Te jotka viette lapsenne esim. flunssaa sairastaessanne päiväkotiin:
Miten ihmeessä viitsitte? Jos minulla on kuumetta, nuhaa, yskää ja joka paikkaa kolottaa, niin en suin surminkaan tarpoisi kiskomassa pulkkaa ensin aamulla ja sitten iltapäivällä vain siitä riemusta, että voisin pari tuntia päivällä nukkua... otan sohvalle tyynyn ja peiton, laitan olohuoneen pöydälle värityskirjoja, paperia, kyniä jne., tuon jonkin leikin (vaikka legot olohuoneen lattialle ja luen kirjaa kun lapset puuhailee. Ruoaksi tuollaisena päivänä ihan mitä vain helppoa, vaikka pakastepizza uuniin...
Eikö se pakkaseen lähteminen ole kuumeessa tosi kurjaa?
Kommentit (50)
mutta meillä se on lapsen isä, joka sinne päiväkotiin lapsen on vienyt jos olen itse ollut siinä kunnossa etten jaksa lasta hoitaa. Samoin, jos mies on jäänyt kotiin sairastamaan, olen minä vienyt lapsen hoitoon.
niin vaihtoehto olisi vaan vielä hirveämpi. Siinä oikeasti sattuisi vahinkoja.
Eli valintaa ei tehdä kujan ja mukavan välillä, vaan kurjan ja katastrofaalisen.
Laita pyörimään lasten leffa. Kuunnelkaa spotifysta lastenmusaa ja anna lapsen keksiä sulle tanssiesityksiä. Lapsen mukaan toki...
Ja mä ehkä veisin vaikka pulkallakin, koska se on vaivan arvoista, että saa itse maata koko päivän vaikka digiboxille kertyneitä sarjoja katsellen ja teetä litkien.
Meidän 3- 5-vuotiaas puuhastelevat värityskirjojen kanssa ehkä 10 minuuttia ja pidän myös ulkoilua niin tärkeänä, että musta se on kiva, että pääsevät pk:ssa ulos, jos en itse ole ulkoilukunnossa.
Ja mä ehkä veisin vaikka pulkallakin, koska se on vaivan arvoista, että saa itse maata koko päivän vaikka digiboxille kertyneitä sarjoja katsellen ja teetä litkien.
Meidän 3- 5-vuotiaas puuhastelevat värityskirjojen kanssa ehkä 10 minuuttia ja pidän myös ulkoilua niin tärkeänä, että musta se on kiva, että pääsevät pk:ssa ulos, jos en itse ole ulkoilukunnossa.
että kotipäivä ei olisi parempi. Ei se päiväkoti mikään piknikretki ole. Etenkin kun esim. nyt monin paikoin päiväkotiryhmät eivät ole päässeet ulkoilemaan päiväkausiin, koska pakkasrajat paukkuvat. Pakkasraja on pienten ryhmässä 12 astetta, isojen 15.
Kuka tavallinen 3-5 vuotias lapsi jaksaa leikkiä koko pitkän päivän (siis klo 8-18) nätisti värityskirjoilla tai katsoa lasten leffaa niin että aikuinen saa sairastaa sohvalla rauhassa? Ei lapsi ole tuota koko aikaa päiväkodissa, se on vain se aika, kun mies on kotoa poissa ja vastuu lapsista minulla.
No millaista sorttia lapsi sitten on?
Eli valintaa ei tehdä kujan ja mukavan välillä, vaan kurjan ja katastrofaalisen.
Laita pyörimään lasten leffa. Kuunnelkaa spotifysta lastenmusaa ja anna lapsen keksiä sulle tanssiesityksiä. Lapsen mukaan toki...
että heräsin aamulla huonosti valvotun ;) kuumeisen yön jälkeen viemään lasta hoitoon n. 20 min ajomatkan päähän, että saisin päivällä käytyä apteekissa ja nukuttua, lapsi pääsisi ulos ja saisi kunnon ruokaa. Perillä tajusin että lapsen tarvikkeet oli jääneet kotiin, ja ulkona ei pärjännyt niillä vaatteilla mitkä automatkaa varten oli puettu päälle. Ei muuta kuin pahoittelut hoitajille ja lapsen kanssa apteekin ja ruokakaupan kautta kotiin. Sitten oltiinkin päivä kotona syömässä sitä pakastepitsaa, lapsi katsoi paljon muumeja...
Lähteä kiskomaan lasta pulkassa pph:lle. Eli itse veisin lämmitetyllä autolla ellei mies olisi jo aamulla vienyt.. Tai voudin hakea vähän aiemmin kotiin, matkaa autolla menee 10 min. Mitä järkeä sitä saikkua on ottaa jos ei lepää? Ei mun 2 vee anna makoilla koko päivää ja herääkin jo 6 aamulla.
minä haen, jos jaksan mutta josolen oikein kipeä niin mies myös hakee. Meillä päiväkotiin on 5 min kävelymatka ja autokin käytössä tarvittaessa.
jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???
Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?
Kuka tavallinen 3-5 vuotias lapsi jaksaa leikkiä koko pitkän päivän (siis klo 8-18) nätisti värityskirjoilla tai katsoa lasten leffaa niin että aikuinen saa sairastaa sohvalla rauhassa? Ei lapsi ole tuota koko aikaa päiväkodissa, se on vain se aika, kun mies on kotoa poissa ja vastuu lapsista minulla.
Katsoo leffan, leikkii barbeilla, askartelee, leikkii prinsessaa, kuuntelee musiikkia, tanssii, käy välillä sylissä ja halimassa, juttelee kanssani, keksii tarinoita, hyppii vähän sohvalla, keilaa limpparipulloilla ja pallolla... on 4v. Minusta taas normaalin lapsen pitäisi omata niin paljon mielikuvitusta, että ei tarvitse koko ajan jotakuta ohjaamaan, tuon ikäisen pitäisi jo todellakin kiinnittyä yhteen leikkiin pidemmäksi ajaksi kuin kymmeneksi minuutiksi jne.
Onneksi meillä kotiäideillä ei ole tuota ongelmaa, lapset on hoidettava IHAN ITSE ja koko päivän vaikka olisi kuinka kipeä. Enkä valita, totean vain.
Eipä tarvitse miettiä että VIITSIIKÖ viedä lasta toisten hoitoon saadakseen katsoa telkkaa koko päivä sohvalla vai eikö viitsi viedä. Ihme porukkaa....
jos lapsi on tarhassa aikuisen ollessa flunssassa kotona? Voisikohan joku selittää minulle, mikä siinä on niin hirveää???
Miksi lapsen pitäsi katsoa telkkaa, väritellä yksin ja syödä pakastepitsaa, kun voi viettää tarhassa ihan normaalin päivän ulkoillen, leikkien ja normaalia ruokaa syöden? Onko ne tarhat niin kauheita paikkoja, että lapsi voi olla siellä vain ja ainoastaan silloin kun aikuiset on töissä eikä koskaan, missään olosuhteissa muuten?
No, taidan olla poikkeus, kun minusta on kivaa, kun omat lapset puuhaa kotona ja saavat kerrankin höpötellä äipän kanssa ilman mitään häiriöitä.
ap
mutta teidänpä ei tarvitse siinä samalla tehdä etänä niitä kertyviä rästitöitä...
pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.
miten hoidatte esimerkiksi omat päiväunenne? Jos minä olen niin kipeä, etten ole työkykyinen, nukun varmasti yli kymmeneen aamulla ja otan päiväunet. Tämä ei olisi onnistunut lapsen kanssa kotona (meillä lapsi lopetti aika aikaisin päiväunien nukkumisen kotona vaikka päiväkodissa nukkui).
No, taidan olla poikkeus, kun minusta on kivaa, kun omat lapset puuhaa kotona ja saavat kerrankin höpötellä äipän kanssa ilman mitään häiriöitä.
ap
Etpä sä kovin sairas silloin ole, jos jaksat ja pystyt höpöttelemään lasten kanssa ilman mitään häiriöitä.
Eikö sairaslomalla olla sairaslomalla, eikä "etätöissä" kotona?
Ai mutta siellä taitaakin olla sellainen työpaikallaan täysin korvaamaton ihminen...
Käytäpä häntä lääkärissä....
Kun olen kunnolla sairas, kuumetta ja kurja olo, niin en todellakaan jaksa kuunnella lasten leikkien ääntä, saati että haluan ketään hyppimään syliini. Laittaa heille ruokaa juuri kun olen nukahtanut, setvitellä riitaa kuka veikään kenen lelun ja miksi jne jne.
Katsoo leffan, leikkii barbeilla, askartelee, leikkii prinsessaa, kuuntelee musiikkia, tanssii, käy välillä sylissä ja halimassa, juttelee kanssani, keksii tarinoita, hyppii vähän sohvalla, keilaa limpparipulloilla ja pallolla... on 4v. Minusta taas normaalin lapsen pitäisi omata niin paljon mielikuvitusta, että ei tarvitse koko ajan jotakuta ohjaamaan, tuon ikäisen pitäisi jo todellakin kiinnittyä yhteen leikkiin pidemmäksi ajaksi kuin kymmeneksi minuutiksi jne.
pakkaseen lähteminen, niin on se todellakin sen arvoista, että saa itse levätä koko päivän. Ja lapsellakin on parempi päiväkodissa kuin koko päivä Muumien kanssa, niin vaivatonta kuin se vanhemmalle olisikin, jos siis on sellainen tv:n ääressä hyvin viihtyvä lapsi.
vientireissuun menee pukemisineen, pulkan vetämisineen, riisumisineen, käsipesuineen, tossun laittoineen, ryhmään saattamisineen ja hakiessa kävelemisineen, pukemisineen, kuulumisten vaihtoineen, pulkan repimisineen jne. kaksi tuntia? Enkä ikinä kehtaia lasta pitää täyttä päivää hoidossa jos olen kotona, joten lepoaikaa jäisi 3-4 tuntia. Ei ole sen väärtti!
ap
ap