Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope iloisena

Vierailija
10.02.2012 |

jäin vapaaehtoisesti, ilman palkkaa pitämään "läksyparkkia" eli rangaistusluontoista tukiopetusta yläkouluikäisille "luusereille".

Oli tosi ihanaa. Jätkät tuli niskojaan nakellen ja lähti iloisina ja asiat oppineina. Kyllä joskus kelpaa olla opettaja ;)

Tietysti olis kiva kun sama fiilis kantautuis seuraavalle oppitunnillekin, jätkät pitäisivät päänsä kiinni ja kuuntelisivat vähän... toivossa on hyvä elää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opena mua ei villit hevosetkaan saisi tekemään ilmaiseksi työtä niiden luokan idioottijätkien ja pissistyttöjen eteen.

Ehkä siksi en viihdykään työssäni.

Vierailija
2/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työskentelet ilmaiseksi.

Hieno tuo läksyparkki-idea, mutta kyllä työstä on maksettava. Mitä seuraavaksi, ylemmiltä tahoilta tuumataan, että eipä makseta ylitunneista, nuo opettajat, kun tuntuvat tekevän töitä vanhassa kunnon talkoohengessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työskentelet ilmaiseksi.

Hieno tuo läksyparkki-idea, mutta kyllä työstä on maksettava. Mitä seuraavaksi, ylemmiltä tahoilta tuumataan, että eipä makseta ylitunneista, nuo opettajat, kun tuntuvat tekevän töitä vanhassa kunnon talkoohengessä.

Voi olla että mä saisinkin siitä palkkaa, jos ilmoittaisin rehtorille tunnin pitäneeni. Mutta eipä oo tarpeen. Meidän kunnassa on niin hulppeat kuntalisät, että siitä ilosta sopii vähän paapoakin niitä idioottijätkiä (jotka ei muuten oikeesti edes ole idiootteja).

ao

Vierailija
4/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulunut siihen hintaan, mikä oppitunnista maksetaan. Yksi oppituntihan on vähän yli puolitoista tuntia laskennallisesti. Joskus siihen menee yli, joskus alle puolitoista tuntia, keskimäärin varmaan kokenut opettaja pääsee allekin.

Mutta aloittajalle, hienoa, että jaksat nähdä vaivaa, kyllä siitä ainakin se hetkellinen ilo on, ja ehkä ne joskus isoina muistavat ihan hyvällä.

Vierailija
5/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kerrasta opi edes perusasiaa. Olen niin monet kerrat tunnin jälkeen tai tukiopetuksessa saanut sen "pässinpään" ymmärtämään jonkun perusasian ja osannut tehdä siinä pari laskua ihan hyvin. Seuraavalla tunnilla on taas pää tyhjä ja mitään ei osaa. Sepä se. Ne oppii henkilökohtaisella opastuksella pieniä asioita ja ovat siitä toki iloisia. Pettymys vaan opettajallekin on kova, kun mitään ei muista enää seuraavana päivänä.:(

Vierailija
6/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksyjä? Ei meillä ainakaan saa siitä jälki-istuntoa antaa, joten vaihtoehdot ovat, että nuhtelet ja lasket ehkä numeroa, jos tekemättä jättämisiä on useita, tai sitten esim. kolmesta unohtamisesta niitä jäädään koululle tekemään opettajan ohjauksessa. Pitääkö kaikesta maksaa erikseen? Menettekö oppilaitten kanssa retkelle tai teatteriinkaan, jos päivästä tulee teille pidempi kuin se muuten olisi? Teettekö luokanvalvojan tehtäviä tasan tarkkaan sen tunnin viikossa, mitä siitä maksetaan?

Vierailija
7/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vitoselle tiedoksi.

Vierailija
8/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kerrasta opi edes perusasiaa. Olen niin monet kerrat tunnin jälkeen tai tukiopetuksessa saanut sen "pässinpään" ymmärtämään jonkun perusasian ja osannut tehdä siinä pari laskua ihan hyvin. Seuraavalla tunnilla on taas pää tyhjä ja mitään ei osaa. Sepä se. Ne oppii henkilökohtaisella opastuksella pieniä asioita ja ovat siitä toki iloisia. Pettymys vaan opettajallekin on kova, kun mitään ei muista enää seuraavana päivänä.:(

Mutta nyt mä toivon parasta. Opeteliin yksiä perustermejä ja mä pyöritin niitä niin monella tavalla ja pistin ne aina itse miettimään mikä on oikea vastaus. Ja nää tyypit ei ollu tyhmiä, vaan laiskoja/haluttomia. Vitonen nousee sellaisilla helposti jopa kasiksi, kun vähän saavat tsemppiä aikaiseksi.

Mutta mä siis tykkään yleensä ottaen aivan hirmuisesti tosta läksyparkittamisesta. Kerrankin on aikaa kuunnella mitä ne ajattelee. Siitä on hyvä mieli kummallakin osapuolella vielä pitkään, jopa siinä tapauksessa että se pää on seuraavana päivänä tyhjä.

Vierailija
9/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt mä toivon parasta. Opeteliin yksiä perustermejä ja mä pyöritin niitä niin monella tavalla ja pistin ne aina itse miettimään mikä on oikea vastaus. Ja nää tyypit ei ollu tyhmiä, vaan laiskoja/haluttomia. Vitonen nousee sellaisilla helposti jopa kasiksi, kun vähän saavat tsemppiä aikaiseksi.

Mutta mä siis tykkään yleensä ottaen aivan hirmuisesti tosta läksyparkittamisesta. Kerrankin on aikaa kuunnella mitä ne ajattelee. Siitä on hyvä mieli kummallakin osapuolella vielä pitkään, jopa siinä tapauksessa että se pää on seuraavana päivänä tyhjä.

sen enempää kuin tyhmiäkään. Se ei se luokkatilanne vaan sovi kaikille. Moni tajuaa asiat paremmin, kun joku selittää kaikessa rauhassa, kuin mitä luokan enemmän tai vähemmän häslätessä, varsinkin kun koko ajan pelkää, että joku huomaa etten mä tajua tätä. Eikä se, että ne seuraavana päivänä näyttää unohtaneen kaiken, tarkoita että olisivat välttämättä unohtaneet, vaan että se luokkatilanne ei vieläkään ole niiden tilaisuus loistaa.

Että tsemppiä vaan hyvälle opettajalle minultakin, eikä se vaiva oikeasti hukkaan mene. Jos ei muuta, niin niillä on möyhemmin kokemus siitä, että homman voi joissain oloissa sittenkin oppia - ehkä jossain aikuisopetuksessa, jos ei sitä ennen.

Vierailija
10/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntejaan, meillä toisella asteella voidaan olla viisikin tuntia päivässä työpaikalla tuntien pidon lisäksi. Tämä toki ei ollut avauksen pointti, vaan se, että teit päivän hyvän työn! :)

Vierailija
11/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Enemmän näitä pieniä ilon hetkiä.

Vierailija
12/12 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työskentelet ilmaiseksi. Hieno tuo läksyparkki-idea, mutta kyllä työstä on maksettava. Mitä seuraavaksi, ylemmiltä tahoilta tuumataan, että eipä makseta ylitunneista, nuo opettajat, kun tuntuvat tekevän töitä vanhassa kunnon talkoohengessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän