Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloprojektin vetäminen yksin vaikka on suhteessa?

Vierailija
10.02.2012 |

Niin, tiedätkö ketään jolta olisi onnistunut moinen ilman lopullista suhteen katkeamista tms.? Mietin tässä kuumeisesti miehen siskoa. Ovat ostaneet tontin ja tilanneet siihen avaimet käteen-periaatteella omakotitalon. Tähän saakka miehen sisko on hoitanut KAIKEN ihan itse! Siis jokaisen puhelinsoiton joka puolelle aina talon valinnasta lupapapereiden jättöön asti. Mies ei kuulemma ole YHTÄÄN kiinnostunut :(((. Tämä olikin kuulemma ok alussa koska miehen sisko oletti, että mies kyllä kiinnostuu enemmän sitten kun talon rakentaminen lähestyy ja esim. sisustusmateriaaleja aletaan valita. Mutta kuulemma ei mitään vaikutusta!

Nyt miehen sisko oli soittanut miehelleni itkien kun ei enää jaksa:(. Eipä tietenkään, en minäkään jaksaisi. Ihmettelen kyllä vaan kuka moiseen projektiin ryhtyykään alunperin kun on näin yksin siinä??! Onko tyhmää vai?! Kun tätä kälyn miestä ei kuulemma vain kiinnosta! Eikä ole niin väliä missä asuu... Hoh hoijaa.

Nyt on sitten avioliitto kriisissä. Oma ehdotukseni kyllä tässä tilanteessa olisi, että jättäisivät nyt projektin sikseen vielä kun voivat. Talon tuloa kun voi vielä siirtää (olisi tulossa toukokuun alussa).

Lisäksi tämä mies on ihan avuton kaikissa käytännön hommissa, melkein ei lamppuakaan saa vaihdettua ja esim. kaikki auton yksinkertaisetkin huollot tekee siskon toinen veli (ei siis mieheni). Ei osaisi siis tehdä mitään tässä omakotitalossakaan.

Nyt asuvat rivarissa. Niin ja lapsia on kaksi, 3 ½ v ja 1 v...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa, mutta ei ylivoimaista, mutta ei hän samaan aikaan kyllä kotia ja lapsia enää hoida ja kun ei ole tietämystä asioista, tulee 100% kusetetuksi sekä rakennusvirheitä tai pikkumokia oima läjä.

Vierailija
2/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa, mutta ei ylivoimaista, mutta ei hän samaan aikaan kyllä kotia ja lapsia enää hoida ja kun ei ole tietämystä asioista, tulee 100% kusetetuksi sekä rakennusvirheitä tai pikkumokia oima läjä.

kun on vain oma kiinnostus sitä projektia kohtaan ja äijä ei ole pätkääkään kiinnostunut! Sitä me ollaan vähän tässä suvun sisällä puhuttu, mutta kun kukaan ei ole vielä kehdannut suoraan sitä tälle siskolle sanoa! Koko projektihan pitäisi kyllä mielestäni perua. Tälle perheelle olisi sopivampi joku rivari tms. valmis projekti. Nyt tämä vain aiheuttaa säröä suhteeseen kun sisko yrittää vetää projektia yksin katkeamispisteeseen ja tuo äijä ei välitä mitään!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän sitä taloa halus ja oli jo alussa tiedossa ettei miestä kiinnosta ja ei juuri osaa mitään tehdä.

Toisaalta monesti se on toisinpäin, mies hoitaa lähes kaiken ja nainen osallistuu lähinnä pintamateriaalien ja sisustuksen suunnitteluun.. =) Ja se on monelle okei, miksi ei siis noinkin päin?

Vierailija
4/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän sitä taloa halus ja oli jo alussa tiedossa ettei miestä kiinnosta ja ei juuri osaa mitään tehdä. Toisaalta monesti se on toisinpäin, mies hoitaa lähes kaiken ja nainen osallistuu lähinnä pintamateriaalien ja sisustuksen suunnitteluun.. =) Ja se on monelle okei, miksi ei siis noinkin päin?

Usein kuitenkin sekin jo auttaa että se nainen sitten valitsee ne pintamateriaalit, tässä oli nyt kyse siitä, että kun miestä ei kiinnosta nekään! Sitä ei siis kiinnosta nyt kuulemma yhtään ja sitä sisko oli soitellut ja harmitellut. Lisäksi kai usein sitten nainen hoitaa edes ne lapset jos mies rakentaa taloa. Tässä tilanteessa mies on useimmiten töissä, nainen hoitaa sekä lapset että taloprojektin.

No samaa mieltä olen kyllä siitä että syyttää saa vain itseään ://

Ap

Vierailija
5/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän sitä taloa halus ja oli jo alussa tiedossa ettei miestä kiinnosta ja ei juuri osaa mitään tehdä. Toisaalta monesti se on toisinpäin, mies hoitaa lähes kaiken ja nainen osallistuu lähinnä pintamateriaalien ja sisustuksen suunnitteluun.. =) Ja se on monelle okei, miksi ei siis noinkin päin?

Usein kuitenkin sekin jo auttaa että se nainen sitten valitsee ne pintamateriaalit, tässä oli nyt kyse siitä, että kun miestä ei kiinnosta nekään! Sitä ei siis kiinnosta nyt kuulemma yhtään ja sitä sisko oli soitellut ja harmitellut. Lisäksi kai usein sitten nainen hoitaa edes ne lapset jos mies rakentaa taloa. Tässä tilanteessa mies on useimmiten töissä, nainen hoitaa sekä lapset että taloprojektin.

No samaa mieltä olen kyllä siitä että syyttää saa vain itseään ://

Ap

Puhun nyt yleisellä tasolla ja varmaan tässäkin asiassa osuu ja uppoaa.

Miehellä ei ole koskaan oikeata mielipidettä sisustusmateriaalehin tai muihin tyyli-juttuihin. Sanoo tai ei sano,niin pieleen menee. Jos mies toivoo vaikka laminaattilattiaa parketin sijaan niin alkaa 1 pvä-2 vko kestävä "keskustelu" jonka päätteeksi on päädytty siihen, että yhteinen päätös on hankkia parkettilattia.

Jaa, miten tuon voisi enää helpommaksi tehdä, jos mies ei ole sitä rakennan oman taloni/korjaan oman autoni tyyppiä. Hankittu avaimet käteen paketti. Palkataa sitten sisustussuunnittelija niin ei tule tuosta sisustuksestakaan ongelmaa.

Vierailija
6/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mitään sisustussuunnittelijaa ikinä valitsisivat, siihen ovat liian nuukia!

Mitä nyt tuohon tulee ettei miehellä mitään olisi sanottavaa sisustamisesta niin sehän on höpön löpöä. Meillä kyllä päätettiin yhdessä ja mies jopa jotain osia ihan itse!! Hänellä on parempi silmä kuin mulla näissä asioissa:)).

No mutta kuitenkin ihan oikeasta elämästä tämä on esimerkki miten voi mennä kun vain katsoo omaa etua (eli tässä tapauksessa sisko) eikä välitä mitä mies haluaa (hän ehkä olisi ollut tyytyväinen rivariinkin).

Ap

Vierailija
7/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu muiden elämään.

Vierailija
8/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen rakennuttanut perheelleni avaimet käteen talon, olin kotiäitinä 1,5vuotiaan lapsen kanssa. Mies osallistui projektiin järjestämällä rahoituksen, muuten kaikki juoksevat asiat ja puhelinsoitot olivat minun hoidettava. Mies teki pitkää työpäivää. Olimme kyllä yhtä mieltä siitä että talo rakennetaan. Sisustuksen sain päättää itse, mutta viime metreillä mies halusi vaikuttaa keittiökaappien valintaan, hän halusi holvikaariovet:o)

Talon rakentaminen on parisuhteelle koetinkivi eikä siihen pidä alkaa jos puolisot ovat eri mieltä siitä rakentaa vai ei. Työnjako sitten voi olla ei perinteinenkin, mutta toki puolisoiden välillä sovittu.

Olemme edelleen onnellisesti naimisissa 10 vuoden viiden lapsen ja yhden talonrakennuksen jälkeenkin.

Vierailija
9/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku juttu, että se avaimet käteentalo ei millään muotoa verratavissa siihen, jos itse rakentaa talon.

Vierailija
10/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu muiden elämään.

No aika paljon se kuuluukin MUN elämään jos tuohon naapuriin tulevat ja MUN miestä se sisko sitten tarvitsee apuun joka käytännön asiassa. Ja kuten jokainen tietää, niin omakotitalossahan tekemistä riittää:). Eri asia jos muuttaisivat jonnekin kauas. Ja vielä kun sitten meiltä kyselee ohjeita joka asiaan niin alkaahan se vähän niinku kuulua meille:).

ap

Vierailija
11/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku juttu, että se avaimet käteentalo ei millään muotoa verratavissa siihen, jos itse rakentaa talon.

väittänytkään että olisi sama juttu? Ainakaan en minä, ap, sitä ole väittänyt? Mutta on avaimet-käteenkin talossa silti tekemistä ennen kuin se siihen tontille nousee. Eikä se siihen rakentamiseen lopu, sitten seuraavat kaikki muut työt siinä ympärillä, ennen kuin tontti on kunnossa.

Vierailija
12/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta avaimet käteen talo, ei ole mitään rakentamista.

Sitä ei voi verrata siihen että toinen perhe tekee tontin kaivaustöistä kaiken itse loppuun asti, minkä voi ja saa tehdä.

Sitä varten avaimet käteen taloja on.

Mutta ei sitä mun mielestä voi kyllä kutsua niin että : "me rakennetaan taloa."

Vierailija
13/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen hoitakoon omat juttunsa.

Vierailija
14/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen hoitakoon omat juttunsa.

ettemme halua auttaa liikoja ja niin teemmekin jos menee älyttömyyksiin. Surettaa vain toisen puolesta kun sillä on mies joka ei mitenkään tähän panosta!!

ap

Vierailija
15/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin isoja päätöskiä, kuin talon rakentaminen, ei tehdä yksimielisesti!! Kyse on perheen ajasta, elämästä ja rahoista.

Siskosi on todella lapsellinen ja hänen miehensä varmaan niin tossun alla, että ei hän osaa sanoa ei.

Toi menee ihan lapaan ja perhe saa huonon talon aivan törkeän kalliiseen hintaan, kun ei tiedä mitä tekevät.

Vierailija
16/16 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kälyllä loppuvat voimat AVAIMET KÄTEEN-talonm rakennuttamisessa...

Meillä mies käy töissä ja MINÄ rakennan taloa, ja vaikka onkin "talopaketti", niin tässä on ihan oikeasti rakentamistakin. Meillä minä olen hommannut ja valvonut tekijät, maksanut laskut, kilpailuttanut tavaran ja tehnyt lisäksi 7h päivää tontilla/raksalla. Lähinnä ärsyttää kun pitää välillä kysellä miehenkin mielipidettä sisustusasioissa :P Olisi paljon helpompaa tehdä kaikki päätökset itse. Ja meillä on 3 lasta, nuorin 1v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi