Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä turvakotiin?

Vierailija
10.02.2012 |

Pelottaa. Mies ei ole viime aikoina (siis viimeksi kerran joskus vuosia sitten) lyönyt, mutta tänään pelotti että lyö. Miehen ystävä soitti ja kysyi josko tämä lähtisi tälle kuskiksi. Minä sanoin, että jos ei tänään, huomenna on perhejuhlat tulossa ja lapsen kanssa on ollut viime yöt todella hankalia. Minäkin tarvitsisin unta. Mies hermostui tästä ja alkoi huutamaan, haukkumaan, niin että lapsi heräsi. Tämän jälkeen alkoi huutamaan kuinka paska äiti olen ja kuinka lähettää minut osastolle (mulla on ollut masennusta, mutta nyt lääkitys ja jatkuva hoitokontakti). Tämä siksi, ettei lapsi pystynyt nukahtamaan kun isänsä huusi vieressä. Elämä on viime aikoina ollut tätä. Oikeastaan lapsen syntymän jälkeen. Mitään en saisi tehdä ilman miehen lupaa. En käydä vauvakahvilassa, en käydä äiti-lapsi-kerhoissa. Kaikki päivät pitäisi olla kotona. Hän on jäänyt kiinni pettämisestä ja kerta toisensa jälkeen valehtelusta. En jaksa ees kaikkea kirjoittaa. Joten voinko mä mennä turvakotiin? MÄ en enää jaksa. Eläminen tän miehen kanssa on käynyt sietämättömäksi. JOka päivä mua haukutaan tai mulle hudetaan. Usein ilman mitään syytä. Viimeiset rahat voi juoda surutta, vaikka tietää, ettei kaapissa ole lapselle edes vaippoja. Nyt on joo vakituisessa työssä, mutta enhän mä pysty millään äp-rahalla maksamaan kaikkea elämisen kustannuksia. Mä olen siis taloudellisesti riippuvainen ja tätäkö hän käyttää. Kaikkeen pitää pyytää lupa. Ihan kaikkeen. ei saa lapselle edes vaippoja ostaa ilman lupaa. Tää tilanne vaikuttaa jo kielteisesti mun mielialaankin. Tuntuu, että mut on lyöty henkisesti maanrakoon. MÄ haluaisin olla hyvä äiti lapselleni, mutta mä en enää jaksa. Parempi olis vaan jos mä katoaisin. Ei mua kukaan ees kaipaisi. Kavereita ei enää ole tämän miehen takia. Äitini ei suostu mua hakemaan, koska mulla on kuulemma taas kuukautiset ja kiukuttelen turhaan. Mieshän ei ole tehnyt mitään. Niin ja mulla ei ole kuukautisia... Mihin mä voin mennä? Ei saisi maksaa mitään, koska mies vei myös mun rahat, etten voi mennä käymään edes kaupassa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähde niin, että mies ei ole kotona.

Vierailija
2/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit todellakin mennä turvakotiin!Sieltä saat apua ja sos.työntekijän joka auttaa sua asunnon saamosessa ym. asioissa.Miehesi kuulostaa tosi sairaalta,lupaa mulle,että lähdet nyt heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaako ne sieltä lastensuojeluun? MÄ en sinne haluaisi asiakkaaksi. Mulla ja pojalla menee pääasiassa hyvin. Mä haluaisin vain päästä isästä eroon. Mä en enää jaksa tätä.

Ap

Vierailija
4/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun on tehtävä se lapsesikin takia jos itsestäsi et välitä. Miehesi ei ole terve, vaan vakavasti häiriintynyt.

Vierailija
5/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies ei ole kotona.

Vierailija
6/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko se sama tyyppi, joka keksii näitä avauksia tänne palstalle?

Vierailija
7/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia!

Vierailija
8/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt heti. Mene ja hae itsellesi ja lapsellesi apua. Teidän on päästävä eroon tuosta tilanteesta. Itsesi ja lapsesi tähden. Voimia sinulle.

Vierailija
9/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ja lapsella EI MENE hyvin. Te molemmat pelkäätte. Et oikeasti halua tuommoista elämää itsellesi, saati lapsellesi. Se ei tule muuttumaan. Ethän halua lööppeihin uutta perhesurmaaa.

