Te jotka viette lapsenne esim. flunssaa sairastaessanne päiväkotiin:
Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...
Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?
Kommentit (50)
ja tietty päinvastoin, jos mies on kipeänä. Kun saa yhden päivän oikeasti levättyä, niin yleensä se tauti on sillä ohi.
että kotipäivä ei olisi parempi. Ei se päiväkoti mikään piknikretki ole. Etenkin kun esim. nyt monin paikoin päiväkotiryhmät eivät ole päässeet ulkoilemaan päiväkausiin, koska pakkasrajat paukkuvat. Pakkasraja on pienten ryhmässä 12 astetta, isojen 15.
4v oli eienkin ulkona riemusta hihkuen, paasta 24 astetta
nukun sinä työaikana n. 4-5 h, mulla kun ei ole olemassa mitään "livää lämpöä" vaan kuume hurahtaa heti vähintään 39 ja silloin olen jo ihan kanttuvei. Ei meillä 5-vuotias ole niin itsenäinen että tuollainen nukkuminen olisi mahdollista hänen ollessaan kotona.
Yleensä jos huomaan aamulla olevani kiepänä, niin mies vie lapsen hoitoon (ja hakee myös), minä menen takaisin nukkumaan. Jossain vaiheessa syön (esim. voileipää, jogurttia tms.), luen jotain sängyssä ja nukun lisää. Mies tulee lapsen kanssa kotiin ja hyvässä lykyssä siinä vaiheessa jaksan jo lapsen kanssa seurustellakin vähän. Lapsen mentyä nukkumaan menen itsekin sänkyyn ja yleensä olen aamulla jo työkuntoinen.
Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...
Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?
hain lapsen tarhasta ja mainitsin olevani kuumeessa ja että sen takia meidän nico-petteri tulee huomenna myöhemmin ja on lyhyemmän päivän. Olisitte nähneet yhden lähihoitajan ilmeen kun tuijotti mua:D En viitisynyt edes alkaa selittää, että NIIN , jospa jaksaisin tehdä niitä koulutehtäviäkin sinä aikana kun saan olla yksin kotona ..
Ja meidän nico-petteri kyllä katsoo piirrettyjä puoli tuntia, mutta sen jälkeen maristaan äiti äiti ja revitään äitiä joka suuntaan, tosi nice kun on itse kipeänä.
p.s viihdyn kyllä oman lapseni kanssa mutta viihdyn myös yksin erittäin hyvin. en ymmärrä mammoja jotka on selvästi kateellisiä työssäkäyville äideille, kun pitää tästäkin aiheesta tehdä sädekehänkiillotuskilpailu. jos on itse kipeä, niin onhan se rasittavaa hoitaa lapsia siinä samalla.
on lapsen päiväkoti parinsadan metrin päässä, joten kyllä olen vienyt lapsen hoitoon jos olen itse kipeä. Meidän 2-vuotiaalle ei riitä että leväytän pöydälle värityskirjan ja kynät ja vedän itse lonkkaa sohvalla vaan lapsi häärää paikasta toiseen, haluaa seuraa, leikki vaihtuu jatkuvasti ja lapsi ei nuku kotona päiväunia jos ei ole päässyt ulkoilemaan. Todellakin siis helpompaa sekä minulle että lapselle viedä lapsi hoitoon.
Vaan on ehkä niitä jotka jää kotiin sairastamaan ja hakee saikkua kun nenä vähänkin vuotaa.
saa siksi, että voi levätä palata töihin työkykyisenä. työnantaja ei hyvällä suhautuisi siihen, että pidänkin lapseni kotona sen sijaan että hoitaisin itseni kuntoon.
Viimeksi olin poissa töistä oksennustaudin takia. Oksensin tauotta 24 tuntia ja sen jälkeen en pystynyt noousemaan vuoteesta toiseen vuorokauteen. Useampi päivä meni, että pystyin kävelemään portaat alakertaan. Edellinen kerta oli kovassa flunssassa ja kuumeessa. Silloinkin vain nukuin pari päivää ja nousin vain vessareissuille. arvaas vaan ap, oliko lapset hoidossa? Sä olisit tietty hoitanut ne kotona, vai mitä?
Mies vie aamulla autolla, minä haen iltapäivällä autolla.
en ainakaan jaksa hoitaa lapsia kotona koko päivää, jos olen kovasti kipeenä. Eri asia jos lapsia on yksi, yhden kanssa tuo kirjojen ja telkkarin katselu onnistuukin. Useampi lapsi kun tuppaa keskenään välillä nahistelemaan.
Kyllä siinä kerkeää nukkuman ja lepäämään.