Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka viette lapsenne esim. flunssaa sairastaessanne päiväkotiin:

Vierailija
10.02.2012 |

Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...

Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kyllä se mies saa sitten viedä lapsukaiset hoitoon ja autokin on keksitty, miksi pitäisi urheilla ulkona pakkasessa?!

Ja kun on talossa alle 2 v lapsi, niin ei se ainakaan pelkkien paperien ja kynien kanssa päivää viihdy. Eikä syö pakastepizzaa.

Vierailija
22/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hoidatte esimerkiksi omat päiväunenne? Jos minä olen niin kipeä, etten ole työkykyinen, nukun varmasti yli kymmeneen aamulla ja otan päiväunet. Tämä ei olisi onnistunut lapsen kanssa kotona (meillä lapsi lopetti aika aikaisin päiväunien nukkumisen kotona vaikka päiväkodissa nukkui).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vaihtoehto olisi vaan vielä hirveämpi. Siinä oikeasti sattuisi vahinkoja.

Eli valintaa ei tehdä kujan ja mukavan välillä, vaan kurjan ja katastrofaalisen.

Laita pyörimään lasten leffa. Kuunnelkaa spotifysta lastenmusaa ja anna lapsen keksiä sulle tanssiesityksiä. Lapsen mukaan toki...

Vaan heidän kanssaan täytyy olla aktiivisesti. Muuten repeää käsistä, siis alkaa riehuminen, sotkeminen, jatkuva huuto. Videoita eivät jaksa katsoa paikoillaan kauaa, elleivät ole itse väsyneitä. Ovat aina vaatineet säännöllisen rytmin, paljon tekemistä ja henkisen läsnäolon ja rautaisen valvonnan. Ei mene "toisella silmällä" päälle katsoen.

Vierailija
24/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.

vientireissuun menee pukemisineen, pulkan vetämisineen, riisumisineen, käsipesuineen, tossun laittoineen, ryhmään saattamisineen ja hakiessa kävelemisineen, pukemisineen, kuulumisten vaihtoineen, pulkan repimisineen jne. kaksi tuntia? Enkä ikinä kehtaia lasta pitää täyttä päivää hoidossa jos olen kotona, joten lepoaikaa jäisi 3-4 tuntia. Ei ole sen väärtti!

ap

ap

Eikö lasten isä ole kuvioissa mukana?

Meillä se terve aikuinen hoitaa lapsen hoitoon viennin ja haun toisen sairastaessa. Kotona poteva saa levätä rauhassa niin kauan kuin tarvetta on.

Vierailija
25/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???

Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?

No, taidan olla poikkeus, kun minusta on kivaa, kun omat lapset puuhaa kotona ja saavat kerrankin höpötellä äipän kanssa ilman mitään häiriöitä.

ap

Etpä sä kovin sairas silloin ole, jos jaksat ja pystyt höpöttelemään lasten kanssa ilman mitään häiriöitä.

kyllä kuumeessa paukkupakkaseen lähteminen on paljon suurempi vaiva! Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???

ap

Vierailija
26/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, olet selvästikin pihalla nykytyöelämästä...

Vierailija
27/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siinä kunnossa, että pystyy hoitamaan lapsia, niin pystyy myös menemään töihin. Ainakin jos tekee tällaista siistiä sisätyötä, mitä minä teen.

Ei työnantaja maksa sairaspäiviltä palkkaa, jotta työntekijä saisi leikkiä lastensa kanssa, vaan jotta työntekijä lepäisi ja hoitaisi itsensä työkuntoon.

Vierailija
28/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.

vientireissuun menee pukemisineen, pulkan vetämisineen, riisumisineen, käsipesuineen, tossun laittoineen, ryhmään saattamisineen ja hakiessa kävelemisineen, pukemisineen, kuulumisten vaihtoineen, pulkan repimisineen jne. kaksi tuntia? Enkä ikinä kehtaia lasta pitää täyttä päivää hoidossa jos olen kotona, joten lepoaikaa jäisi 3-4 tuntia. Ei ole sen väärtti!

ap

ap

Eikö lasten isä ole kuvioissa mukana?

Meillä se terve aikuinen hoitaa lapsen hoitoon viennin ja haun toisen sairastaessa. Kotona poteva saa levätä rauhassa niin kauan kuin tarvetta on.

herättää lapsi kuudelta, että mies ehtisi viedä, tai antaa olla yli neljään, että mies ehtisi hakea. Paljon kivempi pitää kotona.

ap

Vierailija
29/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???

Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?

No, taidan olla poikkeus, kun minusta on kivaa, kun omat lapset puuhaa kotona ja saavat kerrankin höpötellä äipän kanssa ilman mitään häiriöitä.

ap

Etpä sä kovin sairas silloin ole, jos jaksat ja pystyt höpöttelemään lasten kanssa ilman mitään häiriöitä.

kyllä kuumeessa paukkupakkaseen lähteminen on paljon suurempi vaiva! Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???

ap

jotka itse vievät lapsensa päivähoitoon (eikä esim mies töihin mennessään)? Sillä sinä et nyt tunnu luovuttavan yhtään tuosta paukkupakkaseen pulkan kanssa tarpomaan lähtemisestä?

Jos itse olen siinä kunnossa, että jaksan lapseni kanssa touhuta, olen myös siinä kunnossa, että voin työni hoitaa kotoa etänä (jolloin lapsi olisi jälleen päiväkodissa). No tätä ongelmaa ei enää ole, sillä meillä ei enää ole päiväkoti-ikäistä lasta.

Vierailija
30/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siinä kunnossa, että pystyy hoitamaan lapsia, niin pystyy myös menemään töihin. Ainakin jos tekee tällaista siistiä sisätyötä, mitä minä teen.

Ei työnantaja maksa sairaspäiviltä palkkaa, jotta työntekijä saisi leikkiä lastensa kanssa, vaan jotta työntekijä lepäisi ja hoitaisi itsensä työkuntoon.

jopa jutella samaan aikaan on työkuntoinen? No etpä järin rasittavaa duunia tee! =D

ap

Vierailija
31/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset viedään hoitoon, kun ollaan itse sairaita eikä jakseta niitä hoitaa. Ei se ole aina kun mahdollista.

Sitä paitsi minusta lapseni ovat kivoja: miksi näette omanne riesana, joista on päästävä aina eroon jos vain mahdollista???

ap

Vierailija
32/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaksan hoitaa kahta lasta kotona, niin olen ilman muuta siinä kunnossa, että voin mennä töihinkin.

Mies vie lapset tietenkin hoitoon, jos olen sairaana. Eikä meillä niitä kahta tuntia kiskota sinne pulkalla muutenkaan, vaan autolla mennään 5 minuuttia per suunta.

Vierailija
33/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi vienyt lapset hoitoon. Hoidettava ne oli vaikka oli kuinka kipeä. silloin lapset tosin olivat pienempiä ja kotona olemiseen kuului enemmän leikkiä ja lapset touhusivat lelujensa kanssa. Nyt olen ollut kipeänä koko viikon, tänään jo vähän parempi ja 5v ja 7v lapset on tasan tarkkaan olleet hoidossa. Jos olisivat kotona haluasivat pelata, katsoa ohjelmaa jne. Nyt päiväkodissa ja eskarissa on kavereita ja touhua ja ohjelmaa ihan erilailla kun kotona.

toki lasten aika kuluisi kotonakin, mutta jos itse on 39 asteen kuumeessa niin sitä vaan ei jaksa puuttua pelamiseen, dvn:n katsomiseen ja sitä en pidä kamalan hyvänä jos lapsi tekee edellä mainittua koko päivän.

Vierailija
34/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä se äiti harvoin ihan vain itse sairastaa, vaan tauti käy koko perheen läpi.

Meilläkin oli lapset sairastelleet jo kaksi viikkoa risaisesti siinä vaiheessa, kun minä sairastuin. Ei ole sitten enää missään töissä mitään löysää, vaan on pakko vääntää niitä töitä kipeänäkin.

Jos siellä työelämässä haluaa pysyä.

Vierailija
35/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä se äiti harvoin ihan vain itse sairastaa, vaan tauti käy koko perheen läpi.

Meilläkin oli lapset sairastelleet jo kaksi viikkoa risaisesti siinä vaiheessa, kun minä sairastuin. Ei ole sitten enää missään töissä mitään löysää, vaan on pakko vääntää niitä töitä kipeänäkin.

Jos siellä työelämässä haluaa pysyä.

Vierailija
36/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin vien lapsen hoitoon. Tai mies vie, riippuu työvuorosta. Meillä ei tosin ole matkaa päiväkotiin kuin sata metriä.

Vierailija
37/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta heidän kanssaan on aika raskasta, jos on itse sairas.

Vierailija
38/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etpä järin rasittavaa duunia tee! =D

ap

Voinhan sen niinkin sanoa. Tutkijalla riittää, että ajatus kulkee ja jaksaa istua...

Vierailija
39/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumetta oli 38 ja räkä lensi. Töistä olisivat vaikka kantaneet pihalle tartuttamasta. Ihan hyvin lasteni kanssa kotona silti pärjäsin. Olisiko peiliin katsomisen paikka, jos ei lapsiaan jaksa...

Vierailija
40/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloihin: saada kerrankin sairastaa rauhassa! Kotona ollessa ikinä ei sitä mahdollisuutta ollut, joten todellakin nyt jos olen kipeänä, mies vie lapset hoitoon ja mä nukun koko päivän! Näitä päiviä on tähän mennessä' tullut 1-2 vuodessa, joten lapseni eivät ole saaneet mitään traumaa siitä että ovat hoidossa äidin ollessa kotona.

Jos ei ole kuumetta mutta olo muuten tosi flunssainen, olen pitänyt lapset kotona mun kanssa.

Muutama vuosi sitten mies oli työuupumuksen takia koko syksyn kotona ja lapset silti hoidossa eikä edes keskusteltu muusta vaihtoehdosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan