllä harrasta liikuntaa mielenterveyden takia.

Vierailija
2/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liikkuvaista sorttia, olet vähemmän taipuvainen masennukseen. Voisiko tästä kuitenkin päätellä, että jos saat itsesi innostumaan liikunnasta, mielialasi muuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielumminkin sohvaperuna, mutta liikunnan vaikutukset terveyteen (myös mielen) ovat kiistattomat. Paino sanalla ehkä???

Vierailija
4/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin olen paljon virkeämpi kun harrastan liikuntaa. Pitää mielen ja kropan vireänä.

Vierailija
5/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liikkuvaista sorttia, olet vähemmän taipuvainen masennukseen. Voisiko tästä kuitenkin päätellä, että jos saat itsesi innostumaan liikunnasta, mielialasi muuttuu?

todettu vääräksi. Asiaa oli tutkittu ja todettu, ettei se mene niin.

Vierailija
6/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmekös tuo, jos ei ole pariin vuoteen päässyt ulos asunnosta. Eikä ne enää haluakaan, pääasiassa vaan olisivat vuoteella päivät.

Vierailija
7/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin olen paljon virkeämpi kun harrastan liikuntaa. Pitää mielen ja kropan vireänä.

jos joudun harrastamaan liikuntaa.

Vierailija
8/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten säälittäviä ihmiset oikeesti on?

En mä mitään tutkimustuloksia lue ja sen perusteella päätä onko mulla hyvä olo vai ei. Osaan tietää ja tuntea sen itsestäni.

Mun sekä fyysiseen että henkiseen jaksamiseen liikunta vaikuttaa myönteisesti enkä ajatellut lopettaa sitä vaikka tutkimustulokset sanoisi mitä.

Vierailija
9/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielumminkin sohvaperuna, mutta liikunnan vaikutukset terveyteen (myös mielen) ovat kiistattomat. Paino sanalla ehkä???

siitäkin voidaan olla eri mieltä.

Vierailija
10/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh ap mikä idiootti! Siis miten säälittäviä ihmiset oikeesti on? En mä mitään tutkimustuloksia lue ja sen perusteella päätä onko mulla hyvä olo vai ei. Osaan tietää ja tuntea sen itsestäni. Mun sekä fyysiseen että henkiseen jaksamiseen liikunta vaikuttaa myönteisesti enkä ajatellut lopettaa sitä vaikka tutkimustulokset sanoisi mitä.

Toisten nimittely on rumaa käytöstä.

Et siis tainnut lukea avausta kunnolla. Sinä ilmeisesti olet persoonallisuudeltasi sellainen, joka näkee liikunnan myönteisenä asiana. Minä en ole.

Vierailija
11/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yksinkertaista se on

Vierailija
12/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tuolta kannalta asiaa ajatellut, liikun lähinmä fyysisen kunnon ylläpitämiseksi, mieli ja olo on parempi liikunnan jälkeen kuin sohvalla makoilun jälkeen

Vierailija
13/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenterveysongelmia jonkin verran. Likuntahetken jälkeen olo voi olla hyvä pari tuntia, mutta siihen se jääkin. Aina ei tule edes sitä hyvää oloa jälkeen päin.

Ehkä liikunta auttaa heidän mielialaansa eniten, joilla ei muutenkaan ole masennustaipumusta.

Vierailija
14/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että lenkkeily parantaa masennuksen. Mutta mulla ainakin pysyy mieli virkeämpänä, kun harrastan jotain liikuntaa. Nyt kun lääkityksen ansiosta on löytynyt intoa tehdä edes jotain.

Vierailija
15/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka saa hyvän mielen liikunnasta on niitä jotka on kuuliaisia terveille elämäntavoille ja uskoo liikunnan positiivisiin vaikutuksiin. Siispä kun saavat käytyä lenkillä tai salilla, tulee hyvä mieli siitä että on elänyt oikein. Ja se on se vaikutus.

Vierailija
16/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että fyysinen tekeminen, oli se sitten liikuntaa tms. auttaa pitämään mielenvirkeänä, samoin kuin päivärytmi. Kun joutuu keskittymään johonkin, se vie ajatukset muihinkin asioihin kuin ongelmiin.

Jos makoilee päivät pitkät sohvalla omissa ajatuksissa, jotka tahtovat vielä paisua pään sisällä suhteettomiksi, niin kyllähän siitä mieli pysyy matalana.

Vierailija
17/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka saa hyvän mielen liikunnasta on niitä jotka on kuuliaisia terveille elämäntavoille ja uskoo liikunnan positiivisiin vaikutuksiin. Siispä kun saavat käytyä lenkillä tai salilla, tulee hyvä mieli siitä että on elänyt oikein. Ja se on se vaikutus.

tämä taas kuulostaa siltä, kuin liikuntaa vihaava yrittäisi puolustella, miksei halua sitä harrastaa "minä en ole mikään kuuliainen kansalainen vaan omilla aivoilla ajatteleva kapinallinen!" ;) Sitäpaitsi, vaikkei liikunta vaikuttaisi mielenterveyteen niin ehkäiseehän se vakavia sairauksia kuten syöpää. Ja toki ulkonäkökin on parempi. Siksi liikun silloinkin, kun liikunta ei tunnu miltään, vaikka yleensä se tuntuukin.

Vierailija
18/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teoria on että ne jotka saa hyvän mielen liikunnasta on niitä jotka on kuuliaisia terveille elämäntavoille ja uskoo liikunnan positiivisiin vaikutuksiin. Siispä kun saavat käytyä lenkillä tai salilla, tulee hyvä mieli siitä että on elänyt oikein. Ja se on se vaikutus.

Eli joo, mun mielestä on kyse positiivisesta kierteestä: harrastaa liikuntaa, josta pitää->tulee hyvä mieli->valaa uskoa siihen, että liikkuminen on hyvä asia->toteuttaa liikuntaa elämässään.

En muuten ole kummemmin "kuuliainen terveille elämäntavoille", vaikka säännöllisesti liikunkin. Herkuttelen ja otan alkoholiakin, ehkä se vaan on sitten kohtuuden rajoissa, en elä missään askeesissa.:)

Mutta kuten joku jo aiemmin kirjoitti, kun on hyvä kunto, tuntee olonsa hyväksi ja virkeäksi. Eli kyllä siihen fyysinenkin olotila liittyy tuon lisäksi, että uskoo elävänsä oikein.

Voisin itse ajatella, että jos on masentuneisuuteen taipuvainen, ei liikunta paranna masennuksesta. Mutta ehkä se voi tehdä elämästä hetkellisesti siedettävämpää, jos on fyysisesti hyvä olo treenin jälkeen? Monihan taas hakee tuota hetkellisesti mukavaa oloa sitten alkoholista masentuneena, joten en näe liikuntaa mitenkään huonona vaihtoehtona yrittää parantaa oloaan.

Vierailija
19/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lieventää siten ahdistusta ja masennusta. Tämän olen kuullut ihan psykoterapeutilta ja lääkäriltä. Mun oma kokemus on kyllä se, että pitää liikkua aika paljon ja säännöllisesti. Heti liikunnan jälkeen ei välttämättä tule hyvä olo. Se on enemmän sellainen pitkän tähtäimen juttu. Jos joku kuvittelee liikoja, että yhden jumppatunnin jälkeen kaikki muuttuu ja sitten kun ei muutukaan niin vetää siitä johtopäätöksen että liikunta ei auta? Sen pitää olla säännöllistä.

Vierailija
20/40 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ihminen sen itse tietää tuleeko hyvä olo!

Mulla vaikuttaa tosi paljon, just menossa pilatekseen:)