Mitä mieltä näistä monster high nukeista?
Meillä 7v haluisi niitä vaikka kuinka paljon, yksi on.
Kommentit (25)
En suostu ostamaan niitä, vaikka 7 v. niitä kaverinsa innoittamana hinkuukin.
Jos ne olisi oikeasti jotain teinihirviöitä, niin olisivat hauskoja. Nyt ne on vaan jotain teinipissisnukkeja mukahirviöpuvuissa.
Eihän tuollaisilla halua leikkiä kuin joku tuleva teinipissis.
toisella vähintään 20, tarkkaa lukua en tiedä.
musta ne on aika vinkeitä.
10,5-vuotias tyttöni on ostanut kaksi nukkea itse säästämillään rahoilla. Hänen kavereillaankin on niitä ja leikkivät yhdessä.
Mä olen tosi iloinen, että leikkivät nukeilla mieluummin kuin vaikka pelaavat pleikkaa.
Kiitän sinua uudesta nimityksestä, jonka keksit minulle :) Ne on tarkoitettu lapsille niin ei niistä mitään "oikeita" hirviöitä voi tehdä! Itse oon 12 omistan 3 sellasta nukkea ja äiti on oikeestaan ilonen et leikin/kuvailen nukkejani enkä vietä koko päivää koneella ;)
Itellä ei oo noita mitään vastaan, minusta se mitä leikitään lähtee kyllä jostain muusta kun nukeista. Toisaalta kuolemakin on sellainen asia mikä kannattaa jotenkin käsitellä. Aika monesta paikasta taitaa nykyään noita Monster High leluja saavan http://www.lelukaupat.fi/lelumerkki/17/monsterhigh. Toisaalta se on kyllä hyvä sillä tarjonta lisää kilpailua mikä pudottaa hintaa. Kalleimmat on ainakin meille liika kalliita, mutta onneks siellä on paljon halvempiakin parin kympin leluja.
Mitä ihmettä? Siis kannattaisi vähän tutustua tähän aiheeseen ennen kuin tulee sanomaan mitään teinipissiksistä. Monster Highn tärkein ideahan on se, että kaikki ovat erilaisia, eikä ketään pitäisi kiusata sen takia. Itse olen 13 ja omistan muutaman tälläisen nuken. Ne ovat kauniita, ja niiden kuvaaminen/niillä leikkiminen tosi kivaa. Olisitte iloisia kun lapsenne haluaa leikkiä nukeilla, eikä istua telkkarin edessä päivät pitkät!
Ai se ei ookaan Laku-Laura kuten meillä puhutaan XD
Tosiaan, poikien lelut ovat usein paljon kauheampia ja mitä olen sivusilmällä dvd:tä seurannut niin monster high-maailma on aika ystävällinen ja viaton.
Tosi kivoja. Paljon parempia ku muka-oikeat bratzit ja barbiet tisseineen ja säärineen.
Sitäpaitsi meilläkin asuu tyttö joka ei ole ikinä ollut kiinnostunut minkäänlaisista nukeista, paitsi nyt näistä. Jipii!
Kivoja. Mun ekaluokkalaisella pojalla on monta. Olisin itsekin varasti tykännyt niistä lapsena, koska pidin barbeista ja kauhujutuista. Niissä on käyetty mielestäni kivasti mielikuvitusta, esim. Pariisi-sarjan gargoilit jne.
Toki lelut ovat ylituotteistettuja, mutta eivät sen enempää kuin monet muutkaan merkkileleut.
Mielestäni tuo kuoleman vetäminen keskusteluun on aika kaukaa haettua. Ihan tavallisia nukkeleikkejä niillä leikitään. Lapsia usein kiinnostavat kauhujutut, ja mielestäni Monster Highit ovat kuitenkin jotenkin monipuolisempia ja avarakatseisuuteen kannustavia verrattuna vaikka barbeihin.
En tykkää, lapset ovat kyllä joskus pyytäneet. En sano syytä lapsille, mutta nukkehan näyttää anoreksian riuduttamalta. Muuunlaisia monstereita vastaan ei ole mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 21:09"]
eivät pääse kauheudessaan lähellekään poikiean monstereita, taistelurobotteja, myrkkyhämähäkkejä ja hirmuliskoja.
Mutta ai niin, pojathan on poikia ja niille pitää sallia kaikenlaiset sotahirvitykset. Tytöt peitelköön vauvanukkeja, miksei se riitä tytöille?
[/quote]
ei fiksut vanhemmat anna niille pojillekaan niitä hirvityksiä
en ostaisi lapselle ikinä sellaisia. Mitä niillä leikitään, kuolemaa ja tappamista?
meillä tyttö toivoi joululahjaksi, ei saanut, ei ole enää toivonut. Tuntuu että tuli ja meni sen viehätys
Meille ostetaan vaan Monster Jameja. :)
Mut toisaalta, mä itse keräilenkin Bratzeja... :D
ja kun ovat niin "kauheita" niin tavallaan se kauheus pidentää aikaa, jonka lapsi kehtaa nukeilla leikkiä.
Varsinkaan alle kouluikäisillä.
Miksi kuolemalla pitää leikkiä?
Aika viehättäviä ne minusta ovat. Eikä niillä mitään kuolemaa leikitä. :D Esim. toisen tyttömme suosikki Draculaura on kasvissyöjä, eli ei seuraa isänsä jalanjälkiä. ;)
Vaikka itse asiassa kuolemaleikitkin ovat tärkeitä lapsille jossain vaiheessa käydä läpi. Lapsella on oikeus purkaa kaikenlaiset asiat. Mutta ei kuolemaa tällaisilla nukeilla leikitä, vaan ihan toisilla tavoilla.
eivät pääse kauheudessaan lähellekään poikiean monstereita, taistelurobotteja, myrkkyhämähäkkejä ja hirmuliskoja.
Mutta ai niin, pojathan on poikia ja niille pitää sallia kaikenlaiset sotahirvitykset. Tytöt peitelköön vauvanukkeja, miksei se riitä tytöille?
Mä en tarkoittanutkaan, että noilla nukeilla leikittäisi kuolemaa. Mutta kaikki noi nukethan perustuvat AIKUISTEN "viihdemaailmasta" peräisin oleviin hahmoihin, jotka ovat (rumalla tavalla) kuolemaan liittyviä.
Ja kyllä, kuolemaleikitkin kuuluvat leikkeihin ja lapsen kehitykseen leikin avulla. Mutta ainakin tähän asti niitä on pystytty leikkimään ilman noita Monster high -figuurejakin.