Mene turvakotiin. Saat sieltä apua kaikkeen. Pakkaa mukaan kaikki mitä haluat ottaa, mies voi suutuspäissään hävittää kaiken minkä jätät. Soita joku apuun ja pakatkaa. Ota valokuvat ja lasten lelut ja vaatteet. Omat tärkeät paperisi, kirjoja jne.

Mielummin elät köyhänä ja turvassa kuin ainaisessa pelossa. Turvakotiin voit jäädä viikoiksi, niin että saat elämäsi kuntoon tai edes aluilleen.

Voimia sinulle!!!!!

Ilmoittaako ne sieltä lastensuojeluun? MÄ en sinne haluaisi asiakkaaksi. Mulla ja pojalla menee pääasiassa hyvin. Mä haluaisin vain päästä isästä eroon. Mä en enää jaksa tätä.

Ap

Vierailija
10/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lastensuojelu puuttua, jos mies lyö sinua tai joudut vaikka masennuksen takia sairaalahoitoon.

Pelasta siis itsesi ja lapsesi. Mene turvakotiin. Pärjäät kyllä jos sinulla on vakituinen työ. Voit hoitaa lastasi kolmivuotiaaksi asti, saat asumistukea ja toimeentulotukea.

Turvakodissa saat käytännön apua, esimerkiksi juuri asunnon hankinnasta.

Toimi!

Vierailija
11/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain kielipoliisille, jos en nyt jaksa/viitsi keskittyä noin epäoleelliseen asiaan.

Ap

Vierailija
12/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin,kun kerrot tilanteen,pääset miehestä eroon,eikä tarvii sen jälkeen lastakaan antaa isälleen.Oikeesti nyt kiireesti pois kotoa ennenkuin mies tulee kännissä kotiin..

Vierailija
13/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ole terve. Hän on sairas ja sairastuttaa lopunkin perheen jos et uskalla lähteä. Mene! Älä enää mieti tai jahkaa. Kamaa vaan reppuun ja sitten pois! Vaikka taksilla!

Vierailija
14/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on pienemmät mahkut että joutuisit yhteishuoltajuuteen väkivaltaisen miehen kanssa.

Vierailija
15/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nyt akuutti hätä. Mene. Pakkaa jotain ja lähde. Ota taksi, jos kukaan ei auta. Älä sure rahaa, eiköhän turvakoti maksa.

Sinä haluat elää huomennakin... älä jää odotamaan humalaista miestä kotiin.

Miehesi ei ole terve. Hän on sairas ja sairastuttaa lopunkin perheen jos et uskalla lähteä. Mene! Älä enää mieti tai jahkaa. Kamaa vaan reppuun ja sitten pois! Vaikka taksilla!

Vierailija
16/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö sinne, soita sinne ainakin heti, ehkä he voivat auttaa kuljetuksen kanssa. Tuo tilanne ei ole todellakaan normaali, ja ihan syystä pelkäät.

Vierailija
17/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ihminen turvakotiin ja äkkiä! Menemällä sinä suojelet ennen kaikkea lastasi ja lapsesi mielenterveyttä, mutta myös omaa jaksamista ja mielenterveyttäsi. Vaatii paljon enemmän voimia lähteä, mutta se palkitsee sinua myöhemmin, hoksaat sen kyllä sitten. Ei tuollainen toisen nyrkin alla eläminen ole mitään elämää, mies käyttää sinua henkisesti hyväkseen, pitää teitä vankina, on sairas. Ethän halua riskeerata sinun ja lapsesi elämää tuollaisen hirmuvallan alla? Lähde vaikka itkun kanssa, mutta lähde hyvä ihminen jo! Kiireesti!!

Vierailija
18/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poista koneeltasi sivuhistoria, että ei näe näitä keskusteluja eikä osaa päätellä missä olet.

Vierailija
19/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita äidille kirje, jossa kerrot, millaista sun elämä on. Mutta lähde, kun voit. Olethan jo päätöksesi tehnyt.

Vierailija
20/53 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappalaejakoa miettiä jos tilanne on ap:n kaltainen :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme